Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 1078 ggr
Annkis54
2007-09-13 01:42
0

vad gör jag nu???

nu använder jag er som "bollplank"
som de flesta av er vet..så har jag beställt/köpt en chokladvit hane från tyskland. Han kommer inte hem förrän i januari.
jag har ju fått ett pris som jag ska betala för honom
nu idag så fick jag ett mail där hon "frågar" om jag vill betala 200 euro till för mat o omvårdnad??!!!
så kan man väl inte göra.
priset är redan högt för honom tycker jag…1500 euro..kostar han. Plus kostnaden för att ta hem honom.
nu ramlar allting över mig.
jag försöker göra en lista över positivt o negativt..
o på den positiva sidan så ser jag bara att jag tycker att chokladvitt är snyggt…men på den negativa sidan så finns det mycket.
*att det är mer eller mindre omöjligt att få tag på det man vill ha..i sverige är det omöjligt
* uppgifter om att chokladkatterna inte ska ha några rinnande ögon…stämmer inte på de jag har i alla fall. De är precis som vanliga perser/exo. Hanterabart..men infon stämmer inte.
*temperamentet är inte alls vad jag hade föreställt mig. Missförstå mig inte nu…de är helt OK…men ingen jämförelse med persern.
*omöjligt att sälja bärare…verkar så i alla fall.
* o så ska man då råka ut för sånt här…
ska man bara tiga o betala…eller
jag börjar fundera på om detta är "högre makters" sätt att tala om för mig att jag inte ska syssla med chokladuppfödning.
Pengarna är inte hela världen…men ska man TILLÅTA att bli behandlad så

suck
jag är förbannad..känner jag
vet inte ut eller in nu

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

billyboy
2007-09-13 01:55
0

Detta borde väl ha blivit överenskommet innan då ni avtalade köpet? Jag vet inte hur reglerna rent juridiskt är om hon nu kräver detta… men jag tycker det borde ha varit överenskommet redan vid köpet om hon skall kunna kräva detta… *bara min egen "logiska" fundering?!

Dolleminas
2007-09-13 01:59
0

Med tanke på vad katten ska ksta dig utan "omvårdnad" i omräknad valuta så är ju det redan mycket pengar… Sen borde väl uppfödaren redan räknat med att även om det dröjer t o m januari så ska denne ändå stå för vad som är uppgjort och inte lägga till en masa saker nu "helt appropå". Jag antar det har med vacc. o avläsning av titer som gör att u får vänta så länge… Stå på dig om ni redan gjort upp ett pris, muntligt avtal är lika bindande som skriftligt… Hoppas allt löser sigGlad

miascharming
2007-09-13 02:23
0

Hej Annki !

Usch så tråkigt..bäst är när man från början kommer överens om vad exakt som ingår i priset.

Detta är en situation som jag aldrig vill hammna i, så jag kan förstå hur arg och frustrerad du är Ledsen

Min åsikt är att om hon har sagt 1500 Euro…så är det det som gäller …Men jag vet inte hur van hon är att sälja exporter ? Sa hon något om att hon hade glömt att ta betalt för " uppehälle "

Att jag frågar beror på att det kostar lite att ha en katt så länge , plus allt extra arbete på att hålla katten i topptrim, så frågan är om hon missade det ifrån början .

Så även om hon nu glömt bort att ta betalt för kissens  uppehälle ..så är min åsikt som uppfödare ..att man får själv  stå för sina misstag & inte lägga det på den nya ägaren ..men så resonerar långt ifrån alla.

Vad gäller choklad & lila färgade katter vågar jag påstå att deras ögon är exakt likadana som alla andra persers…alltså OLIKA beroende på linjer osv…

Jag har själv INGA rinniga ögon på mina kissar ..men då har jag också mycket noga valt mina inköp.

Så att mindre rinnande ögon skulle ha någon anknytning till färgen tror jag personligen inte ett dugg på.

Angående temperamentet fattar jag ingenting …dom är faktiskt VANLIGA perser även om färgen är ovanlig. Återigen så tror jag på arvsanlag …precis som hos ALLA andra perser i " vanliga " färger.  Bättre temperament än på  våra katter går inte att få  eller kräva…( dom är mest som hundar ) , så jag gissar på att du har haft en extrem otur med dina chokladisar & självklart kan det hända då dom är indvider precis som oss med egna personligheter.

Jag känner flera med " vanliga "  perser …som inte har 100% temperament..så mitt råd till dig  är att fråga om föräldrarna ..syskon ur tidigare kull om det finn några osv…så att du får ett hum om  arvanlagen på din nya kattunge. Då har du gjort vad du kan ..& sedan är det bara att hålla tummarna.

Tyvärr så kan jag inte alls råda dig om angående hur du skall göra, då du måste göra vad som känns rätt för dig …och lita på din magkänsla.

Vad jag kan råda dig till ÄR: TA INGA BESLUT SÅ LÄNGE DU ÄR ARG & UPPRÖRD!

LYCKA TILL Skrattande

// Mia

heliotropes
2007-09-13 02:23
0

Är det pga.att katten inte KAN levereras tidigare eller är det du som inte kan hämta honom förrän då?

Pga.en "tvingad"(reglerna vid export.) sen leverans ska kostnaden ha framkommit redan när ni bestämmde er för katten,man kan inte komma efteråt med en sån sak,det skulle uppfödaren ha tänkt på.

Jag förstår att du känner dej frustrerat delad,det är bara du som kan avgöra hur du vill göra,ett svårt och tufft fall.

Men i min egen maggrop så skulle jag backa,man kan ju behöva framtida kontakter och att då ha detta i "bakfickan" är inte bra.

Eva // medarbetare på Perser

Annkis54
2007-09-13 02:37
0

#3..hon har ju från första början vetat om att han inte kan levereras på ett tag på grund av rabiesvaccination o provtagning. Hon påpekade att det är inga problem att ha honom kvar tills dess. Nä..jag ska inte ta några beslut när jag är arg..men ….
angående temperamentet..så
jag tycker ju att jag ser skillnad på perser o exo…persern är lugnare o sävligare..i så framåt..
exon piggare mer försigkomna..
o detta är som ytterligare ett "piggt steg"..hehe…goa o så..men inte så "sävliga" som persern..
nu är det ju exo jag har hittills…så det förklarar ju en del.
jag tänkte att det kanske var så att det var siamesen i dem som slog igenom. visserligen ligger det många generationer tillbaka…men Chocko (mamman) är sååå mycket siames i sitt utseende just nu när hon är lite smal efter ungarna.
men man får ju inte heller glömma bort att det i exoterna finns först o främst brittisk korthår..o sen nu i chokladfärgerna..så finns det siameser..
visserligen har alla katter..mer eller mindre..kommit "nånannanstans" ifrån från grunden.
ja..i magen just nu så surrar det obehagligt…

#4..ja det är för att svenska regler säger rabiesvaccin tidigast vid 3 månaders ålder..o sen 120 dagar efter vaccinet ska det tas ett blodprov för att de antikroppshalten.
nu läser jag oxå att i vissa fall så vill de ha 2 rabiesvaccinationer..vet inte riktigt vad som gäller
Precis…detta med framtida kontakter…hon har redan "småfrågat" om vi inte skulle kunna samarbeta på nåt sätt i framtiden..men jag känner mig blåst nu
o det är ju ingen bra grogrund för samarbete
o magkänslan säger…att detta var inte vad jag trodde o att detta kanske är min "väg ut"  även om jag förlorar mina 300 euro som jag har lagt i handpeng
men det bryr jag mig inte om…det är bara pengar
ja ja..beslut hela tiden hehe
tack för alla era inlägg

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Dolleminas
2007-09-13 02:45
0

En tanke slog mig.. vet inte hur gammal kattungen är nu men, jag har hört att man kan föra in kattungar (med intyg från JV el dyl..) när katten är minst 12 veckor men som mest 3 månader UTAN vacc. (det brukar handla om ca 1 vecka) Jag blev att prata med en brittuppfödare som ställde en dansk import i 3-6 månader klassen och jag fick inte hop det hela utan frågade… är inte katten redan för gammal så borde det ju kunna kollas upp så slipper du "allt" negativt… från både magkänslan och uppfödaren…

Lycka till!!

miascharming
2007-09-13 02:55
0

Jaaaadu Annki ..du skulle behöva se mina chokladkissar…Skrattande

Jag har en CP - hona  som du kan ana siamesen i pga att hon pratar HELA tiden ..och är lite lång i kroppen. MEN ..dom andra är FYRKANTIGA , SÅ KORTA I KROPPEN.. låga på benen, det mysiga tillgivna mjuka sätt   & allt annat som  en perser  skall ha. 

Om du beslutar dig för att inte köpa honom så tycker jag att du skall  få tillbaka en större del utav handpenningen ELLER HELA eftersom hon kräver in mer pengar en ni från början kommit överens om. Detta hör väl till sunt förnuft och folkvett ?

Fråga henne rakt ut. varför hon gör så här…  …..Om hon vill betala tillbaka hela handpenningen pga av detta ..ELLER stå för sitt misstag. Kanske ni kan gå halvägs ..oavsett vilket beslutet blir.

Återigen Skrattande

Lycka till // Mia.

Annkis54
2007-09-13 03:34
0

#6..det är redan för sent med det
han är över 3 månader nu…han har nyligen fått sin rabiesvacc
#7..hehe…mina choklad o chokladbärande ungar är små tjocka grisar…14 veckor o väger mellan 16-1900 gram..o de är korta o cobby,…fast de har näsa…(inte chokladkillen, han är bra i typ oxå)
ja..det är klart att jag inte säger till henne att jag struntar i handpengen…men om det blir "bråk" eller munhuggeri eller dålig stämning…så bryr jag mig inte om pengarna…vill inte ha fiender bakom mig
jag har inte svarat på hennes mail ännu. fick det idag
så jag får se vad jag ska skriva
vill bara bestämma mig för vad jag själv vill…nu när det har blivit strul..o det inte alls var vad jag trodde.
detta med de extra pengarna blev bara droppen som fick bägaren att rinna över.

beslut beslut hehe
ska ta o sova på saken nu kanske
eller rättare sagt ligga o mala o mala o mala
nä..detta är inte hela världen..för mig är det mer lite som att jag ska bestämma mig för om jag ska tillåta att bli behandlad så här. Gör man det så kan folk tro att den dumma annki kan man lura till vad som helst…hon bara gör som man säger
jag gick ju medvetet in i ett lika dumt/dyrt avtal med första chokladkatten jag köpte…
jag blev erbjuden en "billig" parning med hennes hane…
o den billiga parningen blev 3000 dkr+ förstatjing på en kattunge..gratis...så den parningen kostade mig väl i runda slängar 13000-15000 kr…men det valde jag för att jag tänkte att även om det kostar…så har jag min första kull då
fast jag tycker att jag blev utnyttjad för att jag var en gröngöling.
men det visste jag om ..o gick in i det med öppna ögon
men nu….nu vete fan om jag går in i detta….
har man blivit bränd 1 gång så tror man gott om folk fortfarande
hag man blivit bränd 2 ggr så kankse man ff är så dum så man litar på folk
men man kan ju inte fortsätta att vara dum o låta sig bli behandlad hur som helst
nån gång får man ju säga stopp….hit men inte längre
nu har jag har min "fair share of" detta

nu ska jag sluta bollplanka med er
hoppar i sängen o mal ist
kram på er alla o godnatt
Annki

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Dolleminas
2007-09-13 03:44
0

Gonatt o sov gottGlad

manbukten
2007-09-13 10:09
0

Hej Ankkis! Vad tråkigt att det kommer nu. Annars är det vanligt att betala för mat och uppehälle. Många gör så,är kanske det hon/han fått nys om. Alla omkostnader skall betalas av köparen. Din andra affär var jätte tråkig, Om du betalar för parning kan det inte kallas rimligt med första thing gratis på den enda chokladen.Vet ej vad du hört om choklad och ögon, men jag har inte problem. Torkar nästan aldrig ögon för att behövs, har förståt att ni har större problem med daglig vård. Den som är värst här torkas en gång i veckan. Jag har en köpare som fått problem av 25 st ur samma kull har jag en också. Men det kan ha andra orsaker som jag inte tänker gå in på här. Vad gäller temperamentet är jag supernöjd, men jag planerade mina inköp i 4 år innan jag köpte. Mina är som små gosiga hundar allihop. Men som du skriver detkan vara exoten i dom?!? Du skulle behöva göra ett besök här också. Men chokladvita är otroligt ovanliga och den en snygg och söt sak. Så om jag vore i dina kläder funder FLERA gånger. Men nu brinner jag för choklad.

Men om du ska betala ska väl de ske  vid leverans du har ju betalat handpening. Garantier skall vara åt båda hållen. Att man betalar för en vara man får levererad.

Om någon går till skräddaren och beställer betalas plagget vid avhämtninng, möjligtvis med en handpening för att garantera köp.

Angående chokladskulle jag vilja säga Inga problemkatter. Inga rinnade ögon lätta, snabba förlossningar jättebra mammor. Inga konstiga blodgrejejr, otrolig låg kattungedödlighet. Lätthantarliga pälsar. Har aldrig en katt som fräser total harmoni. Det fräser första gången de flyttar hemifrån om de blir motagna med fräs. Men de går bra de är tuffa och stabila. Jag är supernöjd och de flesta köpare också. Dit min lilla choklad gick nu finns två från mig förrut. Jag får ständiga ropperter om hur nöjda de är, så jag vet va gör och de är huvudsaken för mig. Den förbättring jag har att göra är lite bättre stop och kanske i vissa fall lite mera päls och kortare ben om man nu ska följa idealet. Men blandar man in nytt så kan man få nya problem. Anlagsbärare är bara intressanta för uppfödare, vanliag köpare vill ha en i färg som sällskap. Det är det knepiga med denna färg för oss är de värdefulla men för sällskapköperan är det inte det.

Berätta vad du gör ock beslutar. Lyssna inte på rykten utan ta reda på fakta du kan bli förd bakom ljuset.

Kram Mona

Bullan
2007-09-13 10:49
0

Bara en tanke nu….men kanske du Manbukten och Ankis, skulle gå ihop om denna import? Båda ni två tjänar ju på det;)

Det minskar ju kostnaderna ordentligt! Och är ju inte allt för ovanligt att upfödare gör så! …men som sagt…var bara en tanke som dök upp då jag läste denna trådOskyldig

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

manbukten
2007-09-13 11:20
0

#11 Nu är du inne på privat revir Bullan även om tanken är välment.Inget som ska diskuteras här. Att dela på en katt kräver boende i närhet och ett närmast äktensakpligt förhållande. Likadant med fodervärdar Jag parar bara med katter hemma för att hålla mitt katteri friskt. Tar inte imot några parningar heller.Även detta ett område man blir bränd på under tidens gång. Det ända jag kan tänka mig ev. är byte av katt i framtiden för att utöka avelsmaterialet om det rätta dyker upp. Men detta är det svåra men chokladaveln vi har så olika mål och drömmar.

ophelia
2007-09-13 11:31
0

Så tråkigt det blev Annki med din nya kisse.Förstår att du är besviken på uppfödaren.När handpengen läggs ska ju allt vara klart.Inte ska man komma med nya krav eftersom.Vad blir nästa grej hon vill ha extra för.En liten undran bara.Om du inte vill betala ska hon sluta ge honom mat och omvårdad då.Du fattar säkert ett klokt beslut så småningom.

Kram Sylvia o Ophelia

Annkis54
2007-09-13 17:08
0

#10..jag kan mycket väl tänka mig att det kanske är så…att man ska betala för sånt oxå. men då får man säga det.
O inte komma med de nu..när han är 13-14 veckor.
men detta handlar ju inte om pengar..utan sättet..
Jo..jag har förstått att en del av er har linjer där ögonen inte rinner…tänk om det vore så väl här hos mig hehe
men jag har under årens lopp behandlat ALLA katter för bland annat calici…med bredspektum penicillin…så det beror nog inte på att jag "har nåt" i katteriet. Inte för att jag tror att det är det du menar. hehe
Mina är som små gosiga hundar allihop.CoolSkrattande
Där beskriver du det  jättebra..jag är ju ingen hundälskare..
så egentligen har du beskrivit det jättebra. De är mer som hundar. Så jag ska förtydliga mig igen…de morrar inte alls…kurrar, ligger i knät o gosar…
men det är inte som persern….att jag får göra vad jag vill…
dessa vrider sig som en mask på kroken när jag tvättar ögon..o det gör jag dagligen..så hanterade är de. Sen när jag är färdig så stannar de kvar …för alla vet att det är godisdags efter ögontvätten..så de är inte rädda för mig.
O så "skriker" de..när jag grejar med dem…eller kanske är det som Miascharming skriver…de pratar…men jag är inte van vid katter som pratar…jag är van vid persern…"väck mig på fredag"

ja..jag antar att hon inte menar att hon vill ha de extra 200 euro nu…utan det får hon vid leveransen i så fall.
en sak till som kanske är värdefullt att veta…även för mig…detta är helt rena perserlinjer…inga exot alls i stamtavlan. O det kanske är värt lite extra. vet inte..
#11..tanken var nog god..
men för mig så handlar då detta om, om jag vill hålla på med choklad överhuvudtaget…hmmmm??
#13..ja så tänker jag oxå…vad kommer som nästa grej
 (redigerat..jag är rädd för att lita på henne när det har blivit så här.)
om hon nu skulle ha fått reda på av andra att köparen ska betala för ALLT..när hon exporterar..(hon har inte exporterat förut)..så får man antingen ta det som en lärdom till nästa gång…eller skriva -jag har fått reda på att andra uppfödare gör si o så…är det ok för dig…??
jag själv sitter ju i en likadan situation…
Den danska uppfödaren som ska ha den chokladvita killen…hon har inte hämtat honom ännu…vet inte när hon ska hämta honom…jag ska ställa ut honom nu…
jag kan tänka mig att hon inte har bråttom att få honom, hon sa att hon ska bara ta en eller två kullar på honom sen kunde jag få/köpa?? tillbaka honom….(men det kan jag ju inte..jag kan inte ta in en vuxen fertil hane när jag redan har det hemma) så hon har nog ingen brådska med att hämta honom. Inte tar jag betalt av henne för att han ska stanna här..o äta o skötas om hehe
jag vet inte ens om det är brukligt att de betalar kostnader för vaccin o reg o sånt när man har en unge som delbetalning för parning…jag är oxå gröngöling på detta.

ja..inte har jag funderat klart på detta.
jag trodde att tankarna skulle mala på mig när jag gick o la mig igår..men jag bara slocknade som ett ljus…så jag är nog inte sååå bekymrad över detta…vad nu beslutet än blir
men det lutar åt att jag lägger av med choklad
o då får jag ju sälja Chocko…hmmmmm>
beslut beslut beslut hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Bullan
2007-09-13 17:27
0

Ankis: Ja, det är inte lätt när det är svårt!

Gå på det som du känner i hjärtat och maggropen! Det brukar vara det rätta i längden.

Om du väljer att hoppa av, så tappar du ju ev handpenningen. Men bättre det än kanske så mkt mera! Och det finns kanske fler hanar som väntar någonstans!? Och vem vet…då du förklarar hur du känner för uppfödaren, så kanske hon inser sitt misstag och håller fast vid det ni avtalat tidigare?!

Och väljer du att gå vidare och ta hem kissen…så önskar jag dej lycka till med det! Blir i så fall intressant att se honom på bild så småningom.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Tessan73
2007-09-13 17:31
0

Hej hej Vännen.

Alltså jag och mamma har ju tagit in 2 katter från Tyskland, o detta har inte vi stött på. Vi har fått ett pris på katten och där har allt ingått, vacciner mat m.m. Det vi naturligtvis har betalat extra för är ju transporten till Sverige. Som dom vi har köpt av tycker nog jag är det enklaste sättet, att räkna ut vad det kostar att ha katten hemma, +vacc rabies, avmaskning m.m, så att inga andra kostnader till kommer, då har man en fast pris att gå efter. När man har lagt handpenningen så vet man exakt vad man har kvar att betala. Så skulle jag göra oxå om jag skulle exportera nångång.

Kram Tessan

Annkis54
2007-09-13 18:14
0

#15..ja..jag vet att jag förlorar handpengen…eller iaf allt risken finns…men det bryr jag mig inte om…det är bara pengarCool

så här ser han ut..så han är ju en riktig snygging oxå hehe

#16..ja det är ju så jag har trott oxå…förutsatt att det var så..tog för givet hehe
ja..o så får man ju stå för transporten..vi skulle åka till Tyskland o ta in på ett hotell o mysa lite o sen köra tillbaka dagen efter.
ja..så tänker ju jag oxå göra..eller gjorde…när de frågade mig på priset för Baby (Micas syster) så inkluderade jag vaccinationer mm i priset

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

manbukten
2007-09-13 19:16
0

# 14 Hej igen nej jag menar inte att du har några sjukdomar, jag vet tt det är vanligt med rinnande ögon hos Persern. Vore tråkigt tycker jag om deu ger upp nu. han är jättefin din lilla klimp. Sov på saken.

miascharming
2007-09-13 19:29
0

15 # Hej Annki!

När jag sa att jag har en katt som pratar …så menade inte jag när man håller på med henne.

Hon PRATAR..vi kan hålla på & babbla i 15 minuter..& hon talar i telefon om det är någon hon känner  Glad När jag skall pyssla med henne..så spinner hon bara.Annars är hon ochså som en gosig hund..precis som alla andra.

Vad gäller våra andra katter ..så passar ditt utryck,,VÄCK MIG PÅ FREDAG väldigt bra..i detta fall så blir det nästa fredag ..då det är fredag REDAN imorrn Glad

Lycka till ,

// Mia.

Annkis54
2007-09-13 20:14
0

#19.hehe
ordet soffpotatis är oxå ett bra uttryck för mina perser
så vill jag ha dem
men jag lutar liiite mer åt att fortsätta nu..än jag gjorde för några timmar sen

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

miascharming
2007-09-13 20:35
0

# 20

Japp- soffpotatisar passar till 100% vi har två hanar som ligger  på rygg som överkörda grävlingar  " ROAD KILL " och inte flyttar  de på sig för NÅGOT Skrattande.

Men så skönt det är att dom har förmågan att slappna av ..& inte bry sig om någonting runt omkring sig.

OOH så roligt….att lutningen har vänt ..Skrattande hoppas nu att ni kommer överens om något bra. Hoppas verkligen att det löser sig på ett bra sätt för er.

// Mia

SussiF
2007-09-13 20:39
0

Hej Annki!

Jag hade för mig att mat & uppehälle ingick i priset för själva katten, det är i alla fall en del av priset på mina katter som jag säljer! Skulle aldrig komma på tanken att ta betalt för någonting sån't, då skulle ju en kattunge som går kvar hemma på grund av att inte rätta köparen dyker upp kosta mycket mer än en kattunge som blir såld vid 12 veckors ålder!…….. Tycker inte det jag.

Killen är jättesöt ! Själv har jag tingat och lagt handpenning + lite till på en rödvit exottjej från Polen, ska hämta henne i slutet av januari. Hon är anmäld till två utställningar i Warsawa i december så det ska bli intressant att höra hur det går :-)                                              Hon heter Rafmonnias Decade

manbukten
2007-09-13 22:36
0

#20 Låter bra det Seriges vackraste choklad/vita på ingång.Hurra "22 Jättesöt

Annkis54
2007-09-14 00:25
0

jäklar vad det krånglar idag då
jag hade precis skrivit ett långt inlägg o tackat er alla…vips borta
så det är bara att börja omGråter
Jag har bestämt mig nu..jag har pratat igenom det hela med gubben o Banditen flyttar hit. så gör även exotichonan från Tyskland..svartsköldpaddsilvertabby o vit exo. Så hoppas jag att framtiden ger mig soffpotatisar som leker roadkill hehe
vilka uttryck …som passar perfekt hehe
#22…så gör jag oxå..när jag sätter ett pris så inkluderar det allt
men nu har jag lärt mig att jag måste FRÅGA…o ta reda på 110%
allt är lärdomar hehe
Åh vilken sötnos du har köpt..hoppas verkligen att vi får se henne på IDP utställningar framöver.
#23..japp han är på ingång.
Vi ska även passa på att sova över på hotell i Kiel…så kommer Vicki från www.justonewish.team.pro dit så vi får träffas live hehe…ska bli såå kul.
som ni märker så är det en hel annan energi över mig ikväll.
Tack för allt stöd….

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

miascharming
2007-09-14 01:46
0

Grattis till en läckerbit !

så skönt att det löste sig.Skrattande

// Mia

Lovebuffen
2007-09-14 01:49
0

Har inte läst tråden förrän nu ikväll/natt……och jag måste säga att du gör helt rätt i att låta honom flytta hem till dig (även om uppfödaren gör fel som kräver pengar i efterhand så här) - han är en av de sötaste persergossar jag någonsin sett, helt UNDERBAR!!!!!!  En sådan liten goding!!!

Kittentotts
2007-09-14 09:24
0

Jag har följt tråden, men jag har inget haft att säga, men måsteändå Gratulera dig Annki till din fina kille som du nu får hem, jag vill önska dig all lycka!

Annkis54
2007-09-15 02:47
0

jag har mailat henne nu o frågat henne varför inte "hela priset" sas med en gång. jag var trevlig o bara frågade. berättade hur jag gör när jag exporterar Cool
hon var lika trevlig tillbaka o försäkrar mig om att hon själv har fått betala mer för sina katter som hon har köpt (1800 euro) samt att hon då även har fått betala vaccinationer, rabies o blodproverna mm mm.
Att hon lägger ner mycket pengar på färskt rått kött..o kokar själv mm mm
o att det är långt till januari.
jag ska vara en snäll liten kicka o betala henne o fortsätta vara trevlig. Kanske är det helt enkelt så att hon "glömde bort" att säga ifrån om detta från början …o 200 euro på ett pris på 1500 euro..är ju ingen stor kostnad.
så jag ska maila henne o säga att vad mig anbelangar så är allt ok.
Tur att hon inte vet vilken reaktion jag gick igenom.Oskyldig
men min reaktion kan ju mycket väl ha berott på att jag var nedsatt eller slutkörd eller liknande
nu när jag läser igenom o tänker igenom vad jag kände..så känner jag inte igen mig. Jag är ju normalt lugnet själv hehe
back to normal..Flört

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

heliotropes
2007-09-15 03:55
0

#28 Du behöver inte "ursäkta" din reaktionFlörtalla måste få reagera ibland även om man är lugnet självSkrattande

Eva // medarbetare på Perser

Bullan
2007-09-15 12:31
0

Ankis: De där kan jag också känna igen…att man överreagerat då man gått tillbaka och läst något man skrivit.

Men det är ju det som är så braSkrattande då bevisar det ju att det verkligen hjälper att ha ett bollplank…som detta forum Skrattande För utan att få ha skrivit av sej och hört andra synpunkter, så kanske man varit kvar i samma stämning?Generadoch därmed gått miste om något bra!

ophelia
2007-09-15 13:15
0

Härligt att du har bestämt dig.Han ser helt underbar ut.

Klart man måste få reagera.Det är ju så bra att kunna snacka av sig här så får man flera infallsvinklar.Önskar dig all lycka till med den lille killen//Sylvia

Annkis54
2007-09-15 19:14
0

Glad tack allaSkrattande

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

McLaren
2007-09-16 00:16
0

Annkis va skönt att du landat med ditt beslut. Sköönt. Du ska se att detta blir en SÅ snygg katt att du bara dååånar. All lycka.

Kram /Åsa