Go´morron Fredag!
Go´morron till Er alla!
Här i Gävle så har vi strålande höstväder i dag igen….
…känns helt underbart när man tittar ut å ser klarblå himmel å solen skiner!
NU ska jag för första gången på länge, ta en skogsprommis med jycken, känner att idag orkar jag d så jag är jätteglad & vovven Nani me…
…så nu åker storstövlarna på & svampkorgen den får nog följa me den me
Kramar!
Tina
God morgon från regniga Viskafors!
Ligger fortfarande sjuk med en jobbig hosta hoppas jag blir frisk snart jag har så mycket jag måste göra.
Jag å mina barn var ute å plockade svamp för två veckor sedan å tyvärr så var väldigt många överväxta å mögliga
men vi fick ju hem lite iallafall eftr ett par timmars sökande.
Lycka till i skogen å ta det försiktigt ni andra får ha en bra dag !
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

God morgon också från ett regningt Göteborg. Men vad gör det om det regnar när man sitter inne på kontoret och ska jobba. :) Det började regna nyss så när jag cyklade till jobbet var det underbart även om det var grått ute så låg temperaturen på nästan 14 grader. Träden har börjat få gul/röda löv nu och några löv hade t o m fallit av träden.
Plocka svamp är inte min grej om det inte handlar om svampar i affären. Men det är mysigt att promenera tycker jag och gärna i skogen. Ikväll står åter kattbad på programmet. Kissarna som ska ställas i Höör nästa helg behöver ju bada :)

Godmorgon! Låter ju härligt med fint höstväder Tina
Här Regnar det för fullt, jag ska iväg för första gången på 10år och tvätta i en tvättstuga
Vi har maskiner, men de är så stora o fina i tvättstugan.
Annars så får det ju bli fredags städning och fortsatt uppplockning. Ikväll ska nämligen vår Hemmabio upp, den har jag saknat länge nu.
Morrn Morrn! Kanonväder här i Segersta också, lite blåsigt men skönt ändå. Funderar också på skogen om jag får nån som vill följa med. Lite läsigt att ge sig ut själv med hundarna när jag vet att det finns en del björn i vår svampskog. Är man två så kan man prata och skratta och kanske skrämma bort björnen - åtminstone så lyssnar man inte lika mycket till allt prassel och knak i skogen ;-)
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Go mö!
Ha en underbar dag i svampskogen och njut av att du mår mycket bättre.
Kram
Åsa

God förmiddag kanske jag ska säga då fast jag var uppe tidigt idag, rättare sagt 06.15 då målaren plingade på dörren ca kl 07.00.
Jag ska byta ut köksluckorna till ekluckor och målaren skulle fixa det där runt omkring först.
Har lite problem med att hålla ALLA nyfikna katter från honom o färgen så jag har inte haft så mycket tid för datorn :-)
Idag ska jag åka o titta på nya vardagsrumsmöbler, känner för att byta ut ALLT i hela rummet och jag har ju inte så mycket tid att springa runt i affärerna på vardagarna men fredagar är ju min lediga dag så nu ska jag passa på. Ska ta en tur till Hofors möbelhus och se om jag hittar det jag söker. Jag vill ha en STOOOOR soffa med MASSOR av kuddar och en sån där divan, det tycker jag ser mysigt ut.
Ha en fortsatt bra dag allihopa
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
God dag börjar det närma sig…. :) Har ju varit vaken några timmar men har inte kommit mig för att skriva!
Helt ok höstväder är det… men hösten utökar värken och tröttheten i mitt fall och jag har för dagen utöver den vanliga fibbevärken även träningsvärk då det blev pingis på arbetsträningen på ungdomsgården igår! Haha.. Hade kul, men det slår till lite efteråt, men det får det ju vara värt! :)
#6 o jag som tyckte dina möbler såg så fina ut! haha… Ljust o fint… ja, men det är skojigt att uppgradera! Med åren nu när mina småbarn är äldre kommer nog viss uppdatering av möbler och mattor och sådant att ske…. prydnadssaker och sådant som kan snitza till det! Fast jag tror jag skall slå till på att få renoverat med tapeter och nya golvmattor innan några nya möbler skall inköpas. Det syns minst sagt att det bott småbarn här och att vi haft några yngre barn här då o då regelbundet!
Tror jag skall ta katterna med upp o vila en kortis… :) Sedan blir det lite pälsvård idag. En hund tror jag att jag skall klippa ned till 5cm-päls. Men de andra skall redas ut och badas o Kotten får sitt första bad (HÄR hos oss) idag eller under helgen.
(de brukar följa med frivilligt för att de vill vara med och det gör oftast hundarna också så rätt vad det är är vi 2 människor och 5 djur i dubbelsängen. Kanske vi skall uppgradera till trippelsäng eller så
)
kram alla
Godafton
idag är jag senare än vanligt hehe
regnat har det gjort nästan hela dagen.
här har fixat o donats lite inför vår uställning nästa helg på Åby
"plockat" lite på katter o fixat lite skyltar o sånt smått o gott.
Ska nu tillbringa en stilla kväll i soffan hoppas jag
man kan ju alltid hoppas hehe