Perser iFokus

Perser

Etikett06-till-salu
Läst 1357 ggr
Millan71
0

Exotichona

Söker efter en ny famijemedlem i form av en exoticdonna som jag kan avla med…har ni någon som ni vill sälja så please,hör av er!Kramizar

Annkis54
0

Marita har ju silverungar
eller vill du ha en större??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Millan71
0

Mmmm helst en vuxen…har ju en liten redan,skulle vilja ha en till vuxen hona…

Millan71
0

Snyft,finns det ingen som har en vuen donna som vill ha ett nytt hem?

simzonites
0

Varför vill du så gärna ha en vuxen hona? Fundersam Det dröjer ju inte så länge innan de blir könsmogna och dessutom är det lättare att introducera en kattunge i katteriet. Det kanske finns någon som har någon som är halvvuxen i alla fall?

/Lotta

Trini
0

Du kanske ska lägga in en liten presentation om dig själv och dina planer med ett katteri. Kanske uppfödare vill ha en liten bild av någon innan de kan tänka sig att sälja en katt till en person. Hoppas du hittar din katt!

Trini
0

Ahh, just det man kan ju läsa din presentation, tänkte inte så långt, he he.. men det kanske ändå är bra att skriva lite mer  i inlägget så kanske någon nappar.

krasivis
0

www.katter.nu finn det en vuxen perserhona till salu just nu. Där kan man ju inbland finna vuxna katter till salu.

Millan71
0

Ja jag brukar läsa annonser om vuxna perser/exotichonor men skulle vart bättre om någon här hade en till salu,då vet man ju vad man får….

KungBores
0

Jag har vid ett par tillfällen tagit in vuxna djur i gruppen utan några som helst problem. Eller rättare sagt inte värre än nar jag köpt in en kattunge eller släppt ut en keeper från kattungerummet. Men hur katter reagerar kan ju variera från fall till fall. 

Jag ser ingen nackdel till att köpa ett vuxet avelsdjur. Främst kanske för att man kan ta kull snabbare än om man tar en bebis. Den vuxna honan/hanen kanske har något som man snabbt vill tillföra sin avel för att komma vidare. Personligen sitter jag själv i liknande tanker just nu när det gäller hane. Jag skulle gladligen hitta en vuxen hane som kan ersätta Firedance när han går i pension nästa år istället för att vänta på en liten kattunge som ska bli könsmogen.

Trini
0

Jag väntar nu på en vuxen hane och håller med dig, KungBores ang fördelarna med detta. Man vet att alla tänder har kommit helt rätt, att ingen panna utvecklat sig till att bli ojämn eller dyligt, utan allt är "Klart". Om jag hade tänkt på att jag skulle börja ha katteri från början, när jag köpte mina honor, så hade jag kanske börjat planera att köpa in en hane redan då för det tar ju som sagt ett tag innan de blir könsmogna. Nu när mina honor blivit ett år, skulle det kanske dröja till de vart 2 och ett halvt år innan de skulle kunna få kattungar, om jag skulle köpa en kattunge. Eftersom jag vill ha ett litet katteri så känns det också onödigt att köpa en parning för att sedan köpa en hane.

Jag hoppas på det bästa med att föra ihop katterna, men jag har ju "bara" två och jag tror att de kommer att vara nyfikna på killen och han känna sig som en liten boss med sina två honor. Just nu har han nämligen lite konkurrens av en annan hane och parar inte. Han är två år och har aldrig strilat heller, så det är ju en klar fördel med att köpa en vuxen katt också. Och han är så fiiin, längtar!! Oj det flöt iväg, men det börjar närma sig nu, han kommer nästa vecka, från Norge :)

Millan71
0

Precis som jag tycker;)

miapia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kan ackelina vara något för dig?

Millan71
0

Nej men gud så söt!!!Vart bor ni?Mvh.marja  Millan71

ophelia
0

Hoppas du hittar din hona.Ackelina är en riktig sötnos som vi har fått följa här på sajten.

miapia
0

jag bor i karlshamn men ackelina bor i lund

miapia
0

jajamensan ackelina har följt med här på forumet sen han va 5 min gammal hmm nu skrev jag han haha det blev ju en hona haha

han va forumets lilla maskot skall du veta millan haha

alla följde med hans vikt osv osv

han är hmm hon är en kändis hihi

jag kan ge dig hennes mail adress som har henne nu

om du är intresserad

Millan71
0

Men Lund e ju såååå långt borta ju…

Tessan73
0

Ni kanske kan mötas på halva vägen,,,ge det som förslag iaf Glad

miapia
0

ja jag håller med du ser jag körde till gävla för hämta hem mina älsklingar från tessan hihi  gissa om man va platt i rumpan  efter 147 mil på en dag haha men värt varenda  minut

miapia
0

ackelina söker ett nytt hem finns det någon som är intresserad?

Harlibries
0

….vi ska ju leverera en liten NikiLauda ner till kittentotts om 2 veckor…
…kanske kan vi hjälpa ER?

Kramar!

Tina

Millan71
0

ring mig sen:)