Operation stödmatning...
Creme pojken går inte upp som han ska utan har gått ner hela tiden… Så jag har satt igång med operation stödmatning med mat varje timme. Nu får jag inte i pojken så mycket som jag skulle vilja så jag undrar om det är någon som har tips och förslag på vad man kan göra och hur mycket man ska ge dom varje timme när han två dagar gammal? Alla tips mottages tacksamt.
Varje timme låter lite ofta, hur gammal är han? Mata när han är vaken, väck inte för att mata, de behöver sin sömn.Som jag skrev i den andra tråden så brukar kattungen spotta ut nappen när den ätit tillräckligt. Vad ger du för mjölkersättning?
/Lotta

Jag såg precis den tråden efter jag hade skrivit. Han är två dagar gammal och jag matar oxå med äggula, krongrädde och dextopur. Läste där att kmr är att rekommendera så jag får åka o handla det istället. När den lille bajsar så är det svarta små korvar fast jag hjälper honom efter varje matning, det var det även innan jag började mata honom. Jag matar med spruta för att ha större koll på hur mycket han får i sig…
hoppas det går bra
det är så svårt när saker krånglar
o ibland spelar det ingen roll vad vi gör..
men man försöker ändå…
hur mycket man ska mata är svårt att säga
men som Simsonites skriver…ge så mycket som han vill ha
spruta upp ca 5 ml i sprutan o se vad han tar…ge mamma resten
bara han går upp överhuvudtaget nu…så är det ju bra
o om du väger många gånger per dag…så jämför bara morgonvikten…om du förstår vad jag menar
vi håller alla tummarna för dig