Ny liten kattunge!
Nu kommer ni tycka att jag är alldeles tokig och det kanske jag är också. Det är så att i helgen på MSK:s utställning så uppdagades det att Linos kullsyster var en bror.
Eftersom han är lite större, har bättre tecken än Lino så har han också blivit min. Lino har lika stora fördelar, varmare bottenfärg, öron som just nu ligger bättre på huvudet.
Det värsta/bästa är ju att jag nu skulle vilja ha kvar båda för de är helt underbara små katter. Vet ni hur det är att ha två hanar tillsammans? Deras uppfödare har haft det förut i många år. Jag önskar att jag kan ha det, men det återstår att se.
Här är en bild på just nu sovande Rosenboms Girabaldi, EXO n 22, 19 v ung.
C:\Documents and Settings\Ägaren\Skrivbord\bilder från nikon coolpix\Katter sept -07\DSCN3907.JPG
Äntligen får jag se kort och han är alldeles underbar!!
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Tack Anna-Karin! Så du tycker inte att jag är alldeles helknäpp då? Tanken är ju att se hur de utvecklas och förmodligen så kommer den ena till en fodervärd. Vi får se hur det blir. Just nu är det bara härligt att se båda tillsammans. Det var som om de kände igen varandra för de började att leka på en gång.
Hmmmm, nu är väl jag inte den rätta att ifrågasätta om du är tokig eller inte. Mitt eget förstånd har blivit ifrågasatt den här veckan men jag brukar säga att det underlättar att vara lite knäpp så välkommen i gänget!
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
Tack för de orden! Jag tycker att ditt förstånd verkar vara alldeles utmärkt. Vad tror du om min tanke/fråga med att ha två hanar tillsammans?
helknäpp är nog jag också i så fall med födda 7 barn (en som blev en ängel alldelens för fort) och 3 hundar o 2 katter… (i o f s bor inte hela skaran här samtidigt bara våra två gemensamma barn men så har ju maken också 2 tonåringar som kommer hem o hälsar på regelbundet… de har flyttat hemifrån…) Helknäpp får man vara ibland… kram från svettig Junia som spenderat eftermiddagen med att se till att det faktiskt är ett sovrum i vårt sovrum *skratt* Men jag lyckades till sist! Yeeeeeey :)
Tack!
Ja, här har ju situationen varit liknande som din. Jag har tre barn från mitt första äktenskap, två flyttade med hit. Min man har två barn tidigare, ett tag bodde de båda här tillsammans med mina. Sedan har vi en son tillsammans som nu är snart 18 år så han är ensam kvar hemma.
Så jag är rätt van vid att vara "helknäpp", det bjuder jag på! Men, kul är det med katter och man får så mycket kärlek av de här underbara små varelserna. Varje kväll så sitter Wendi, min blå perserhona i famnen o bara spinner. På morgnarna kommer hon ångande och riktigt skriker att nu kommer jag. Så bättre livskamrater än perser o exoter finns inte enligt mitt tycke!

Hej Elisabet
Vi har två fertila hanar, en på 3½år och en på 2år, sedan har vi kvar vår hane från 1:a kullen, han är 14 månader och inte riktigt fertil ännu. Vi har inget bråk, däremot har 2-åringen haft en period som han markerat rervir, men det är lugnt nu. Våra hanar trivs tillsammans. Jag tror säkert det går bra för dig också, de växer ju också upp tillsammans. Lycka till / Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
#7 Tack Karin, det är intressant att höra om hur det är för andra. Ni har ju några hanar ihop. Jag kan ju tänka mig att det inte är så lätt om någon av dem börjar markera revir men man får väl ta en dag i sänder.

Grattis!
Så roligt att han blev din..han är jättefin.
// Mia
// Mia

#8 Jag glömde att skriva, vilken vacker pojke och vilka varma färger han har. Lycka till med honom // karin
Karin
Tack alla som grattat och kul att ni gillar kissen!
han är jättefin
ska bli kul att se hur det går för dig med 2 hanar
jag ska själv försöka med 2 hanar denna gången
# 7 Cajsa..har du de tillsammans i ett eget utrymme
eller har du de tillsammans med dina honor

#12 Hej Annki, alla våra katter går tillsammans. De går fritt i hela huset, både honor och hanar. De har alla sina favoritställe och vi har stor plats till dem. // Karin
Karin

Åh vad ljuvligt söt han är!!! GRATTIS till bäbisen!

Vilka härliga gossar du har.Lycka till med dem båda.
Intressant att få följa hur det går med dem.Får väl själv också börja tänka på att skaffa en egen hane om jag ska fortsätta föda upp.//Sylvia

Grattis, Grattis dom ser ju UNDERBARA ut tillsammans.
Jag har 5 fertila hanar varav 2 på foder och jag har provat att ha 2 fertila hanar ihop o det funkade i drygt 1 år kanske, sen kastrerade jag Jonny Bravo för jag tyckte att han hade gjort sitt :-)
Nu har jag Polka o Benson och Asterix fertila här hemma och Polka går INTE ihop med nån av dom, knappt ens med honorna, han har valt ut ett fåtal av dom han gillar.
Har en uppfödarkompis i Härnösand och hon har 6!!!!!! fertila hanar går ihop. Så länge dom inte konkurrerar med honorna så tror jag att det går bra, dvs att man har hanarna åtskilda från honorna i några rum som te.x på övervåningen som i hennes fall. Hon sätter bara ihop hanen då honan löper sen badas hanen innan han går ihop med dom andra igen. Funkar bra för henne för när hanarna börjar ha en massa fertila honor omkring sig så börjar dom slåss på liv o död förr eller senare tror jag. Det blir ju så mycket oro i kroppen på en hane som är fertil.
I ditt fall Elisabeth så tror jag att det kommer att funka eftersom vad jag förstår du inte har honor omkring dom :-)
Lycka till med sötnosarna
Kram // Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Tack Lena!
Men, jo jag har två st honor som blir tio månader den 20:e september.De har inte börjat att löpa ännu. Men pojkarna är ju bara 19 v. Så än så länge är det lugnt.
Jag förstår ju att de ev. kan börja att slåss senare. Då funderar jag på att sätta den ena på foder hos någon bekant. Här finns också två våningar så en lösning kan vara att ha den ena på övervåningen.

jaaaa då är det lugnt läääääänge till. *asg*
Bye the way….HUR kunde vi missa varann på MSK?
Fattar ingenting? hihihi
Kommer du till Sundsvall?
Kram
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Jag tänkte aldrig på att du var där. Jag hade fyra katter med mig och ett tag var det väldigt rörigt. Nej, jag kommer inte till Sundsvall. Vi ska till Fräset och senare till Östkatten.
ååh vilken lyckos du e.. bruntabby e en av mina favvofärger(bland många andra
)
Tack #21! Min med, jag har ju nu tre st bruntabby exoter. Tingeling som är fem år gammal + de små killarna.
Hoppas att allt skall gå bra! Jag har själv ingen erfarenhet av två fertila hanar ihop (knappt fertila honor heller, hehe, men de kommer nog igång att löpa snart).
Knäpp, nää!! Du kommer ju ha möjlighet att ha två avelshanar i vilket fall, verkar det som, även om du senare måste sätta den ena på foder. Kruxet är väl som jag kan se det, om de skall gå ihop, måste vara svårt att se vem som blir pappa till bebbarna :-) Men, som sagt, det är lååång tid kvar och du hittar säkert en bra lösning!
#23 Ja, man kommer ju inte att se på ungarna vem som är far till dem. Vad man kan göra är ju att sära på honan som löper och ha henne i ett eget rum tillsammans med den tilltänkta maken. De får fira bröllop själva tills det är klart. Men hanarna märker nog långt före jag gör det när honorna börjar att löpa. Vi får se hur det blir.
#13 Hur gör du med det? Vem/vilka märker först när en hona börjar att löpa? Hanarna eller du?
Bild på Gabbe!

#24 Jag har mina honor på p-piller (mina honor är ganska unga) när det blir dags att para drar jag pillerna och har sedan koll på honan. När jag märker att hon "ändrar"sig och hanen blir intresserad, delar jag på katterna, (några honor tillsammans i ett rum) . Lite svårt att förklara, men det fungerar bra här/ Karin
Karin
#24 Tack Karin, jag förstår hur du menar. Det är ju en lösning på det hela./Elisabet
här hos mig så har jag märkt vid ett flertal tillfällen att hanen märker före mig att honan löper
nu har jag ju aldrig haft flera fertila hanar samtidigt
men det är ingen metod som jag vågar lita på här…hehe
men som ni säger…den dagen den sorgen
ingen ide att ta ut problem i förskott..de kanske aldrig uppstår
Nej, först får jag ju se hur det blir med dessa båda. Det vet vi ju ingenting om i dagsläget. De är i alla fall lika mysiga o sociala båda två. Helt underbara i sättet att vara!