Godmorgon!
Godmorgon allesammans!
Idag är det mulet här och det ser lite halvtrist ut. Men här är det full fart på alla katter o hundar.
Ha´det bäst idag önskar
Elisabet m djur.
Uppe med tuppen och skjutsade gubben till jobbet kl 5. Det ser ut att bli en fin dag här i Hälsingland. Redan 7 grader varmt och en hel del blå fläckar på himlen. Katterna och hundarna har ett tokryck här nu så det är omöjligt att sova, lika bra att vara vaken och njuta av dagen. Hoppas att ni alla får en fin dag!
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Godmorgon!
Morgonen idag skrämde mig fullständig…..vi har rörmokare här i huset som ska fixa alla lägenheters kranar och dyl, de ska göra det hela dagen idag. De går in med huvudnyckel.
Eftersom jag är hemma idag så tänkte jag att då behöver jag ju inte säga att de inte får gå in med huvudnyckeln, utan är ju hemma när de kommer. Har dock en go vovve som måste få gå ut……
Klok som jag är…..
…….tänkte jag att "då går jag bara en snabb och kort morgonrunda med min hund idag för att rörmokarna inte ska hinna komma till min lägenhet och därmed öppna dörren och kanske av misstag släppa ut mina katter"…….sagt och gjort…..istället för att gå en timmes morgonrunda, så gick vi bara en 20-minuters……men när jag kommer hem…….oooooaaaaaahhhhh!?!?!?!?!??!?!
Ytterdörren står öppen och mina katter syns inte till - ute iaf!
Jag rusar in och då möter Molly mig i dörren, alltid lika nyfiken och glad har hon underhållit rörmokarna…..Noah är lika social och har också underhållit rörmokarna och kommer också och hälsar på matte…….men Ängla och Buffy - spårlöst försvunna….och de kommer ALLTID när jag kommer hem ….en fruktansvärd rädsla sprider sig i min kropp och jag har BARA mina båda katter i huvudet……då kommer rörmokaren ut och Molly passar på att smita ut då - hon far ut som en liten raket och jag efter och lyckas få tag på henne. Pust!
Men Ängla och Buffy - helt borta! 
Jag går till sängen de alltid brukar gömma sig under när det kommer någon de inte känner, och TACK OCH LOV så är de där och kommer fram direkt när jag kallar på dem. Lättnaden är TOTAL!!! 
Mina pälsklingar inräknade och jag är lycklig igen!
Vilken tidig morgon va?!!!
Kram till er alla!
Oj, vilken början på dagen! Tur att de gömt sig under sängen! Jag vet hur det känns när man börjar inräkningen på missarna, alldeles konstig i magen tills man funnit alla. Skönt att du har alla på plats där de ska vara!!!