Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 370 ggr
KungBores
0

Gomorron onsdag

Termometern står på 5 grader. Nu börjar det verkligen bli höst. Men nyss så hörde jag en trut (stor fiskmåsfågel) så än finns det ändå lite sommar kvar. Idag är det på sätt och vis sista arbetsdagen denna vecka eftersom det ska bli konferens torsdag och fredag. Sitter och väntar på morgontidningen som inte har kommit än. Jag är den typen som har svårt att äta frukost utan tidning. Konstigt egentligen men jag har i princip aldrig tittat på tv på morgonen och deras nyheter.

Ingela

Cajza
0

Godmorgon

Här i "södern" visar termometern på 9 grader, solen börjar visa sig, det är vindstilla och en klarblå himmel. Här syns svalor (grannarna har ett bo under taket) och de är så vackra.

Ingela: Håller med dig om tidningen, (vad är en frukost utan tidning?), hoppas den kom i tid. Hoppas konferensen blir trevlig och lärorik. Jag har tre arbetsdagar framför på "dagis", vi inskolar barn och det är tröttande.

Trevlig onsdag // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

krasivis
0

Godmorgon!

Här i Mälardalen är det lite kyligt, vet inte hur många grader det är, himlen är blå och det ser ut att bli fint väder idag.

SussiF
0

Morr'n morr'n

Här i Svanå stog termometern på 0,5 minus !! brrrrrrr Det är lite frost på gräsmattorna men det ser ut att kunna bli en fin dag, solen är på väg :-)

Nu ska jag försöka få Saga i kläderna och skjutsa henne till dagis så jag får lite tid för mig själv.

Have a nice day !

/Sussi

heliotropes
0

God morgon! För en gång skull är det morgon för min delFundersaminte min tid på dygnet

Har varit till en försäkringsgubbe nu på morgonen som har fått tittat på en skada på våran bil.Jag har stått med min bil på en parkering och bilen blev  där  tillplattad på bakskärm och dörr av en husvagn.själv har man kört bil i snart 24 år och aldrig vållat någon annan skada.

Pga.att man inte har en sprillans ny bil så blir detta att kosta oss,fast man inte är vållande.sååååå typiskt.

Eva // medarbetare på Perser

ophelia
0

Godförmiddag från ÖsterlenSkrattande

Här skiner solen men det var en kylig morgon bara +5.En bra dag för dotterns flyttlass.Inget vidare när man kör grejer på släp om det regnar.Kommer att sakna den dagliga kontaktenGråterMen det är ju så det ska vara.Känns ändå skönt att alla ungarna är vuxna och står på egna ben nu.Glad

Ha en fin onsdag//Sylvia

AnnaKarin
0

God Middag! Här i Hälsingland hade vi frost inatt, den enda kvarvarande Änglatrumpeten börjar se lite sorglig ut så jag får nog ta och klippa ner den med så att maken kan släpa ner de stora krukorna i matkällaren för vinterförvaring.

#5 Det är faktiskt riktigt mysigt med vuxna barn. Mina tjejjer är 22 och 20 (fyller nästa helg). Bägge är utflugna nu.Yngsta tjejjen är ju med i katteriet så hon och jag har mycket gemensamt. Hon ringer nästan varje kväll och vill prata lite. Den andra tjejjen kommer hem ibland och spelar golf med sin far. Det är tomt efter dom men samtidigt är det ju meningen att de ska växa upp, flytta och stå på egna ben. Sanningen att säga så tycker jag att det är rätt skönt att få rå mig själv.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”