Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 1028 ggr
Annkis54
2007-09-02 20:55
0

hålla ögonen "fläckfria"

nu har jag testat under en tid med ögonrengöringen.
har ju ca 10 katter här hemma nu..små o stora. Alla vitfläckar.
har testat Harlibries förslag med koksaltlösning o potatismjöl.
nån annan här på forumet talade om att de använde eye envy puder.
nu ser jag att på mina katter så funkar eye envy bäst.
jag har nu genom att tvätta med koksaltlösningen varje dag..o lagt på eye envy efteråt, lyckats att hålla de 99% fläckfria.
På någon räknar jag med att få bleka några dagar före utställningen. Men jag är verkligen posivitivt överraskad.
Så jobbet inför utställningen är nu minimerad. När det gäller ögonen alltsåFot i munnnen

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Marita-L
2007-09-02 21:34
0

Oj vad är det för något ????

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Annkis54
2007-09-02 21:52
0

kolla
http://www.eyeenvy.com/Detail.bok?no=17
jag hade det hemma…o har inte testat det ordentligt förut

men nu har jag lagt på varje dag efter ögontvätten..o så vita katter har jag aldrig haft
potatismjölet tar det till kanske 80-85 % men inte mer …på mina katter.
det är säkert olika på olika katter

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

krasivis
2007-09-02 22:04
0

Jag använder Eye Envy Puder och även lösningen att torka med,  under mina katter ögon. Inte jämt utan jag brukar köra en liten "kur" några dagar före utställning.Det fungerar jättebra  mot missfärgningar.

Trini
2007-09-02 22:34
0

Hur gör du när du bleker bort missfärgningarna? *Nyfiken*.

Jag kör koksaltlösning och på min svarta så funkar det utmärkt, där syns ju inga eventuella missfärgningar. På chinchillan däremot så blir det ju lite gult under ögonen och det är tråkigt förstås. Trots att jag tvättar varje dag med koksaltlösning..

Ska kolla upp eye envy, verkligen!! Men det där med att bleka undrar jag över hur det funkar..

Marita-L
2007-09-02 22:35
0

hm..över min kunskap..hahahaha

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Millan71
2007-09-02 22:38
0

Jag har då aldrig hört att harlibries använder nåt sådant men vart kan man köpa det?Min hane är verkligen misfärgad under ögonen(vit)är det ofarligt att använda det då?

Trini
2007-09-02 22:41
0

Just det, undrar om detta "eye envy" brukar finnas att köpa på utställningar / eller i djuraffären eller om man måste beställa från sidan för att få tag på det. Verkar helt otroligt bra om man titta på "before and after" bilderna.

Bullan
2007-09-02 23:45
0

Det brukar finnas i välsorterade djuraffärer! Ibland säljer de det på utställningar också!

Ett tips…GOOGLA på: Eye Envy+beställa, så får ni fram det!

Det är väldigt effektivt!…men luktar apa!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Annkis54
2007-09-03 00:46
0

#6..när du går in på perser iFokus så ligger det en artikel som #Harlibries har gjort just om detta
så tack vare henne så fann jag koksaltlösningen…som ju nästan är gratis hehe
#8 jag köpte faktiskt vätskan oxå…den flytande som man tvättar med…men eftersom den luktade så..så hällde jag ut den direkt..så den har jag inte testat…pudret är helt luktfritt
åtminstone det jag har
#4..när jag ska bleka bort det som ev. är kvar så använder jag All systems whitenings gel
#1 All Systems Super Whitening Gel stain remover
hittar du på http://www.swecat.com/v4/category.php/73
finns alltid på utställningar oxå
jag lägger på gelen på torr päls 3 ggr per dag…sen så tvättar jag av det ordentligt innan jag lägger mig..o så upprepar jag proceduren dagen efter….
tar mellan 3-7 dagar att få bort missfärgning..åtminstone har det gjort det för mig på nästan alla..
men du kan inte ta det på lång päls..typ under hakan,..för då tovar det bara ihop sig
o se till att det inte kommer i ögonen…
jag har använt det under ögonen o på tassar..

jag hoppas att jag ska kunna köpa eye envy på utställningen i Åby nu…för min börjar gå mot slutet nu
såvitt jag vet så är det inte skadligt..hoppas verkligen inte det
är det nån som vet nåt annat så hoppas jag att ni säger det
det verkar ju som om den är ganska snäll om man läser om den
http://www.eyeenvy.com/Detail.bok?no=17 Note: Eye Envy application powder does not contain bleach, cornstarch, or steroids. EE Powder is NOT a cover-up or contain cornstart. The powder actually helps keep the area dry, repels tears and also contains an antibacterial.

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

englagirl
2007-09-03 00:46
0

Jag beställde mitt på www.eyeenvy.com det tog max 10 dagar så hade jag det i brevlådan.

Kom bara ihåg att förvara flaskan i kylskåpet då den inte används.

Jag tycker oxå att det är SKITBRA.

Kram

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Annkis54
2007-09-03 00:48
0

nu hittar jag inte #Harlibries artikel..typiskt hehe
men den ligger nog under artiklar då
hmmm ska kolla

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Millan71
2007-09-03 09:31
0

Jag hittade nån bra hemsida då jag sökte på eyeenvy,en person som man kunde beställa sånt ifrån….tack för tipsen;)

krasivis
2007-09-03 09:43
0

Birgitta May säljer både pulvret och lösningen.Jag har köpt mitt av henne. Här är länk till hennes hemsida:www.angelfire.com/stars3/catroyale/indexsv.htm " rel="noopener noreferrer" target="_blank">http://www.angelfire.com/stars3/catroyale/indexsv.htm 

Numera så har de gjort lösningen bättre så den behöver inte längre förvaras i kylskåpet.

simzonites
2007-09-03 12:57
0

/Lotta

Annkis54
2007-09-04 01:08
0

fattar inte att jag inte kunde hitta den
bra att den blev puttad upp

den är jättebra

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se