Jag är med i tidningen!
http://www.blt.se/article/969401_102-149-0-0
tycker den blev helt OK. men inte alls all information som jag ville ha med, tyvärr. ville ha med mer ang. kattungar och hur viktigt det är med 12 veckor. och kks hemsida fick inte heller vara med:( men hon har allt uppskrivet om ngn ringer och vill veta mer:)
sedan det där med norr..haha hon förivrrade sig lite. jag menade ju attd et itne finns så mycket sommarstugeområden osv därupp,eoch attd e flesta katter inte överlever den kalla vintern där och att det är så glest bebott..*s*
men jag ärn öjd. min första artikel o allt..men hon kunde ju valt en bättre bild på mig

Jättefin artikel, och bilden va ju kanonfin!

Hmm…jag bor ju rätt långt norrut, mellan Luleå och Piteå, och det kryllar av hemlösa katter även hära. Vi har en katt som är hemsk att se här på vårat område, han verkar klara vintrarna "bra"…för nu är det 4:e året vi bor här och ser honom då och då. Full i tovor och till o från mkt mager :(
Varje vinter då det är runt -30, så undrar man hur han har det. Har ringt kommun och katthem…men de är överbelammrade med liknande ärenden. Och de har bara 2 kattburar…som de fångar in katterna med. Och varje bur kan vara upptagen veckor i sträck för att fånga in en katt. Och sedan har de inte folk till att fånga in dem heller :(
Det är väldigt tragiskt hur folk nedvärderar dessa kattliv.
Du ska stor eloge för att du engagerar dej i detta EMMA!
Bra artickel :) …trots felet med att detta problem inte skulle finnas hära;)
Jätte bra artickel å kramar till dig.
Nu fick jag se dig också..vad kul
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Intressant och bra artikel! Du/ni gör ju ett jättebra jobb med dessa katter!! Vem är du på bilden?
jag är den blonda
Bullan jag sa inte så som det står i tidningen. Jag sa att det är ett något mindre problem däruppe då de flesta katter faktiskt inte överlever vintern,sedan är det inte lika många sommarstugeområden. så inte mitt fel

#5…Nä…det trodde jag inte heller. Framgick ju i ditt inlägg att det blev litet snedvinklat av reportern…men så blir det ju alltid:) Har själv varit med om liknande!
Så du behöver inte alls vara orolig att jag feltolkade.
Men vi har fått mycket mildare vintrar de senaste åren, så den tid det är riktigt kallt är bara kanske max 2-3 v per vinter. Resten av vintern så håller det sig krin -15, och det verkar dessa katter klara utan större problem. Så hemlösakatterproblemet har ökat de senaste åren tack vare det. Sedan hittar de ju alltid skjul, lador m.m…som de tar skydd i.
Men jag tror absolut ni har mkt mera av hamlösa katter, då ni bor mer tätbefolkat söderöver än här. Vilket är jättetråkigt att det överhuvudtaget finns :(

Vilken bra artikel, heder åt dig och alla "katthem" som verkligen gör en insats!!

Det är en bra artikel och du är bra på bilden
kanonfint
om du tycker att bilden inte var bra
så undar man ju hur SNYGG du EGENTLIGEN är