Regelverk och fakta
Tänk att det är så svårt att ta fakta
och om någon tycker illa om reglerna borde inte då upphovsmannen eller kvinnan angripas,(som jag inte vet vem) inte den som råkar vara dum nog att berätta om den. Jag har i alla fall lärt mig en sak, inga kommer från mig mer, alla får göra sina egna misstag. Och om någon får felaktiga råd ska jag bara läsa på.Ska bara titta och njuta av alla goda katter. Och mina egna framförallt.
Lika barn leka bäst

Klart regler ska följas! Fast ibland så är ju reglerna "luddiga" och tvetydiga. Inte för att jag vet vilka regler du nu menar…
Om det är foruregler du tänker på….så tycker jag att det är bättre att låta någon tråd spåra ur en aning, men att det är trevligt att läsa där….än en tråd som är väldigt strikt följt av regler…men väldigt tråkig ton i.
Sedan som uppfödare, har vi alla skyldighet att läsa och följa Sveraks och Idp:s regelverk. Samt konsumentverkets regler.

jag är nog lite snurrig idag i mitt huvud, vet inte ritkigt vad du pratar om Manbukten, kanske kan du ta det mer tydligt så vi som är med här på forumet förstår.

Ord i skrift kan se hårda ut och misstolkas
Jag syftar inte på regler här på forumet. (Ja regler kan vara både luddiga och olika.) Utan de jag i första utalandet försökte förmedla. Som inte var något personligt påhopp utan menat som information om hur kattvärden fungerar i vissa delar. Har blivit inbjuden till andra diskutionställen istället. (Lika barn leka bäst) Er två har jag inte gjort något men, blivit ganska grovt påhoppad av. I ert desperata försök att skydda någon som ni trodde blev angripen. Vi känner inte varandra.( Fast vissa utlåtanden varit i den riktningen så jag är inte förvånad att ni fått förfrågan) Men jag har också känslor. Ni undrade och har fått ett sista svar. Som jag hoppas kan bli ett avslut. Det har aldrig varit min avsikt att såra någon, men värden är ingen bomullstuss och defenitivt inte den med katter. Oavsett hur mycket vi älskar våra djur. Min stora önskan och avelsarbete är goa social katter som är friska och sunda, så jag är i högsta grad med och försöker förgylla perserns tillvaro. Och dessutom bredda chokladaveln som är väldigt trång i mångfald av individer och linjer. Se inte detta som en snyftaga för det är det inte jag platsar inte i sådana här situationer oavsett vems felen är. Tar bara på mig min del. Kanske något att fundera på. Men naturligtvis inget måste, är väl bäst att tlllägga.
Tala är silver och tiga är guld
Tack för ordet

Tråkigt du uppfattat allt så här, men jag står ju för vad jag gjort, och att ta hand om varandra på detta forumet är vi duktiga på.
Men ibland får man trösta om någon är ledsen, detta kan ske då någon anser sig påhoppad, och om jag anser det behövligt be om trevligare ton så är det ju för jag tycker tonen är lite för hårt, bara sätta sig in i situationen att man satt där själv.
Finns många som man fått be tänka på hur man skriver, för att skriva som man tänker kan låta värre än vad det är.
Försvara gör vi inte, men om man vet om hur situationen är så klart man vill hjälpa personen som känner sig ledsen.
Du gör som du vill!

Tröst inte = påhopp.Fel stöd inte = vänlighet. Ta hand om inte = försöka förgöra andra Hej då Kittentotts vi har pratat färdigt Hoppas det kan respekteras

Hej då! Om du tycker andra ska klara av dina hårda ord så måste du väl klara man som Medarbetare på forumet får be dig andvända en snällare ton. Jag sa till dig först efter att ha fått både telefon & mail fr andra, kände jag va tvungen be dig andvända en annan lugnare ton, mer kunde inte jag göra. Tråkigt vara Medarbetare då man sen får höra detta

Urtråkigt kan vi enas om
Nu har jag läst igenom reglerna igen
o visst står det att vi ska hålla oss till ämnet i trådarna.mm mm
men vi är ju bara människor…o är nåt ämne intressant så har det ju alltid "sidospår"..o där hamnar vi ju alla.
o då menar jag verkligen ALLA.
O ofta när jag skriver…så gör jag fel..o skriver personens riktiga namn..istf "alias…men ingen har klagat på mig ännu…
vad jag vet.
Jag missuppfattade inte din tråd #Manbukten..sen var du möjligtvis lite "ivrig" i ditt språk..men vem har inte varit det.
O jag förstår att vissa personer reagerar på att vi kallar katterna för "varor" eller vilket ord som användes…men det var ju oxå bara för att peka på att det är konsumentverkets lagar som gäller vid kontrakt. O det är vi oxå många som har använt det ordet..bara för att försöka förklara oss. Ingen av oss anser ju att våra djur är varor…de är kärleksfulla familjemedlemmar för oss alla.
Sen kan man ju lindra genom att använda
" citationstecken "..samtidigt som jag inte tycker att vi ska behöva vakta vartenda ord vi skriver. O så har det nästan blivit nu.
jag vet inte vad som har hänt. ..det har blivit fler o fler såna här trådar nu det sista.
jag tycker att det skulle vara jättetråkigt om du #Manbukten slutade att kommentera o ge oss goda råd.
ALLAS goda råd är meningsfulla. O jag tycker att vi har fått mycket gott o blandat från dig.
så var så snäll o häng kvar o fokusera på det som är bra.
självklart måste vi ta hand om varann på detta forum
men det finns fler som behöver tas om hand. När nån känner sig påhoppad…o påhoppad av en eller flera..så när "snacket går" så behöver alla stöd. Snöbollen rullar o blir större o större..o vad var det från början…kanske mindre än ingenting. Men alla som har blivit indragna i det..behöver stöd o tröst.
o det som låter som en hård ton..kanske inte alls var menat så. Kanske bara är så den personen uttrycker sig.
jag tycker att alla i denna tråden ( o den andra) kan dra ett streck över detta nu
o gå vidare.. samlas kring våra underbara katter.
o fortsätta att hjälpa varann o fråga o svara på frågor
bara mina funderingar…o jag har försökt att väga med "silvervåg" ..så att jag inte skulle ta någons parti

Mycket bra formulerat annkis. Men så länge de sitter människor i bakgrunden där det inte handlar om sakfrågan eller ton utan önskan att hugga klorna i varandra, kombinerat med de som missuppfattar och vill vara tarvliga. Jag tänker inte utsätta varken mig och mina anhöriga eller våra älskade djur . Det är det inte värt. Men du är en go människa Annkis. Och är alltid välkommen med frågor om jag kan svara men inte här. Jag upplevde att det fanns båda sidor under pågående diskution. Den var inte ensidig. men så länge det görs en höna av fjäder ställer inte jag upp med fjädrar. Jag har aldrig kallat katterna för varor jag har sagt att våra uppfödarnamn är ett varumärken.
Kram och ha det gott
#9..tack
o jag hoppas att du ändrar dig..men under tiden så vet jag var du finns