Perser iFokus

Perser

Etikett05-kattungar
Läst 2051 ggr
saraofve
4

perser till sommaren

Hej, jag ska flytta till ett lantligt hus men stor tomt och skog till en katt att leka på. Jag vill verkligen få tag i en fluffig perser flicka. Finns det någon med en kull på gång?

SaraBlomma

decembercelsius
4

Tycker inte man ska ha sin perser utomhus..

Medarbetare på Vegetariskt Ifokus

Wiggoolivia
7

Självklart kan man ha sin perser utomhus om man bor på landet eller i ett väldigt lugnt område alt har inhängnad trädgård (är inte alla perser som kan hoppa över staket:-)) klart att även en perser ska få känna gräset under tassarna och vinden i pälsen å jäsa i solen på vår/ sommaren!! Om man bor där det känns tryggt/ok. Synd vore det annars tycker jag!!

decembercelsius
2

Jo klart persern ska få vara ute. Jag går ut med mina i koppel varje dag. Jag tänkte bara på att om man bor i stan så ska man inte ha dom ute. Inte på landet heller, men bättre det än i stan iallafall :)

saraofve
3

Skulle aldrig låta min katt vara instängd. De är inte skapta för att sitte inne med nosen tryckt mot fönsterrutan.

SaraBlomma

m.stjholm
1

Jag har ingen katt utomhus. Tyvärr väljer jag det då jag anser det inte säkert i dagens samhälle. Måhända kanske med koppel, men vad gör man om de får mersmak och vill gå ut hela tiden?

saraofve
3

Har en utekatt nu. Bor i ett villa område. Hon är 8år och har aldrig råkat ut för något. Den största faran är ju bilar. Men händer det så händer det. Vill du inte riskera att ha katten ute känns det lite egoistiskt. Men finns det en allvarlig anledning till att katten ska hållas inne är väl koppel eller en kattgård på tomten bäst

SaraBlomma

decembercelsius
2

Hur kan man tänka ''händer det så händer det''? Man skaffar väl en katt för att man vill ha den som sällskap och samtidigt bry sig om den? Kan säga att mina katter har det väldigt bra. Koppelpromenader varje dag 😃 sedan är även persern den bästa inomhuskatten.

mallabralla
8

Alla får ju göra som dem vill, dem flesta perseruppfödarna brukar inte vilja att katterna ska vara ute katter, dels för att rasen inte är så street smart och kan råka illa ut med tex vilddjur, men också pga pälsen, alla som har perser vet att fukt = tovor. sedan får ju varje uppfödare avgöra själva om de vill sälja till ett ute hem eller inte. Men man ska nog som köpare vara medveten om att har man sin perser ute kommer den inte att vara så fluffig länge utan måste rakas ned pga att smuts och fukt tillsammans bildar en matta av tovor i pälsen.

Sajtvärd på Perser iFokus