Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 716 ggr
Kittentotts
0

Katt i Toan

Hur många har katter som gärna hoppar i toan när man precis suttit och gjort sina behovOskyldigJag har en korkad katt jag fött upp själv som sitter o lurar ofta då jag sitter på toan.

Idag va jag så sömning och oförberedd, så jag reser mig ska ta ner locket och så säger det plaskSkrikandesVa bara att börja bada katt innan man ens hunnit vakna kl 6 på morgonen

Bullan
0

Haha….det där har alla mina katter gjort….en gång var!!!. Ja, vad är det som är så intressant kan man undra? katter och barn….löjligt förtjusta i toalettarFot i munnnen

Man har ju tackat sin lyckliga stjärna att de gånger det hänt, så har det aldrig varit nr.2 i toanHemlis.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Kittentotts
0

Du verkar i så fall ha klokare katterGeneradTror han är knäpp denna katten, han upprepar saker i ett som detta misstaget.

BumbleBee
0

Haha, det där känner man igen. Har alltid någon som är med på toan så det gäller att vara snabb med toalocketSkrattande

Marita-L
0

hahaha vilken rolig morgon du har haft..hahaha

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

feiner
0

Ja det är tydligen något med toaletter och katter. Hinner jag stänga dörren innan de är på insidan så hör jag jamande och skrapande från utsidan. Är de med mig in så sitter den ena bakom toan bredvid toalettborsten, den andra går som en åtta runt mina ben. Glad över att ingen haft en sån där i toan erfarenhet. Men toalocket är på här hemma… hade en katt förr som vi hittade drickandes ur holkenFörvånad, samma katt låg alltid i knät när man satt på toaletten.

Friida
0

Vi kallar vår pojk för "tolettvakten" Så fort Bebbe mistänker att någon ska in på toa så springer han dit för att få vara med Glad för övrigt ända gången den knubbisen springer!

Kittentotts
0

#5 ja här är väl egentlige alltid toalocket på för slippa att små ramlar i toan för dränkas. Men nu han jag inte vända mig om förrän någon plaskade i mina behov ocksåSkrikandesHoppas han lärt sig, men kruxet är med denna herren, han verkar vara senil, han gör om samma dumheter i ett

Lovebuffen
0

Stackars dig som var tvungen att bada katt så tidigt på morgonen!! Ledsen Inte kul precis!!

Jag hade en kattunge här hemma för några år sedan som hoppade rakt ner i toastolen och det plaskade rejält, och han skrek ynkligt, sådär ynkligt så att man släpper allt man har och rusar dit för att se vad som står på……då satt han i vattnet i toastolen och kunde inte komma upp igen!!! Oskyldig Hehe!! Skrattade gott åt honom!

Även jag har haft en HEMSK morgon…..klockan halv sex imorse gick jag ut med min hund, och fick då syn på min bil - som någon under natten vandaliserat!?!?!? Gråter Slagit sönder ena rutan i bilen samt  förstört centrallåset så att bilen inte går att låsa alls nu. Så jä-la onödigt och ledsamt. Deppade ihop helt först, men sedan blev jag hyfsat glad (en tagg av ledsenhet och misstänksamhet om vem som gjort det finns dock tyvärr kvar!)igen när en underbar granne hjälpte mig att tejpa mitt fönster med en plast som ser ut som ett fönster samt hjälpte till att städa bilen och runtom (tog bort allt krossat glas!).

Vissa mornar…..är bara värre än andra! Ledsen

Kittentotts
0

#8 Vilken tur inte kattungen dog, det kan gå illa med vatten o småttGeneradTycker synd om dig med bilen, har själv råkat ut för detta en gång, man blir så ledsen

Lovebuffen
0

#9  Tack för dina ord! Ja, jag är riktigt ledsen över detta med bilen, särskilt som jag inte har råd att göra vid det just nu också…..men en go granne har hjälpt mig att tejpa fönstret så att det faktiskt ser RÄTT okey ut, glasskärvorna är uppsamlade, men låset går inte att låsa något mer tyvärr. Ledsen

Och japp, tur att kattungen inte dog!! Men han skrek så mkt och på ett sådant sätt att jag släppte allt jag hade i händerna och bara rusade till honom där han satt i toastolen och skrek för fulla muggar. EFTERÅT skrattade jag gott åt honom, för han var såååå SÖT där han satt! Glad

Kittentotts
0

Ja jag hade en gång en kanin som gjorde så, denn akaninen va ju som en hund och lös alltid, den gången vakande jag av ett jäkla plaskande. Ja man får akta sig för dessa hemskheter

heliotropes
0

Jaa.någon katt i toan har man råkat ut för någongång,fast det misstaget har dom bara gjort en gång.

#8 Här råkade vi ut för en biltjuv en tidig morgon.Gubben min hade tittat ut på bilen ca:10minuter innan han skulle åka till jobbet,det var vinter så han kollade bara hur mycket extra tid han behövde på ev. snö och is.När han sedan gick ut var bilen borta.

Vi bor i ett äldre villaområde så det var rejält snopetFörvånad

Eva // medarbetare på Perser

Annkis54
0

jag tror inte att vi har haft nån katt som verkligen har hamnat i toan
jag kommer ihåg när cosmos var liten så var han på väg i…men vi fick precis tag på svanen..så han hann aldrig ner i ..tur det

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Trini
0

*Hi HI* Stackars dig, får jag lov att skratta lite på din bekostnad?

Jag har en kontakt, vågar nästan inte nämna vem det är, he he, det är så äckligt…

Hon hade en perser som hoppade i just som hon hade haft rejäl diarrée…. Sedan sprang den runt i lägenheten och stänkte… fyy det måste vara fruktansvärt!!! 

Jag skrattade så jag höll på att dö när jag hörde det..

Det måste vara svårt att göra någonting åt det för det blir ju alltid en liten glipa innan man hunnit få ner locket helt, även om man börjar fälla medan man reser sig!! 

Ingen av mina katter har det beteendet än så länge i alla fall, puh.. men jag får nog igen jag, någon gång händer det kanske, blää.

Kittentotts
0

#14 ja du får skratta ! Gjorde jag sen också, jag va glad jag inte hade skitit. Min väninnas som gjorde misstaget llåta locket vara öppet en morgon innan han skulle med skolbussen, han va då 16år, katten plaskade gott i, kan lova min väninna va vansinnig på morgon kvisten, han fick bada o skura innan hon sen körde honom till skolanSkrattande