Godmorgon Torsdag
Godmorgon på er alla.Här på österlen är det disigt och grått och ganska fuktig luft.
Vi ska handla lite idag annars är det inget planerat.
Ha en riktigt fin dag allihop//Sylvia

Godmorgon! Jag sitter gör annonser för hitta hem åt vår huskatt Mimmi
Jag vet det kommer inte fungera sätta henne i lägenhet, hon vill kunna ut snoka i gräset. Jag har den största klump i magen på länge. Pojken som är 10år älskar ju henne, och hon honom. Hon har allt vår mimmi, brukar säga hon är en katt som får ens skäl att läka lätt.Det är viktigt pojken vår som är 10år vet om hon hamnar i rätta händer med så hans sorg läker sen, guud va jobbigt det kan vara!
Annars är det mulet väder här, och jag ska om en stund åka med kajsa vovven för klippa i ansiktet så hon ser.
God morgon från mörka Viskafors!
Ska åka till Skene snart för göra en datotomonografi
Ha en fortsatt trevlig dag
/ Marita
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Godmorgon!
Här i Mälardalen är det fint väder. Klart och lite kyligt nu på morgonen. Det ser ut att bli en fin dag.
Jag håller på att packa o dona för att åka till Adelkattens utställning i Oslo på lördag. Vi åker redan i morgon o övernattar i Värmland f v b till Oslo på lördagsmorgonen.
#1 Jag förstår att det känns svårt att omplacera huskatten. Hoppas att du finner ett gott hem åt henne!
#2 Hoppas att datortomografin går bra och att resultatet blir bra.
//Elisabet
God Morgon! Här i Hälsingland har vi strålande solsken och blå himmel. Jag ska inte göra nåt speciellt idag tror jag. Köpa lite blommor till fönstren kanske, katterna har gått rätt hårt åt dom i år.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Godmorgon allihop!
Har precis gått en lång runda i ösregnet med min söta vovve - det är väl bara vi hundägare som går lååånga rundor i just ösregn??? 
Kittentotts! Får jag fråga varför du ska omplacera din huskatt när din son och ja hela familjen älskar katten?? Förstår att det är en mardröm att behöva göra det, för jag förstår ju att du inte vill det egentligen!!! Lider med dig!!
Ha en skön torsdag allihop!!
God förmiddag! Här i Kalmar är det mulet och lite småregnigt.
/Lotta

#5 Jag lider JA! Vi ska flytta till Lägenhet/Parhus i stan. Mimmi är van vid att få gå ut, ingen av oss kan tänka oss Mimmi vara inne bara, visserligen går hon nära huset hela tiden här, går med oss på kvällspromenaderna med hundarna osv osv, men vi tror detta kommer plåga henne mer än få ett hem som kan ge henne det hon är van vid. I området vis ka bo så får inga katter gå löst, och detta förstår jag, inget kul med kattskit o annat runt omkringe för alla barnen. vi får se om vi finner ett hem, om inte, då följer hon med och provar, men jag tror detta blir en mardröm.

Godmiddag här från "södern"
Här är mulet, men mycket varmt och fuktigt. Luften känns tung och det är klibbigt. Vi jobbar hårt på "dagiset" nu med alla inskolningar, de flesta är 1-åringar.
#1 Så jobbigt Carina att placera om en katt, hoppas det löser sig.
#3 Lycka till Elisabeth på utställningen, hoppas det går bra för er.
Ha det bra // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Kittentotts! Förstår att du omplacerar i det läget - ibland måste man vara osjälvisk när det gäller ens djur. Jag har tvingats göra ungefär samma "resa" med en katt jag hade (pga en långvarig, läs 1.5 år, konflikt mellan henne och de andra katterna, så till slut insåg jag att jag var självisk som tvingade henne att bo kvar här bara för att jag älskade/älskar henne så mkt och inte klarade av att skiljas från henne!
) och det blev SUPERBRA, hon stormtrivs och har fått en kattvän där hon bor nu som hon tycker om, men JAG, jag har ont i hjärtat fortfarande ett år senare dock, fast samtidigt vet jag att hon har det bra där hon bor, så det är ju en tröst trots allt. Och om någon vecka ska jag åka och hälsa på henne, ska bli underbart att få borra ner näsan i hennes sträva päls och få tala om hur mycket jag ännu saknar henne.
Hoppas det ordnar sig för er lilla katt till det bästa!!
TRÖSTKRAM!

#9 Synd de verkar vara så lite värda bara våra husisar, att ingen svarar på annonsen, tyvärr ska de ju vara pyttesmå helst för någon ska ta dem, men vi kämpar allt vidare. Hon är en katt man knappt märker av, men då man sätter sig el lägger sig vill hon vara med, hon älskar barn, min förhoppning är att det kunde finnas en pojke el flicka därute som skulle vilja ha en vän