Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 281 ggr
Kittentotts
0

Idag ska Merlin flytta!

Ja nu ska Merlin få det där lugna hemmet han behöver. Idag kommer mina vänner som bor nära mig, de har 2 katter fr mig sen innan, de är världens goaste.

Trots detta har jag inte sovit inatt, vridit o vänt mig hela tiden. Varför är man så nervös och orolig när man vet de är toppenhemGråterJag kan ju träffa honom på 15 minuter om jag vill med.

Marita-L
0

Jag kan verkligen förstå dina känslor..det är alltid lika jobbigt
Tröst kramar till er alla

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

BumbleBee
0

Förstår att du tycker det känns jobbigt. Men du har säkert hittat ett jättebra hem till Merlin.  // Lillevi

Lovebuffen
0

Usch, att låta en älskad katt flytta är något av det svåraste man kan göra!! Lider med dig!!

Du får trösta dig med att han kommer att få ett bra hem hos dina vänner, och att du kan hälsa på honom närhelst du vill.

TRÖSTKRAMAR till dig!!

Kittentotts
0

Sitter väntar på dem nu, merlin ligger rakt utsträck t i 3sits soffan och sover. Vi ska ju fika först en stund innan de ska åka sen. Jag badade Merlin igår för att inte det skulle vara för mkt för honom idag. Ja vi får hoppas han kommer trivas med sin nya kompis. Där han ska bo finns en av mina kattungar, Lasse som ska ha han har bott ihop med marie innan som har en kisse fr mig med, lite krångligt, men de är goa kompisar idag bara, de passar varndras katter osv.

IdaJ
0

Förstår att det känns jobbigt men du får trösta dig med att det är det bästa för Merlin. Alltid jobbigt när man måste ta tråkiga beslut :(

ophelia
0

Du gör ju det du tycker blir bäst för Merlin, och dessutom placeras han hos vänner dit du får komma och hälsa på.Så du visar ju att han betyder mycket för dig.Du ska se att det kommer att gå bra.Men det är klart att det aldrig är ett lätt beslut.Han har ju varit en i familjen ett tag nu.Liten tröstkram från mig.

Kittentotts
0

Merlin åkte hem i eftermiddags efter att de varit här 2 timmar och fikat och gosat med alla katter som hela tiden skulle upp i ansiktet på dem och ha all uppmärksamhet. Merlin låg hela tiden mellan dem i soffan och kurrade och myste för fullt, så va det även förra gången de va här i Juli och hälsade på, det va detta som gjorde de fastnade för Merlin den gången, de ringde mig då de visste han behövde nytt hem, frågade så försiktigt: Du tror inte att vi kan få bli Merlins nya familj, han liksom tydde sig så till oss, kändes så bra.Jag blev ju överlycklig då jag tycker om dem så mkt.

Idag när de skulle åka hem så ropade Lasse: Merlin titta va jag har, Merlin gick efter Lasse, så öppnade Lasse luckan på transportburen, Merlin gick in o satte sig, tittade på Lasse, kan du stänga nu så vi kan åka.

Det kändes så bra!

simzonites
0

Jag tror det här hemmet blir jättebra till Merlin, jag håller tummar och tår för att allt ska funka. Förstår att du kommer att sakna honom men du har varit så mån om att hitta ett bra hem åt honom och det känns så skönt för mig som hans uppföader.

kram Lotta

/Lotta

Kittentotts
0

Tack lotta, jag pratade även med Lasse idag som ville jag skulle lämna hans nr, jag sa du kommer nog ringa om ett tag för hälsa på honom du med. Känns bra som uppfödare få prata lite med nya ägaren också