snabbkoll om katt
Tänkte bara göra en liten koll efter katt. Letar efter en till katt just nu som en kompis till min nuvarande katt som verkar vilja ha lite sällskap av samma art ibland, bara en känsla jag fått när han träffat svärmors katt. Har länge funderat över just att välja perser då de verkar vara väldigt trevliga katter. Jag har fullt förstått allt pälsarbete som kommer till och katten jag redan har är även han långhårig där i mot väldigt lättskött päls. Söker en katt som är runt 1 till 2 år så den blir jämlik med min pojke så de kan bli gamla tillsammans. För mig har inte några papper en speciellt värde men skönt att ha som ett bevis på att katten är vad som utges (eller vad ska man säga). Ska inte ha katten till avel utan bara som sällskap åt våran lilla familj (jag, min pojkvän och katten då) . Kan vara en skön försäkran att katten gillar/accepterar barn då jag inte vill separera dem om de funkar ihop och sälja vidare massa bara för att det inte skulle funka i framtiden. Inget krav men vore trevligt om katten är van vid sele då jag gärna tar med dem ut i sol och friskluft var och varann dag. Jönköping med omnejd.
Så lite snabbt:
En katt som är runt 1-2 år. Ska gilla andra katter och barn (iaf acceptera att de finns). Kastrerad. Gärna lite hanterad så som bad, fön, borste och sele.
Hör av er i PM om ni har/vet någon katt som kan passa eller kommentera bara nedan om ni vill. Mail och nummer till mig kan ges över PM. En bild skadar inte :)
lycka till i ditt sökande. Men stöd inte buskisavel och oseriös människor som endast vill tjäna pengar genom att ta en katt utan stamtavla och papper. En raskatt skall alltid ha sina papper med, annars är det en huskatt som många BYB tjänar pengar på att utge för rasren.
läs mer här om att köpa katt!
Sajtvärd på Perser iFokus
jag stödjer det inte gärna därför får de gärna ha papper i ordning, känner själv att jag inte skulle vilja köpa en katt som de säger är en sak men inte har papper på, då blir jag fundersam.
Tack för länken ska kolla den sen