Perser iFokus

Perser

Etikett: 11-utställning
Läst 577 ggr
babykatten
0

hur gamal måste katten vara för utsällning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag undrar när man normalt brukar ställa ut sin katt första gången.

och vad är det för kriterier?

hur får man reda på vad utställningarna finns?

och tror ni att katten på bilden skulle ha någon chans?

p.s ska hämta lilla flickan imorgon, kan inte bärga mig Hemlis

Annkis54
0

Nu svarar jag för IDP.
hos oss så får man ställa ungdjur som är minst 3 månader..
Man får ställa kull från 9 veckors ålder …men det är ju inte aktuellt här
funderar du på att ställa ut henne så börja med att "hållträna" henne direkt när du får hem henne. för om hon inte tillåter att du håller henne så som de här katterna hålls…så har du knappt någon chans…domarna vill se en lätthanterlig katt

(paddan högst upp är min hehe)
hon har ju lite näsa din tjej, som du redan har hört. Men ta du o ställ ut henne så får du en bedömning på henne o kan därifrån bestämma o du ska fortsätta eller inte. Även om hon har lite näsa så kan hon ju ha annat som är KANONBRA
ta o gå in på en klubbs hemsida http://www.kustkatten.com/
o kolla under utställning..så ser du var utställningarna är nånstans
nån annan kanske kan ge en länk till sverak
så ser du var i landet det finns mest för dig
lycka till med henne
ska bli kul att se henne utvecklas
hon är jättefin tycker jag

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

babykatten
0

ser lite dåligt på bilden tyvärr hur man ska hålla henne..

sen så undrar jag vad dom kollar på när dom bedömmer katten?

ps. ankis54 jätte fin kisse du har Glad 

skulle uppskatta om någon vill ge mig lite mer detaljer man ska tänka på angående pälsvården.

vilka shampon är dom bästa? har fått förslag på har ni någon erfarenhet av dessa nedanför och vad tycker ni om dom i sådana fall?:

*all systems super-cleaning & conditioning schampo

*miracle coat premium pet schampo

läste även på sidan att man inte skulle spä ut shampot även fast det stog på flaskanär detta sant?

har även fått tips om antistatspray men vad tycket ni om dom?

*ring coat glos

*miracle coat lusterizer/conditioner

Dolleminas
0

Hos sverak är det också 3 månaders gräns för utställning.

Här är en länk till sverak, klicka under utställning så finns det mer information.

http://www.sverak.se/index.htm

Lycka till!! Glad

Marita-L
0

http://hem.passagen.se/scrollan3/utstallning_for_dummisar.html

http://www.numberone.se/perser/

Här är två länkar som har de flesta svaren på dina frågor.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

#2…du får återkomma med frågor efter du har läst länkarna Marita gav dig
om du tittar på bilden igen…o tänk så här
katten får inte "klänga" på dig..
den ska hållas under bakben o framben..o hållas fram så att domaren kan se katten
ju tyngre katten är ju svårare för dig att hålla
o om katten inte är van…så vill den definitivt inte hållas så
då vrider den sig o vill in i din famn…o det är inte bra hehe
angående schampoo så är det tyvärr så att det inte bara är bundet till färgen på katten utan även till katten som "person"
så du måste nog prova dig fram
fråga uppfödaren vad hon har använt när hon har badat henne..o ifall det var bra åt just henne
fortsätt i så fall med detta. Annars är det väl alltid bra med schampoo som är till för ljusa katter…o hon är ju en dilution..o är hon dessutom silver så är nog det bra
Jag har inte testat de du skriver..
jag har haft House of Anju till mina…o nyligen Espree..som jag tycker är jättebra..men jag testar fortfarande
men det som är viktigast oavsett vilket schampoo du använder…är att skölja o skölja…när du tror att det är klart..skölj minst 5 minuter till
det finns de som sköljer 20 minuter efter sista tvätten
det finns en tråd här …"schampo" som det står lite info
om du söker på bad eller tvätt eller liknande så får du nog fram gamla diskussioner oxå
för vi har pratat om det flera gånger förr
fråga på bara

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

IdaJ
0

Jag använder Espree silky show shampo och balsam till mina katter och tycker att det är bra! Jag späder alltid ut produkterna, det blir mycket enklare att få in det i pälsen då också.

Har använt all systems super-cleaning & conditioning schampo tidigare och det fungerade också bra.

babykatten
0

tack för alla svar jag har fått. ska gå in på länkarna jag fick av marita. är bra att det finns en sida som denna där man kan få svar på det man undrar över. måste säga att det är ett helt mysterium att ha en perser men det ska bli ljuvligt.

tack allihopa för eran hjälp.

sofie

AnnicaK
0

Din katt är registrerad i IDP (KustKatten) när du köper henne och om du kommer bli medlem i den klubben så du kan ställa din katt 22 september i Mölndal och jag vet att Camilla kommer hjälpa dej tillrätta då hon är mkt vänlig och hjälpsam mot alla även om hon inte varit med så jättelänge själv i branchen så är hon duktig.

babykatten
0

vad roligt! ja tycker bra om henne hon verkar vara jätte go, har jhu inte träffat henne än men ser verkligen fram emot det. hur blir jag medlem då? ska hämta henne imorgon. *srpicker av längtan*

kram kram sofie

Annkis54
0

jag var precis inne på KKN sida o kollade om det står hur man blir medlem..men hittade inget
men går du bara in där o skickar ett mail till nån i styrelsen..Mikael Tinnert tex
så hjälper han dig
eller så hjälper Camilla dig imorgon

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se