Perser iFokus

Perser

Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 518 ggr
feiner
2007-08-16 21:35
0

kastreringen

Ja, jag kasterade min ena lilla gumma förra veckan och  det håller på och läker. Undrar nu om hon behöver tratt. I kväll har det börjat komma lite vattnigt blod från såret. Hon har varit duktig i en vecka och inte grottat ned sig i såret men nu tror jag det börjat störa henne lite och hon har kollat läget lite mer. Iaktagit  henne under kvällen och hon är inte  "manisk" i sitt tvättande där som tur är. Har ju självklart ingen tratt hemma. Vad tror ni?

Marita-L
2007-08-16 21:42
0

Prata med veterinären för det kan vara något på gång köp sedan en tratt.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Kittentotts
2007-08-16 22:27
0

Är det rött? svullet? varmt? ser det infekterat ut? Om du har en nylonstrumpa hemma, klipp i båda ändarna så du kan trä den runt henne, klipp gärna hål för fram/ bakbenen och svans, så försök göra hål i rumpen så hon kan bajsa iallafall, oj det blev mkt, men jag tror du förstår om du läser 10 ggrGeneradInte bra om hon slickar i såret nämligen.

Annkis54
2007-08-16 22:53
0

jag håller nog med #1..om det "vattnar" sig efter 1 vecka så kan det vara nåt på G

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
2007-08-16 23:25
0

Jag ska nog sluta skriva på detta forumOskyldigVad jag än skriver så är det fel. Jag känner nu att jag tar och säger hej då till er alla, har känt så här en tid nu, antingen så skriver man något och ingen svarar, el så skriver man, då säger någon jag tycker nog det va fel osv osv, jag behövs inte här!

simzonites
2007-08-16 23:50
0

Jag säger som Carina, finns det några tecken på en infektion i såret? dvs det som carina räknar upp: rött, svullet, varmt osv.

/Lotta

simzonites
2007-08-16 23:52
0

…förutom att det vätskar sig nu då? och sen är det ju rötmånad just nu, inte bästa tiden för operationssår…

/Lotta

feiner
2007-08-17 22:58
0

Vill bara hälsa att det verkar ok nu. Såret verkar bra, är inte rött eller svullet. Hon är duktig också och har inte tvättat på det sedan sist, jag kollar till det hela tiden. Tror hon hade ryckt i stygnen och därför började det vätska blodaktigt ur det. Jag är glad över att hon inte börjat grotta ned sig i det utan låter det läka ifred. Phu, blev orolig så glad att man har detta forum att titta in på.

IdaJ
2007-08-18 00:03
0

Skönt att det inte verkar vara någon infektion iallafall!

Annkis54
2007-08-18 02:09
0

gott att det verkar lösa sig

håll bara koll på det

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se