Chinchilla/shaded silver perser sökes
Hej!
Jag är helt ny på forumet så jag hoppas att jag lyckas lägga in i rätt forum och grupp.
Jag är en kvinna i åldern 50 + som har vana av perser sedan tidigare då jag haft en perserdam som gick bort för 5 år sedan, 15 år gammal. Min lilla hund blev då ensam kvar, men hon fick tyvärr avlivas på grund av sjukdom för två månader sedan. Jag har alltid haft djur, därför är det extremt tomt här hemma nu. För närvarande bor jag, min man och min 17 årige son hemma och jag är för det mesta alltid hemma.
Jag har bestämt mig för att enbart ha katt och kan egentligen inte tänka mig någon annan ras än perser efter att haft nöjet att leva med Felicia. Dock har jag förälskat mig i chinchillapersern och vill därför köpa en chinchilla eller shaded silver som nästa "sambo".
För mig spelar det inte så stor roll om det är en kattunge eller vuxen, hane eller hona eftersom den ändå ska kastreras. Jag är inte på jakt efter någon avelskatt eller utställningskatt, då jag enbart vill ha sällskap. Visst hade det varit kul med utställning, men jag har aldrig varit på någon kattutställning och vet inte hur det går till. Så i första hand är jag enbart ute efter en sällskapskatt. Kattungar är så klart urgulliga, men de växer ju också upp och blir stora så småningom.
Jag bor i södra Lappland och söker därför en uppfödare av chinchillaperser i norra delen av Sverige eftersom jag har svårt att ta mig ner till södra Sverige.
Mvh
Ingrid
http://www.abovolos.se/text1_1.html
Abo Volo, Stina Granhammar i Sundsvall har fina silverperser.
Tack för tipset! 🙂 Det var väldigt söta kissar. ❤️Jag tar gärna emot fler tips. Jag har ca 50 mil t.o.r till Sundsvall, vilket är ca 7 timmars bilkörning. Eftersom jag har en nackskada så blir det jobbigt för mig att köra så långt samma dag. Det kan kanske lösas om det inte finns annat alternativ, men gärna om det finns lite närmare, tex i Västerbotten, Jämtland, Västernorrland.
Jag har en Shaded silver här hemma som väntar på det rätta hemmet.
Men jag bor inte i norr men inte söderut ut heller.😉
Mer om katten kan du läsa och se på min hemsida under for sale.
Hej Eva!
Vilken underbar liten sötnos du hade där. :-) Men jag ser att du tyvärr bor väldigt långt bort från mig, dubbelt så långt som till Sundsvall.
Hör med camilla på snobbehills, hon bor i östersund och föder upp chinchilla och shaded, vet inte om hon har något planerat eller aktuellt men du kan ju maila och fråga!
Sajtvärd på Perser iFokus
Patric på Mavibos har en kattunge chinchilla hona född i somras, vet ej om den är tillsalu dock, han bor på Frösön patric.ragnarson@bredband.net
Sajtvärd på Perser iFokus
# 3 Om du mot förmodan inte skulle "bli av" med någon av dem så kan du sätta ett frimärKe i ändan på någon av dem och sända till mig. Gode frid så söööööta❤️❤️❤️
Tack! I.A.🙂
ps. Inga vägar är för långa om man hittar den rätte. 😉🙂 Jag har haft köpare som har åkt två i bilen och då har de turats om att kört i över 160 mil t.o.r..😉
#7 hihi! Det är bara Terese som verkar ha det svårt med att "hitta hem"….rumpen räcker nog inte till alla frimärken som behövs.😃😉
Ja, men i mitt hem är det bara jag som har körkort tyvärr. Hade jag inte haft en nackskada så hade jag lätt kört de milen själv. :-)
Ja tyvärr är det så. Det är bara att hålla ut och hoppas på att det dyker upp en i närheten. :-) Men jag kan ändå inte låta bli att beundra de gobitar som finns över hela Sverige och hon var verkligen en vacker tös.
har du hittat någon ännu:)?
Ja, men det blev två huskatter istället. Hösten/vintern är inte den bästa att söka efter den katt som jag ville ha och hitta dem i närheten heller. Men nu har jag två livsglada kattungar här hemma som förgyller vardagen för oss.