Kastrerad perserhane söker nytt hem!
Musse är en supermysig renrasig Perser med stamtavla som är född 6/2 - 2009 och han är sedan 16/4 - 2013 även kastrerad. Han är importerad ifrån Polen och alla hans papper och vaccinationer är i sin ordning och han har ett pass. Han älskar allt och alla och är verkligen Happy-Go-Lucky. Han har en identitetskris och tror att han är en hund. Det bästa förutom mys och kel är mat, han är ett riktigt matvrak som äter allt han kommer åt och tigger en hel del. Han tycker att det är jätteskoj att få följa med ut och gå i koppel och det är även ett stort plus om det finns en inhägnad uteplats i det nya hemmet. Leka med kattvippor och göra olika trix för godis tycker han är jätteskoj. Han är väldigt sällskapssjuk och pratar en hel del också. Han skulle nog tycka att det vore roligt om det redan fanns en snäll honkatt eller en liten snäll hundkompis i det nya hemmet att leka med.
Pälsvård, ögonvård och kloklippning är inte populärt och då sätter han igång och gör allt för att ta sig loss så han är ingen första katt. Men det blir säkert bättre med tiden om man är villig att kämpa med honom. Det går ju att klippa ner honom så att det blir lite lättare att sköta honom också om man vill. Så det är ett stort plus om man har haft Perser tidigare och har lite erfarenhet av skötseln som krävs.
Vid flytten är han veterinärbesiktad med ett intyg som inte är äldre än 7 dagar och fullvaccinerad. Han får även med sig alla sina papper och köpeavtal kommer att skrivas. Han får även med sig mat som han är van vid och övriga tillbehör.
Jag är jättenoga med vart han flyttar och jag vill hålla kontakten med den nya ägaren i framtiden och i avtalet kommer det även att stå att han ska tillbaka till mig om det inte skulle fungera i det nya hemmet. Men jag önskar verkligen att han hittar sitt för alltid hem där han blir en älskad del av familjen.
Vid seriöst intresse ring, svarar jag inte så ringer jag upp så fort jag kan!!!
073-6598690
Pris: 1000:- finns i Falun!
Med vänliga hälsningar Mikaela