Bra vattenfontän?
Vilken vattenfontän är bäst/snyggast/tystas?
Jag har en Lucky Kitty. Den är tyst så länge den är påfylld, den är i vitt porslin och är enkel att montera ner och går att diska i maskin. Den har inget filter som måste bytas. Den är snygg tycker jag. Nackdelen är att min katt älskar sin fontän och leker med den och dricker från "fel" håll vilket resulterar i att halva hon blir blöt. Inget hon lider av själv, men det gör att hon lättare får tovor på bröstet när hon blir blöt. Inget för de som ställer ut sina katter med andra ord, om de är vattenälskare som min kisse i alla fall!
Haha låter som en mysig kisse du har! Jag googlar på den, håller med om att den är snygg, inte dyr heller :) Hur ofta gör du rent den?
Kanske var tredje dag eller vid behov. Min katt bedriver vetenskaplig forskning i fontänen, hon släpper ner saker för att se vad som händer, antar jag. Då får man ta en extra städning om det är mat i alla fall.
Jag har denna fast vit. Den är mycket omtyckt av katterna och den är lätt att rengöra. Två delar av porslin som går att diska i diskmaskin. Även pumpen, filtret och höljet till dem är lätta att rengöra.
Inte tyst dock. Man hör vattnet droppa, men pumpen låter å andra sidan ingenting alls.
#3 - Hahaha, forskning på hög nivå! Härlig kisse :) #4 - den va ännu snyggare, men tyvärr tror jag tystheten väger starkare än snyggheten :D finns risk att jag blir tokig på droppandet :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har samma som #4, också i vit. Pumpen kan man ställa in i tre olika lägen, jag har den alltid på lägsta och det låter knappt. En av mina katter kan ligga runt fontänen som en orm och filosoferar/sover där. Tycker att den är enkel att rengöra. Rekommenderar annars att du köper i porsling/rostfritt vilken fontän du än väljer, men inte plast då bakterier gärna fodras och växer i plast.
Vilken mysstund vid vattenfontänen! Tack för alla råd!