Kladdiga perserögon :/
Hej! Ny på sajten och har inte hunnit kolla alla inlägg som finns om rinniga och kladdiga ögon som är vanligt hos perserkatter. Har en persertjej hemma som alltid har haft problem med kladdiga ögon. Det rinner inte så mycket utan är med lite kladd och att det torkar in och fastnar runt om ögonen på henne…ganska svårt att få bort, måste pilla och hålla på för att få det rent :( Någon som har samma problem och har nåt bra tips på hur man kan göra för att få ögonen rena och fina? :) Har testat vatten, koksaltlösning, ögondroppar för perser osv men inget fungerar särskilt bra :/
Börja med att torka rent med ljummet vatten. Köp sedan envy eye som är jättebra mot rinniga ögon. använder det på mina katter. 🙂
Medarbetare på Vegetariskt Ifokus
Okej tack för tipset! Har hört talas om envy eye men inte testat än. Funkar det bra även på kladdiga och intorkade ögon, dvs inte rinniga ögon? :)
Jag använder Jean peu ögonvatten som jag torkar rent med, sedan så kör jag med Eye Envy puder under ögonen, funkar hur bra som helst! Mvh Sara
* Jean Peau Eye care
Okej ska ta och testa om det funkar på min lilla kisse också! Tack för tipsen! ;)