http://mamut.com/satchmosbutik
här kommer en som har lite av varje

Såg att det fanns en hel del att köpa, är det någon som har köpt och kan rekomendera.

Jag har en gammal dammsugare med utblås på, detta är kanonbra och billigt alternativ jag fick som tips då jag behövde för många årsen.

#2. Vi har köpt en VIVOG Turbo !401 hos Satchmos och vi är jättenöjda. Det tar ca 20 min. att torka en perser riktigt torr och något längre med en exotic (eftersom de håller vattnet längre). Vi gav 4500 kr, men ser att den gått ner till 3298kr // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Jätte tack för tipset, Alltid bra att höra innan man köper att någon har provat både dammsugare och trimfläkt.Angelica

Jag hade ju turen få tag i en väldigt gammal volta, en av de första typ tuben på en antikaffär, jag blåser mina torra på mindre än en 1/2 timme med denna, har även testat en nyare, men jag håller mig med min volta som är super.

Jag kör med en vanlig hederlig fön - och det är helt hopplöst att få dem helt torra med den. 
#2..Kajsa..hur är den i ljudvolym..o styrka
den trimfläkten som jag har…den är från Australien
vi gick ihop ett gäng uppfödare för kanske 5-8 år sen o köpte
visst är den bra…men den blåser så att katten håller på att blåsa bort
Förstår ju att ju mer den blåser ju "effektivare"
men katterna ska ju fixa det oxå.
mina har inga problem med ljudet..men blåsstyrkan. När jag blåser på min hud…magen eller låret eller liknande så blir det en stooor inbuktning så hård är den.
Jag skulle vilja ha något som är lite snällare
Mina katter accepterar att jag blåser dem 60-70 % av kroppen..men när man närmar sig hals o huvud få de nog
hur är din??
Oj..vad mycket det var att välja på där
hur ska man kunna det hehe
Jag har en golvfön av märket Supajet extra sen ett par år tillbaks,jag är nöjd med den förutom att den främre böjen vill blåsa av med jämna mellanrum.Den är lättrensad från hår som är annars kan vara ett stort problem med fönar.
Den är super när ben och mage ska blåsas torrt om katterna är sådana som inte vill ligga på rygg.Köpt på HÄROMI.
Jag använder även mej av min "gamla" handfön som ligger på 2000w och har tre olika värmelägen samt ett snabbkylläge.Den är även lätt att dra bort det ansamlande håret på.
Kör samma som Kittentotts men en gamal Volta. Är min egen gamla dammsugare och när den gick i "pension" fick den bli trimmfläck. Var för sisådär 10 år sedan. Fungerar super bra.
Bodil

#8. Vår trimfläkt är ju steglös och vi börjar blåsa med full styrka, när vi kommer till huvudet sänker vi "blåset" lite. Vi torkar även kattungar med den (på lägra "blås") och det går bra. Vi är väldigt nöjda med den // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
#12..det låter ju jättebra