Perser iFokus

Perser

Etikett: 03-avel-genetik-uppfödning
Läst 627 ggr
Bullan
0

Hona sökes...så tomt här hemma:(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har nu bara en katt kvar här hemma. Det är sååå tomt, Bullan gör inte många knop nu, hon känner sej nog ensam. Vovven är inget sällskap hon direkt gillar.

Så nu har jag börjat leta en ny avelshona. Bullan ska få en ny shans med en annan hane senare, men inget som det är någon brådska med i nuläget. Hon fick ju 2 kullar, där det blev dödfödda båda gångerna:(  ….samma hane båda gångerna. Men jag har inte allt för stora förhoppningar med henne.

Så för att min lilla uppfödning ska kunna fortsätta, så behöver jag som sagt en ny hona.

Så tips tages tacksamt emot!

Helst ska det vara en katt med silver….eller med silver i bakgruden. Stora öppna ögon. Och mkt viktigt…ett BRA temperament!!! Hon ska komma från lijer som inte har förlossningsproblem(mer än normalt alltså) eller dålig fertilitet. Jag föredrar även stora katter med kraftiga benstommar.

Jag kommer vara mkt noga med urvalet av kisse….om Bullan eller hennes syster kommer få hane-bäbisar i framtiden….så vore det önskvärt att den nya kissen skulle gå att para med en ev. avkomma för att få behålla linjerna jag började med.

Sigges…han som är på avataren…och Bullans utseende är den "look"  som jag gillar och kommer att försöka få tag i även på nya kissen. Bifogar bilder på dem…även på Bullans syster Majsan….så att ni som ev. har tips…kan se vad jag på ett ungefär är ute efter.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Bullan
0

Bild på Majsan…Bullans syster.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Bullan
0

Bullan!

Annkis54
0

hur känns det med ev. vitfläckar då??
inte för att jag har några nu..men bara för att veta…
eftersom du sa att "min hona" kanske var något för dig
var det just henne då eller allmänt vitfläck
är det nån speciell färg du vill ha??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Bullan
0

Vitfläck…ärligt talat, så vet jag ingenting alls om demGenerad Vet inte vad skilnaderna på 01, 02, 03 är ens en gång el. vad betäckningarna står för.

Jag gillade honan du visade upp :) Tyckte det var läckert med tabbymönstringen som bröt fram i fläckarna. Sedan att det var silver är ett +. Gillar ju som sagt silverfärgerna :)

Min tanke är att fortsätta med silver…så om än det blir annan färg än silver nu, så kommer jag para in på silver/smoke igen. Tabbymönstret är också något jag gillar skarp och kommer inrikta mig på även fortsättningsvis. Typ, "look" och sundhet är viktigare än själva färgen igentligen.

Annkis54
0

#4..det är så kul att läsa att nån är lika "novis" inom vitfläcksaveln som jag är inom tabby o silver aveln
men jag förstår vad du menar nu
jag ska hålla ögonen öppna…o även meddela dig om "min" lilla>
som förresten är en 02…harlekin som betyder minst 50% vitt
03 = mellan 25-50 % vitt
02= harlekin= mellan 50-75% vitt
01= Van= minst 75% vitt…
men det är oxå lite mer än så…var fläckarna sitter o så
o hur många kroppsfläckar som tillåts…speciellt på en vanFot i munnnen

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Bullan
0

Tack så mycket Ankis Skrattande

Ja, skulle man skaffa sig en vitfläck, så blir man ju tvungen att lära sig allt som går om det också. Alla erfarenheter är ju bra. Jag är öppen för det mesta.

Kittentotts
0

Marita har ju en del silver, Jag kanske får något framöver då min hona är blåsmoke. Kommer säkert en hona som är i din smak snart. Kan säga jag kan inte mkt gällande vitfläck heller, men trots detta har jag nu vitfläck hemma, detta skulle jag aldrig ha men men man kan ändra sig, man kan ju inte hjälpa man fastnade för en individ och gled in på detta också. Nu får jag hem min söta pojke snart också.

Marita-L
0

Jag förstår dig helt och fullt Nina ..klart att du måste ha lite mer sällskap..

Det är mycket viktigt det du skriver och det är först när man har varit med om det som man hör extra om just det.

Otroligt fina silver katter du visar..precis min smak..Glad

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

blackangel
0

gud så fina kissar, blir inte lätt att hitta en så vacker hona hehe

Harlibries
0

Min stolthet "Pixan-Pixelur" (PER fs 21 02) går antagligen i väntans tider… tycker mig se att "tissarna" blive röda nu!

Både Pixan & den blivande fadern är dessutom dilutionsbärare så denna kullen har jag höga förväntningar på Skrattande

Ja hon har ju bara gått 3 veckor så vi får se vad som händer å sker!Flört

Annkis54
0

herregud tina
vilken svans
jag har bara sett en lika fin svans förut…nåt helt otroligt

sån svans vill jag ha på mina
var beställer man dem??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Harlibries
0

…förhoppningsvis så kan du få beställa en om sisådär 47 dar´ eller såFlört… *flin*

Kramar!

Tina

Raktajinos
0

Hmm vet inte om hon har kattungar eller vad för planer .. men min spontana tanke var Notaquitas hennes silverkatter är i mina ögon suuupervackra!

/Cattis

Bullan
0

#10 Ooooh vad vacker hon är!!!Skrattande

#13 Jo, hennes katter har jag också i åtankeSkrattande

Nu har man helt plötsligt en massa katter man vill haGeneradFår nog gå och köpa några Triss-lotter!

Marita-L
0

hahaha jag med men jag har ingen tur i spel..Hemlis

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Bullan
0

#15 Inte jag heller*suck*Ledsen

SussiF
0

Hej

Vilken otur du verkar ha med din hona……

Här väntas en exotic kull nu i helgen, mamman är blåsköldpadda och pappan är svartsilvertabby, så det blir kul att se vad det blir för resultat :-)

Du är välkommen att höra av dig om du är intresserad.

Det är mamman på bilden, Formositas Lambretta

Sussi

Bullan
0

#17 Jo, otur, eller så passar hon inte till att få fram katungar. Fast det vet jag inte först då jag provat en annan hane till henne. Men just nu är det ingen brådska med det. Jag har dessutom inte allt för stora förhoppningar på henne som avelhona, så skulle det fungera, så blir det en trevlig bonus:)