Inga bebbar?? Ophelia o Kajsa??
jag såg i godmorgontråden att Kajsa inte har startat ännu
Ophelia då…
båda är väl på dag 64 idag
jag är sååå nyfiken
seså..uppdatera oss nu…

Hej hej!
Tyvärr Annki här är det fortfarande stilla.Ser ut som om Ophelia tar det med ro än så länge.
Jag har försökt att tala om för henne hur bra lådan är och att det är dags nu men hon plirar bara lite sömnigt med ögonen.När jag är klar då blir det säger hon.
Så det är väl bara att vänta tålmodigt då
gott att få en uppdatering
men allt är ju lugnt o fint så som du säger…bara ha tålamod
vi är här…alla vi

Ska lägga in foto i dagboken nu där Ophelia i alla fall provligger lådan
Åh vad spännande kommer snart massor av bebbar…
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Vi har haft en lugn natt, Goozan ser inte ut att ha så bråttom att föda. Idag är det dag 65, hon mår bra och inga förvärkar ännu.
Ha en skön tisdag // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Lugnt här också.Trodde faktiskt hon var i gång sent i går kväll.Hon var jätteorolig i flera timmar ville till och med att jag skulle sätta mig framför lådan en stund när hon hoppade i.Men efter lite klapp på magen så va det bra sedan och vi 01:00 snåret somnade hon.
Så vi fortsätter att vänta.Ha det gott//Sylvia
Nämen nu får dom ta och sätta igång..

Det som har hänt fram till i kväll är att hon har fyllt på mjölk kanalerna till tuttarna nu.Men det är ju alldeles för länge sedan för att jag ska komma ihåg om det gjordes strax innan förlossningen startade eller ett par dagar innan.
Någon som kan uppgradera mig.
Dygnet innan ökar mjölkproduktionen..snart så..

Tack tack.Kanske en lugn natt till då.
Kanske blir namnsdags bebbar i morgon då
#8 menar du att hon har fått mjölk i tuttarna??
så att det känns lite småkakigt??

Godmorgon listvänner
Nu är Goozan på G, hon har fött 2 bebisar båda är röda och hanar (tror vi). De vägde 86 gr. och 99 gr. Nu vilar hon, känns som hon har fler. Återkommer senare // Karin
Karin
GRATTIS !!!!!! Vad kul..väntar med spänning på dessa foton när dom har blivit lite större
Åh hur många kan det bli..oj vad kul..

jättespännande, håll oss uppdaterade :-)
Håller tummarna på många snyggingar
Kram // Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
grattis:D

Grattis Karin till dom två som kommit.
Här har vi också jobbat på.Ophelia verkar vara klar nu.
Hon började kl 06:10 Med en liten blå och vit.90g.Kön kanske en hane.
Nr 2 08:23 Svart med fläckar. 95g inbillade mig att det var en padda men det kan vi inte få sa Annki så vi får väl se vad ni säger om det här.Kön trodde hona då eftersom jag misstänkte padda men nu vet jag inte
Nr.3 08:50 Svart med vitt.105g.Kanske hane var lite svullen så vi får kolla närmare sedan.
Nr.4 09.15 Sist och definitivt minst.45g Svart vit mönstrad .Kön???
Alla är pigga och suger men hur det ska gå med nr4 får tiden utvisa.
Som ni ser så har jag riktigt svårt för det där med könen så jag avaktar nog tills jag är riktigt säker med definitiva kön.
Nu är det lugnt i lådan.Ophelia tog en styrketår på Grädde,äggula och druvsocker.Kan inte känna flera är sååååååå nöjd som det är just nu.

Grattis Sylvia och Ophelia till era bebisar. Skönt att det är över, hoppas den minste också klatrar sig, vår minste i förra kullen vägde 50 gr. och han klarade sig. Håller tummarna för er.
Goozan vilar och de små diar, men det känns som hon har fler i ena sidan // Karin
Karin

Tack Karin.
Hur många till tror du Goozan har? Det är skönt när allt är över och mamma och bebbar mår bra.//Sylvia
Ett STORT GRATTIS till er bägge två och era nya bebbar.
Spännande att se om där kommer fler Karin.
Håller tummarna att allt går bra.
/Bodil
Jätte stort grattis till allas bebbar ..

Grattis till era småttingar!
STORT GRATTIS till er båda och alla nya småbebbar!!!
//Bettan
grattis alla!
svartvita läser jag..ngn kossa till mig kanske..*ler lite* hihi

Grattis till era små hoppas på bilder så småningom
Mona

Jättestort Grattis till er båda som fått bebisar idag!

Tack för alla grattis, känns skönt att så många "bryr" sig. Här är stilla Goozan har sovit hela e.m. har precis besökt lådan , men är fortfarande "hård" i sidorna. Får se om det finns fler. Ett 1:a foto på de små // Karin
Karin
Grattis till er båda 2…vad gott att det har gått bra
nån annan får gärna kommentera…
att en blåvit hona + en bruntabby hane inte kan få paddor
kan bara få blåa o svarta med olika mönster o vitfläcksgrader
Grattis till er båda!! Skönt att höra mammor och bebisar mår bra
! Lycka till med era kullar!
och som Annki skriver, så kan det inte bli några sköldpaddor i den kombinationen. Den kanske är bruntabby-vit och att det är det bruna som ser rött ut…tex..

Ja ni har så rätt så nu under dagen så ser man att det är brunt.Egentligen så var det ju vad jag fick reda på när jag kollade men i ivern så
Ska köra över foton nu dom kommer strax.
Så stora och fina dom är Karin och vilken härlig röd färg//Sylvia

Åh, den lilla stumpan…Den bruntabby-vita ser ju ut som en jätte bredvid henne…
Ser ut som agouti-vita hela gänget tycker jag 

Ja jag behöver verkligen hjälp sedan när det är dags att bestämma inför Stamtavle tekvisition.Men just nu så ska jag bara njuuuuuuuuta

Så söta de är och visst syns skillnaden, men Tingeling äter och verkar att ta för sig av maten. Jätteläckra färger fick du också. Grattis igen och lycka till med dem alla // Karin
Goozan hade bara två bebisar hon har kommit till ro, äter, dricker och ser ut att njuta av livet och bebisarna. Även jag och Mattias kan koppla av efter en lång förlossningsdag // Karin
Karin

Ja våra damer har gjort bra ifrån sig idag.Nu får vi njuta av våra små.
Lycka till ni också och grattis till dig och Mattias.Ha en trevlig kväll//Sylvia

JÄTTESTORT GRATTIS till era bäbisar - jättefina är dem!!!
#31 GRATTIS igen Sylvia!
Vad det gäller färgerna så har Annki helt rätt, inga paddor här om inte Ophelia är padda…Wow vilket mönster den stora har! Helt otroligt! Teddy ger enormt varm färg till sina ungar så därför kan man luras att tro att det bruna är rött
Pussa på dem från Teddy och mig
/Lotta
/Lotta
#26 Ett stort grattis till Gozans små bebbar! Så söta 
/Lotta
Så underbara små. Grattis till er allihopa.!

Tack för resten av grattisen, det känns underbart med bebisar igen. Vår natt har varit lugn och Goozans små har många bröst att välja på och hon är en jättebra mor // Karin
Karin
WOW Sylvia
vilken kanonfärg den bruntabby (eller svarttabby) har…O du …din lilla …EN HELT OUTSTANDING vitfläck..mata på ..mata på hehe
Kajsa…jag håller med …vilken otroligt fin röd färg de har
jättefina småttingar

#42 Tack Annki, här kommer ett nytaget foto på båda, de är små kopior av sin far // Karin
Karin
#43 åh vilka små tjockisar så röda å goa dom är..