Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 2011 ggr
elenaunn
0

registrera perser i CFA

Hej, är det nån som vet hur kan jag få stamtavlor på mina perser 5 generationer bakåt?

Personen i Sverak har lovat att jag skulle få den stamtavlan när jag betalat in transfer blanketter, jag gjorde så, jag fick transfer men inte det jag begärt. När jag ringde och sa att det inte var rätt då svarade dom att det att det är inte deras problem, det får jag sköta själv…..

Och vad kan jag göra nu?

Headturners
3

Hej!  Kontakta någon i svenska cfa http://swedish-cat-paws.se/Styrelsen%20svensk.html så kanske de vet hur du ska få ut den.

Tråkigt att Sverak är så ovilliga att hjälpa dig 🤔

Sussie

Headturners
2

Funderar på varför ska du ha fem generationer för att regga i CFA?

[Mustangcab]
1

Men har du inte stamtavlan från din uppfödare?

Larisa
1

I SVERAKs stamtavlan finns bara fyra generationer, så det hjälper inte. För att registrera katten i CFA behövs fem generationer. Det har något att göra med långhårig exotik och perser.

[Mustangcab]
1

Men stamtavlorna ska du ha hemma på alla katter under förutsättning att du fått dessa.

Headturners
1

Jaha nu är jag med, vänta tills Mallabralla loggar in hon har reggat exotic longhair i CFA så hon kan nog hjälpa dig.

elenaunn
2

Den vanliga stamtavlor har jag, men det räcker inte
CFA ville se stamtavla med FEM GENERATIONER bakåt, ifall om det finns exoter, annars det vet inte hur skall dom registrera mina katter som perser eller långhoriga exoter

Allt information finns hos Sverak ID-databas och det är svårt för mig att ta fram den femte rådet , men är väldigt lätt för Sverak, det var ju det jag begärt Sverak från början.

[Mustangcab]
0

Aha nu förstår jag.

Headturners
1

Tror att Mallabralla skrev ut fem generationer i Findus och skickade till cfa
http://stambok.sverak.se/

Larisa
3

Jag har varit i Sverak i ett par år och blivit så trött på alla deras bestämmelser. Tycker att de bryr sig mer om papper, och kattens hälsa går i andra hand.

Så jag lämnade Sverak och är i CFA nu. Jätte nöjd och har mer tid  att ägna mina älsklingar

mallabralla
1

maila Ulla Sandberg 

wamampys@swipnet.se

du skall fylla i registreringsblankett och så skickar du bägge föräldrars stamtavlor, det du kan göra är att gå in på SVERAKs stambok på nätet (findus) sök på pappa katt och klicka i att du vill visa stamtavlan i 5 generationer, se till så hela stam syns i rutan och ta en skärmdump, klistra in i ett fotoprogram, gör det samma på mamman, maila till Ulla så dirigerar hon dig rätt, alternativt skickar vidare dem till CFA.

är det så att du köpt kattungen eller är det en kull du skall registrera i ditt stamnamn?

om du köpt en kattunge gör du samma som ovan, plus att du skickat med stamtavlan på kattungen också.

lycka till!

Sajtvärd på Perser iFokus

elenaunn
0

Hej och hå , jag vill tacka alla som var och försökte hjälpa mig idag, trevlig helg till allesammans

Elena