Ååh vad fin
håller med dig
jättefin
Hon ser lite sur ut, men hon ser så bamse stor ut ! och aa mkt bra pälsvård!
hittade en till bild…på en som ser ut som Percy, bara att som tidigare nämnt har han kort hår än så länge:
Här är den jag menar :
Här har han längre hår,men vi borstade och duscha så försvann allt hår som va långt..så nu e han korthårig igen
den vita katten kan man nog tänka sig är utställningspreparerad. Det brukar vara då vissa sätter på såna kragar för att de inte ska blöta ner sig med vatten.
vissa perser ser nästan korthåriga ut under sommaren o sen så "blir de långhåriga" igen under vintern
Jasså?? så gullig, är lite emot att klä djur som chihuahuer som har tröjor och skor..sorry men det är djurplågeri det anser jag !
Men krage och russet är sött, Percy fick en julrusset och Conchi ska få en också
Jaa..ibland undrar jag om man kan borsta för mkt? borstar o borstar och tar aldrig slut ! så han e lite "kal" på halsen…. 

Sådand haklapp har jag till mina med på utställning. Som annki skriver för de inte ska söla ner sig på utställningen.
En lite boggi kisse du hittat, mumsi mums katter detta
Ah =) men blomma också ?
frågade i tigare inlägg, kan man borsta en katt för mkt? borstar och borstar och det fäller och fäller bara =S
tänkte att när jag borstar mig slutar håret att falla när jag är klar. Men när jag borstade Percy efter vi duscha honom borsta ta jag över en halv timme , nästan en timme och även när jag sluta kom det mer och mer

Jag ahr en sådan krage, blå med silver kant till min husis SW´07 Feztiz på utställningar…hon får kragen i munnen när hon tvättar sig och dricker vatten. =) Kommer snart en bild på det=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
#8..du kan nog inte borsta för mycket
de håret som du får i borsten är ju bara hår som sitter löst o som ska ramla av
o även om du tycker att håret bör vara slut så blir han ju inte flintskallig
men man märker ju efter ett tag att det minskar ner
att bada de hjälper en del tycker jag
den enda som fäller som sjutton här hemma nu, är Chocko
de andra har lugnat ner sig

Alltså sin pälskrage haha *ler*
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
10# aha! hmm okej, jaa han blev då bara mkt tunnhårig på halsen, hade en vän och han ( Percy) sträckte på sin hals och då sa min vän " oj vad kal han är på halsen "..därför var jag oroad jag borsta för mkt..hur många minuter ska man borsta? en timme? eller är det lite mkt?
undrar över det där med kort och långhår, min Lucas svartvit perser, har ju alltid mycket kortare hår på sommaren, och långt på vintern, men inte alla perser blir så har jag sett, utan oftast svarta, och svartvita, vad beror det på, tilläggas bör att han är en klassisk perser född 87, men det har väl ingen betydelse
Maggan47

#12…om du kammar igenom pälsen varje dag så bör väl inte det ta mer än 5 minuter…det räcker. vill ni sen gosa mer så gör det,..med händer eller borste/kam….men inte 1 tim. Katterna brukar ju säga ifrån att de inte vill mer….o då är det bara att hålla händerna stilla o låta de vara. Sen kanske katten väljer att ligga kvar i ditt knä eller liknande.
#13..det är mycket vanligt att långhårskatter o även semilånghår… är nästan korthåriga på sommaren o långhåriga på vintern. Men så finns det alltid dessa katter som är undantag. Som snarare pälsar på sig på sommaren….detta med de olika färgerna. o om det skulle vara nån skillnad så…vet jag inte. Den katten som var tvärsom här hos mig var just en svartvit perserhona. Hon pälsade alltid på sig inder sommaren. Så hon var Lucas motsats.
nä jag tror inte att ålder o typ har betydelse hehe

Snygg katt och krage.

Du borstar väl inte med en karda.. För det kan ju tunna ut ullpälsen endel,, till vardags så räcker det gott och vl med en vanlig kam som tar bort eventuella tovor.
den där kragen ser lite roligt ut, men endå gulligt