Perser iFokus

Perser

Etikett: 02-allmänt-kattprat
Läst 551 ggr
Lovebuffen
0

Idag har mina perserflickor njutit av solen....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla!

Idag har vi haft utedag i trädgården och två av mina perserflickor fick vara ute några timmar, som de njööööt båda två!!! Att lukta på allt spännande, jaga insekter och käka gräs i mängder - mums! Glad Härligt att se dem!

Passade på att ta några foton på dem, och tänkte dela med mig av dem till er.

Först ut är min hjärtetös Ängla Lillblomma…….att spana mellan ribborna i staketet, det är grejer det!!! Flört

Lovebuffen
0

Här kommer ett till på min ängel…….kolla särskilt in hennes BESTÄMDA steg - sååå typiskt henne! Kyss

Lovebuffen
0

Och så ett foto på min goa Mollytös också……att jaga och prata med allt och alla som kommer, det är livet på en pinne det tycker hon och njuuuter i fulla drag av att vara ute. Och så fort vi kommit in igen, ja då vill hon ut igen!?!?!?!? Cool

ophelia
0

Så hääääärligt dom har haft det.Goa kissar du har.

Kittentotts
0

Va fina flickor du har! Förstår du är stolt över dem för gud så vackra de är båda. Här sove mina just nu, värmen gör dem slöaGladMen Tiger han strosar med mig oavsett väder ute om dagarna.

Lovebuffen
0

TACK för era vänliga ord!! *ler sådär barnsligt stolt*

Ja, de njööööt verkligen så mycket. Brukar alltid ha dem med ute när jag påtar i trädgården, det tycker de är så mysigt.

Just nu sover även mina gott, efter att de varit ute så fick de alla dela på en påse Gourmet Perle, lax, och oj vad de smaskade i sig. Så nu är de trötta och sover allihop.
Har ni inte testat att skämma bort era kisar med Gourmet Perle, som finns att köpa i de flesta affärer, så pröva det, för det är en riktig tiopoängare som katterna fullkomligt äääälskar, kan jag lova!! Glad

ophelia
0

Den har jag nog missat bland all sorter jag har försökt fjäska till det med hos Ophelia.Skrattande

Kittentotts
0

Då får vi testa dettaFlörtTiger och Olivia skäms mest bort med nötfärs, men tillägger det är tillsatt viktiga ämnen som kalk olja mmm innan de får detta. De är värda allt! Och finns det något mysigare än att se de riktigt myserSkrattandeJag går hela tiden och funderar på nya huset nu, vi va inne och kikade igår mer, vi får ett perfekt förråd(mkt stort) att ha alla lekställningar i mm, därifrån har vi dörren ut i trädgården som de ska ha sin astora fina kattgård med tak osv, visst är det kul planera för dem, detta är så viktigt de installerar sig så bra det går från början.

krasivis
0

Vilka söta pälsbollar du har!

Ja, nu kom ju sommaren hit som vi väntat på! Härligt!

Mina katter är ute i kattgården just nu. Där trivs de.

Summerwinds
0

Åh, så skönt de har det ute i gräset.

Perle (i påse) får mina katter också när vi festar till det lite extra! Greta slickar av gelén och Windy äter upp bitarna Räcka ut tungan

Lovebuffen
0

HÅller med om att det är kul att planera för sina små gosetroll! Glad Det är en sådan djup glädje att se hur lyckliga de blir!!

Kul att komma med bra tips!

Lyckans er som har kattgård till era katter…..önskar så att jag kunde ha det till mina också. Hoppas kunna ha det så småningom……drömmer om det! Som det är nu så får jag gå ut med dem varje gång och vara där ute, därför gör jag det oftast när jag ska pyssla i trädgården, då får de gå runt och mysa där…..tycker de mkt, mkt om. Fast det är himla roligt att vara med dem där ute också, för de har sååå mycket spännande saker för sig där……och de är oerhört upptagna där ute!! Cool

Ha det gott alla!

Marita-L
0

Så mysigt det ser ut..underbart härligt

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

krasivis
0

Så här ser vår kattgård ut. Min man och jag gjorde den i våras i träslaget "kiraj" (kanske felstavat), man använder det runt pooler och det ruttnar inte.

Vi har gjort sektioner som man kan ta isär och flytta om man vill. Nu har vi lagt över ett maskerings-nät som tak eftersom det flyger rovfåglar över här ibland. Det ska bli mer inredning så småningom. Nu är det sånt som fanns här hemma skräpandes.

Jag han en matta som de kan ligga på och även en "landgång" av trä. Det verkar som om de gillar att vara där ute.

krasivis
0

Här ett kort på dörren. Innanför sitter Gizmo och Lino.

krasivis
0

Och här är en liten Lino som högljutt talar om att han minsann inte tycker om att vara instängd på det här viset. Det var en av hans första dagar här. Numera säger han inte så mycket utan ligger mest och myser därute.

Kittentotts
0

Vilken fin kattgårdGladJa vi har allt planerat här, får se vad vi avslutar med i våra planer, vi vill den ska se gedigen och bra ut eftersom vi kommer bo i ett område nu.

krasivis
0

Tack, jag är nöjd med den! Den kunde kanske ha varit större, men jag har den utanför köksfönstret för att kunna se vad som händer o sker därute. Jag har ett lås för det känns tryggt och säkert. Jag vill ju inte att någon av mina älsklingar ska försvinna.