Är detta normalt?
Hur gammal är han? Brukar han ofta knipa med ögonen så som på bilden, eller är det bara tillfälligt?
Brukar du torka rent hans ögon ofta?
Medarbetare på Vegetariskt Ifokus

Hej
Växer han fortfarande kan det ju vara en orsak.
Nyvaccinerad med levande vaccin kan vara en orsak.
Inåtrullande ögonlock kan vara en orsak
Använd Ramlösa och tvätta bort med, det är bäst och billigast och Envy Eye puder efteråt när det är torrt så ska du se att det blir bättre.
Lycka till med din fina katt!
Oj vad mycket tips = )
Han är ett år och 4 månader.
Jag torkar ögonen två gånger om dagen,. Morgon och kväll med vanligt vatten.
Nejj han kniper inte med ögonen. Jag väckte honom på den bilden, så han är precis nyvaken. Hihi.
Hur vet man om han har innåtrullande ögonlock?
Tandbytaråldern? Tror inte det. Jag har inte sett någon tand på golvet iaf.
Som sagt tack för alla tips.
Här kommer en till bild på min Händel-Bändel
Tja jag har en mycket rinnig katt, så min ser värre ut varje dag. Utan Jean-peau eyecare och Eye envy pudret skulle det bli katastof. Du har fått bra råd.
att torka för ofta kan också göra att man irriterar mer, torka en gång om dagen med JP ögonvatten och ta sedan en tops med eye envy puder och lägg i ögonvrå och under ögat, detta kan ibland minimera tårflödet tom så att katten med åren blir av med problemet.
jag har 7 katter i mitt hem, och bara en rinner kopiösa mängder (dem andra sköter sig själva) han som rinner torkar jag en gång i veckan och lägger på eye envy, då håller han sig rinnfri flera dagar och jag behöver inte alls torka.
Sajtvärd på Perser iFokus
Precis så jag tänkte med, torkar man ofta så kan det börja rinna ännu mer. Har en tjej här hemma som jag torkade ögonen på några gånger om dagen och tillslut började det rinna ännu mer , konstigt tyckte jag! Testade att sluta tvätta så mycket och istället tvätta endast en gång om dagen och därefter dutta på lite eye envy puder, gjorde susen 😃
Medarbetare på Vegetariskt Ifokus