Perser iFokus

Perser

Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 832 ggr
feiner
2007-08-03 02:24
0

Rang fråga

Har två damer varav en ska kastreras nästa vecka. Den andra ska det väntas med någon månad till innan det blir dags. Hon går under tiden på p-piller. Nu har jag funderat på detta med rangen hos katterna. Kommer den påverkas eller fungerar pillren som en kemisk kastrering?

heliotropes
2007-08-03 02:30
0

Har dom bott hos varandra ett längre tag och trivts tillsammans ska det inte vara några problem.

Eva // medarbetare på Perser

Annkis54
2007-08-03 04:16
0

jag tror inte heller att det ska bli några problem

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

feiner
2007-08-03 14:14
0

De har varit tillsammans i flera månader, leker och accepterar varandra. Hoppas dock på att de ska vara lite mer goa med varandra. Det är alltid en som går undan om den andra kommer när det gäller allt. Inte samma hela tiden så det är därför svårt att veta vem som är högst i rang som det är.

Annkis54
2007-08-03 17:00
0

de har antagligen inte kunnat bestämma vem som är högst i rang ännu…
en undring,…varför ska du vänta en hel månad med att kastrera nästa??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

feiner
2007-08-03 17:22
0

Jag ville egentligen ta båda nu men den andra hade blåsljud på hjärtat när hon undersöktes i våras. Vi skulle vänta sex månader på nästa vända med ultraljud och veterinären vill inte gärna söva och göra kastrering på henne innan det. Men hon som ska kastreras i veckan är allt bra med och då är det onödigt att ha p-piller på henne då hon kan slippa.

Annkis54
2007-08-03 21:42
0

Ok..då förstår jag.

tänkte att nån kanske hade sagt att man inte skulle kastrera båda samtidigt…vilket jag då undrade över om det var några nackdelar med detta

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

feiner
2007-08-04 01:47
0

Har inte så stor kunskap om det så det är uppskattat att ni tycker till på forumet. Min tanke är att bäst vore att kastrera båda på en gång för att de skulle befinna sig i samma situation. Veterinären sa att p-piller är likvärdigt så får hoppas hon har rätt då. Hoppas på att det blir gosiga katter mot varandra efter detta. Bara det blir bra och de mår bra så är jag glad. De är sällskapskatter så att enbart trivas med livet är det jag hoppas för dem.

Annkis54
2007-08-04 02:19
0

#7 så var min tanke oxå
att det kanske skulle varit bra att ta de samtidigt
men kanske nån annan har nån annan erfarenhet
men nu gick det ju inte i alla fall

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se