Kattunge kissar inne!
Hej alla!
Nu är jag här igen med mina frågor..Sushi har nämligen börjat kissa inne, han började med det för ca. två månader sedan, det hände en gång sen var det inte mer med det. Sen har det fortsatt nu i en månads tid, ca. en gång i veckan. ALLTID på samma plats! Mitt på golvet, ingen matta. Jag är alltid väldigt noga med att lämna dörren öppen till toan och dom flesta gångerna när det har hänt så har toan varit rensad och ren, så det kan inte vara det.
Han är endast 5 månader gammal, så tal om könsmognad är det inte heller.
Iiiih, vad kan det vara, och vad ska jag göra?!
🤔
Han kanske inte gillar botten materialet i kattlådan?
Efter han har kissat, Vad använder du för medel för att tvätta golvet?
Hm, kanske.. Fast jag har öst på med ganska mycket kattsand tycker jag.
Eftersom hans kiss inte luktar någonting (antar det beror på hans unga ålder) så har vi endast använt oss av såpa. Vi såpar golvet i hela lägenheten (trägolv) så han borde inte ha några problem med det.

Hej!
Prova att flytta lådan dit till det stället han kissar. Går han på lådan där så flyttar den bit för bit till det tidigare stället.
Hoppas det fungerar
Lycka till
// Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
Här finns massor av bra tips.
Stolt ägare till tre La permer
Tusen tack för hjälpen! Läste på lite om det där att man borde ta av huven på kattlådan, det ska jag göra! Precis som det står så funkar det ju ibland att gå på toan och ibland inte. Ska pröva mig fram. Tack!!👍
Även om du inte tycker att hans kiss luktar så känner han säkerligen lukten av sitt kiss. Du bör därför rengöra med något annat än bara såpa. Jag tycker att Urine off är oslagbart. Löste ett liknande kissproblem här hemma fast då kissade sängen på samma fläck på en madrass (detta var dock även kopplat till löp).
Tack för tipsen! Ska klicka hem urine off, särskilt nu när han senast idag kissade på samma plätt TVÅ gånger! Suck, det lär väl vända förr eller senare. Jag får gå igenom knep efter knep :/

#7 Har du provat flytta dit lådan där han kissar på golvet. Vi sålde en kattunge som gjorde likadant och de flyttade dit lådan och sedan flyttade de lådan bit för bit och det fungerade. Han kissar i lådan som står på rätt ställe nu.
Lycka till // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
Kan även vara så enkelt som att katten blrjar bli könsmogen.
En katt blir könsmogen mellan 4-12 månaders ålder, könsmognad brukar inträffa mellan 2,3-2,5 kg. det är mycket som spelar in, mat, årstid osv.
Jag kastrerade en katt i vintras som började kissa inne, han var fyra månader och en vecka men han slutade efter kastration.
Om du har planer på att kastrera så kan du rådfråga vererinär redan nu.
Har precis ställt baljan där han kissar efter att han kissade där imorse. Grejen är den att han kissar mitt på golvet i köket så det är inte så jättesmidigt.. Men vad gör man? 😕
#9 Har i skrivande stund precis bokat en tid för kastrering, blir i början av september i Trelleborg. Just som du skriver så väger han runt 2,4 och det är mycket möjligt att han redan är könsmogen. Känner att han kanske borde kastreras innan september dock om det nu är könsmognaden som ligger bakom.. Får avvakta! :)
Hade jag varit du hade jag försökt få en tid innan dess..
Det tar på krafterna att ha det som du har det!