Pro-Kolin+
Har en katt som haft diarré idag, det luktar ve och fasa… Han har aldrig haft problem med sin mage tidigare och han har inte ätit ngt tokigt heller… Har Pro-Kolin+ hemma, men såg nu att det bara var dosering för hund? Så nu vågar jag inte ge det…någon som vet om det är samma till hund & katt? Tacksam för svar!
Har följt doserings-anvisningarna på paketet och givit pro-kolin+ till mina katter och det blev bra, det var uppfödaren till mina katter som rekommenderade pro-kolin+ när mina fick diarré.
Medarbetare på Datorspel I Fokus
#1 Det står bara dosering för hund?
jo, men det skall vara samma för katt.
Du ska ge samma som för en liten hund
Medarbetare på Datorspel I Fokus
+3 Tack för snabbt svar!
jag skulle skicka in ett test för giardia och Tritrichomonas som är allt vanligare och vanligare bland våra katter, ca 31% har det. snabbt svar får du också från SVA.
Sajtvärd på Perser iFokus
#5 Tack! Hur går jag tillväga? Det kanske står på SVA's hemsida? Behöver man vara orolig? Har tre katter, måste man sära på dem? Har haft en katt som dog i FIP så jag blir väldigt orolig… Dock var avföringen avsevärt bättre idag än igår… Med vänlig hälsning, Sara
ta det lugnt, det är inte jordens undergång. du behöver inte separera dem, om en har det så har alla det.
skriv ut denna blankett, skriv att du vill ha prov på giardia och tritrichomonas foetus. ta en klutt lös avföring från den katten som är dålig, lägg i dubbla påsar i ett vadderat kuvert tillsammans med blanketten och skicka till:
SVA
Parasitologisk diagnostik
751 89 Uppsala
får du positivt svar så kontaktar du veterinär så får du medicin mot vilket det än må vara.
lycka till!
#7 Tack Mallabralla! Nu blev jag lite lugnare, ska skicka in och testa! Tack för snabb hjälp och bra info! Med vänlig hälsning, Sara
nemas problemas! har varit på föreläsningar om detta och vet folk som haft det och det är inget att hetsa upp sig för även om det framställs som dödsstöten på nätet 😉 men så är det alltid när något är nytt.