Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 489 ggr
blackangel
0

Funderingar från en nybörjare;)

ja om man nu bestämt sig för att skaffa en fin avelshane , hur ska man gå till väga…Det e ju så mycket med alla dessa linjer hit o dit, en annan kollar ju bara efter att hanen skall vara snygg och frisk hihi… har ju en jättefin hona som jag skall behålla men behöver en fin avelshane… inge bråttom med det förstås då lillan bara e snart 3 månader men iallfall. Hur vet man var man skall leta???!! Fundersam

nettan123
0

Hej Nina!

Fråga gärna uppfödare som har erfarenhet, vet hur linjer utvecklas. Nu har du en fin hona att bygga vidare påGlad//Jeanette

Kittentotts
0

Många går ju efter färger, inriktning på en speciell, tex tabby, vitfläck osv osv SkrattandeJag har allt möjligt, jag brukar se efter vad jag fastnar för i utseende o sätt mm, roligt få lite olika färger med och annat som tabby,silver. Men det beror ju på hur mkt man vill satsa på färgen el som tabby,silver mm.Kanske har du något du gillar i färg el annat redan. Jag har själv gått åt ett håll jag aldrig trott, men har annat också. Men jag är fullt medveten jag idag kommer få lite vitfläckar, detta va inget jag hade tänkt innan, det vet säkert många jag sagt också, men jag fastnade så för min lilla maräng och pia,sen kom det sig jag måste välja en ny avelshane,jaha tänkte jag, vad ska jag nu ta då? det dök upp en söt pojke jag bara föll för såå, han va vitfläck med, så nu har jag en blandad kompott. Fråga på då du finner hane här, du ska ju få ut lite färger, det tror jag du vill iallafallFlörtMen sen betyder temperament, linjer mycket som ligger bakom som föräldrar mm. En fråga är ju om pappa är strilfri, chansen är ju då större kattungen efter hanen blir det, är linjerna Dna fria osv osv.Lycka till med sökandet!

blackangel
0

Okey tack så mycket för tipsen……. Ja jag gillar ju då mest exotic och speciellt svarta och blå de e ju så vackra, även röda e ju så fina, Arwen är ju perser men har ju exotic anlag efter bägge föräldrarna, så det kan ju bli bäde och. Man lärsig väl om det här med linjer oxå allt efterssom och så har jag ju min Jeanette att fråga oxå fniss

Summerwinds
0

#3 för att få exo efter din perser hona måste du para henne med en exo. Det har ingen betydelse att det ligger korthår bakom en långhår om du parar den med en annan långhår.

PER+PER=PER

PER+EXO=PER & EXO

EXO+EXO=PER & EXO

blackangel
0

okey  då vet jagHemlis

blackangel
0

nu har jag hittat honom tror jagRäcka ut tungan men det blev en perser till slut fniss

BumbleBee
0

va spännande att du hittat din haneGlad

blackangel
0

japp och blir han ens i närheten lika fin som hennes andra katter bör han bli en snyggingFlört

miapia
0

hehe jag har 2 st från henne o jag garantera du säkert kanske få hälften så goa  som mina hehe

o sen uppföaren är en underbar person

Annkis54
0

jag har läst o förstått vilken katt du menar
o han är supersnygg oooo bättre uppfödare kan du inte hitta

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

blackangel
0

Gud vad glad jag blir….Flört