Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 4699 ggr
IdaJ
0

Hur ser din drömkatt ut?

Själv har jag sen jag var barn drömt om en långhårig blåsköldpadda med halva ansiktet creme och halva blått. En vacker dag kanske det blir en sån också… Fast jag har ju en massa andra drömkatter också som ska få plats i huset :)

miapia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

detta är min drömkatt hehe

IdaJ
0

Ja, han är ju underbar! Skrattande

Annkis54
0

är det en sån du menar Ida

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
0

#3 Hon är underbart söt!

Min dröm hmmm! Jag tro jag drömmer för tillfället om en vitfläck, fast det ska jag inte haCoolMen vi har allt pratat om en sådand flicka, men tiden får utvisa, vi kommer bara ha plats ledigt för en till, den platsen ger vi t en drömtjej

Maggie
0

Min drömkatt är en Colourpoint, vet inte exakt vad de kallas men när de är riktigt mörka i ansiktet & på tassarna..!! Glad

Bullan
0

Min drömkatt är en tiger! Finns inget vackrare kattdjur:) …men de är vackrast där de lever… i friheten;)

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Naquita
0

som de flesta vet nu är min drömkatt en svart/Vit exotic(psst jag verkar ha hittat henne..mer säger jag inte än;))

KungBores
0

Min drömkatt har jag nästan :) Skulle bara vilja ha rundare pannan, mindre öron, rundare ögon och en något bättre benstomme. Sedan skulle det vara någon av dessa shadade färger, rött, creme, sköldpadd eller blåsköldpadd.

Notaquita
0

Som någon av Scrimshaws (US) solider Förvånad

Kittentotts
0

#10 jisses de va vältypadeFörvånad

Marita-L
0

åh för mig är det inte så svårt.
En riktigt fin svartsilvertabby perser hane " har ett foto men det får nog inte visas här för där ju någon annans. Likadant det finns en helt otroligt snygg svartsköldpaddtabby som jag verkligen skulle önska mig. Inte här ifrån Sverige.

Vill haaaaaaaaGlad

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

ophelia
0

En stor bamsig exot hane i choklad.Färgen ska vara nästan som på en björn.Lågställd med en rejäl benstomme så att det är något att hålla i när åskan går..Skrattande

Annkis54
0

En chokladsköldpadd o vit 03 helst
kan duga med en 02 oxåCool
O sen har jag ett stort önskemål till…jag ska föda upp henne i mitt eget katteriHemlis

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Notaquita
0

Eller om man får vara fräck och slå sig själv på bröstet så skulle jag vilja föda upp en till katt som denna men en hona som var en storlek större:

Ch (IDP) S*Notaquita This Is Hardcore (PER n) 

"Hardy" bor hemma hos Inger & Bosse IDP*Furulyckans där han trivs och är fasligt bortskämd av Inger och naturligtvis en odräglig diva ;) 

Räcka ut tungan

Marita-L
0

#15 Ja kan också ta henne..mums..Räcka ut tungan

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

#15..ja hon var väl inte skitful precisCoolwow
lite vitt på oxå..så vore hon fulländadHemlis

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Notaquita
0

Nu blir "Hardy" sur Förvånad

För HAN är en kille *LOL*

Min dröm är en tjej som honom Skrattande 

Tror ni verkligen att jag hade varit så galen att jag sålt honom om han varit tjej?! Tänkte faktiskt först behålla honom som kille men jag hade faktiskt inte plats helt enkelt :(

Man kan inte ha hur många hanar som helst. Inte hur många katter som helst heller för den delen :O

Marita-L
0

#18 hahahahaha..Ja han bor väl hos Inger å Bosse ?

Crystal Pearl´s

Bullan
0

#15 Men där är de juh igen!!!!Förvånad dessa perfekta "teddybjörnskinder"!!!  Vill ju få bort "baronskägget" på min kattOskyldig…men törs helt enkelt inte sätta saxen i detGenerad

Såg denna katt som kattunge på din hemsida …han har verkligen blivit "skitsnygg"Skrattande

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Notaquita
0

#20 han är junior och verkligen trimmad på denna bild. Hur man lär sig trimma? Jag tror det finns bara ett sätt :O !

Praktisera! Och praktisera på katterna du inte har tänkt ställa ;) Grundregeln är i alla fall; Tänk runt, runt, runt. Ett perser huvud ska vara runt ur alla vinklar och vrår! Titta på andra trimningar du gillat och försök efterapa.

När det gäller kinder som Hardys på bilden brukar jag klippa ut en linje med effilersax som jag sedan gör mer mjuk och naturlig genom att plocka med fingrarna ;)

Viktigast av allt! Trimma ALDRIG annat än en REN päls. Den ska vara nytvättad!

Bullan
0

#21 Tack för tipsen! Ja…det blir till att börja öva då. Jag har en terrier som jag trimmar för hand…så det ska väl gå att lära sig på katt också…fast gör man fel på katt, så syns det desto längre;( …jämfört med hund.

Hardy var/är verkligen snyggt trimmad på bilden;)

Tessan73
0

Ohhh jag tycker alla mina är drömkatter hi hi.

men jag dregglade länge över en hona som jag tyckte var underbar, o helt plötsligt blev hon till salu,,,,och hon blev min,,,jippie.

Nu ligger hon är med 3 små skölpaddsflickor som hon fick för 1½v sen,,,helt underbara

//Tessan

Bullan
0

#23 Hihi…jag tittade faktiskt på henne tidigare idag och förundrades över hennes "lösögonfransar"Skrattande Hon är verkligen vacker!

Annkis54
0

#18..oj jag missade hela meningen under med Furulyckans..
be Hardy så hemskt mycket om ursäkt
o bara att gratulera Inger o Bosse då

är det någon som har en bra profilbild på hur en trimmad katt ska se ut i ansiktet??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Marita-L
0

#25 jag vill också se…

Crystal Pearl´s

Naquita
0

är det bara jag som tycker att persern e mkt finare "naturlig" än trimmad o fixad? jag menar, det är väl bara för att vi människor tycker det är snyggt som vi trimmar, eller?*lär mig lär mig* hehe

Bullan
0

#27 Beror nog litet på! Vill man framhäva det runda i perseransiktet, så kan man behöva trimma till skägget litet. Min perserhona behööver jag inte alls göra det med….men på kastrathanen, så är det nästan ett måste inför nästa utställning.

Ska han enbart gå hemma, så skulle jag kanske inte bry mig i det. Han har utvecklat mkt päls i hela nyllet och runt öronen…berguvstoffsar…som ser ut att bli mer av för varje gång jag nyper bort dem;( Och han har fått värsta baronskägget…låååånga "toffsar" som liksom går utanför kragen…så ansiktet ser bredare ut än vad det är högt! Ser litet mysko ut faktiskt. Detta hade han inte som yngre och okastrerad.

Så visst…kan jag fixa till min katt till det "bättre" inför en utställning, UTAN att pyssla med doping, så gör jag det.

För övrigt tycker jag det är fördjävligt med dem som droppar, sprutar och injicerar otillåtna medel i och runt ögonen på perser på utställningar :(

EddaM
0

Jag har ju ingen perser (ännu) men det kanske blir en i framtiden eller en exotic. Blir det en hona blir det en padda en 02:a och blir det en hane så vill jag ha en creme utan vitt.=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Naquita
0

# 28

tack för din förklaring:) nej, va hemskt de låter med "doping" osv..då har de verkligen gått för långt, i min drömvärld ställs katetr ut för att de tycker om det oc är så mkt naturligt fina som möjligt, inte bli isprutade massa skit:( förkommer det mycket?

Marita-L
0

# 28 FINNS det dom som gör så??????

Crystal Pearl´s

IdaJ
0

#3 så söt! Precis en sån önskar jag mig!! :)

Bullan
0

Ja…tyvär:(   ….och det har förekommit länge, men har ökat de senaste 2-3 åren. Det går att "bedöva" ögonen på flera sätt, så att de får jättestora vidöppna ögon…men de kan få svårt att blinka. Har varit med om detta nu 2 ggr!!!(sett alltså på utställning), givetvis svårt att bevisa. En av dem som tros pyssla med detta på sina katter, fick inte bedömma en av sina katter direkt hos domaren på en utställning 2006, då domaren också tyckte det såg väldigt misstänkt ut då katten inte reagerade med blinkreflexer. Katten blev satt i en bur framme hos domaren och fick vänta ca 20 min på att bedömas….domaren ville se att katten faktiskt kunde blinka innan bedömning. och jag tycker det är mkt possitivt om domarna kan bli mer vaksamma på detta.

Samma utställning blev en annan utställare upptäckt med suspekta pipetter, som beslagtogs…de var avsedda för ögon, men innehållet gick inte att fastställa.

Jag hoppas jag inte bryter några forumregler nu med att berätta detta!?….i sånna fall ber jag om ursäkt, men detta måste bli mera kännt…så att folk håller sina egna ögon

Bullan
0

…öppna!….inlägget bara for ivägFörvånad

Naquita
0

#33 vad hemskt:(( usch, vilka j*****A EGOISTISKA MÄNNISKOR..jag blir förbannad när jag hör sånt faktiskt.

Denna kommentar har tagits bort.
EddaM
0

På örebros senaste utställning så fick man tillåtna ögondroppar om man ville.

Tycker oxå att det är hemskt att ens komma på tanken att göra en sådan sak.

S*Luddhuvet´z

Bullan
0

#37 Ja, vanligt sterilt vatten att tvätta ur ögonen är det ju inget fel med:) För det var väl knappast några medicinska droppar? ;)

Marita-L
0

#37 Vad var det för ögon droppar??

Crystal Pearl´s

Bullan
0

Antar att det avser vanliga ögondroppar som man kan köpa hos optiker och apotek!? Kan ju inte tänkta mig att de skulle delas ut något annat på utställning, då det finns hårda regler mot otillåtna medel.

Jag använder själv ögondroppar för att jag blir torr i ögonen då jag använder linser…har aldrig gett det till katterna…men det kan knappast vara något förbjudet i dem! Men jag tror man ska passa sig litet ändå, ser folk på utställning att man håller på och droppar saker i ögonen, så kan det ju missuppfattas!

EddaM
0

Ja det var nog något sådant.

S*Luddhuvet´z

Marita-L
0

pust jag tänkte väl det… det andra ska man inte hålla på med….Shame on you

Crystal Pearl´s

Annkis54
1

trodde faktiskt inte att det användes längre
har hört talas om det för ett 10-tal år sen

ingen som hade nåt kort i profil ????

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

simzonites
0

På tal om det som en del använder för att vidga katternas pupill så att ögonen ska se så stora ut som möjligt är det antagligen belladonna droppar, dessa vidgar pupillen används innom sjukvården vid undersökning av ögon. Man ska veta att detta är mycket smärtsamt och att man blir enormt ljuskänslig efter behandling!!! Solglasögon rekommenderas av läkaren efter undersökning då detta används.

Man kan få atropindroppar utskrivit vid vissa ögonsjukdomar/skador som gör att de vanliga ögondropparna kan komma in och verka djupt i ögat då detta behövs, då är de nödvändiga men att använda dem för utställningssyfte är avskyvärt! Gråter Trenden att använda detta på katter har funnits i många år framför allt i sydeuropa.

/Lotta

/Lotta

Notaquita
0

#44 Nu är det ju inte atropin som används i dopingsammanhang. Det skulle ju domare och andra utställare genast se eller hur?

Kattdoping sker med receptbelagda bedövningsdroppar som ingen privatperson har någon anledning att få utskrivna till något ändamål. De används av ögonläkare och optiker till en del speciella ögonundersökningar. 

De som har tillgång till dem får dem i regel från utlandet där det verkar som om det är enklare att få dem utskrivna. Hur? Jag vet inte men jag vet att det är så det går till. 

Atropin har jag själv fått utskrivet vid hornhinneskada på katt. Jag lovar, man kan inte ställa ut en katt som behandlas med Atropin. De ser inte kloka ut.

simzonites
0

#45 Jag vet inte vad det är för droppar som används i utställningssammanhang men effekten verkar ju vara samma som på typ atropin.
Atropin har jag själv fått utskrivit till en av mina honor när hon hade en skada på ena ögat, detta skulle ges en stund innan de andra ögondropparna för att de skulle få bättre effekt.

/Lotta

Notaquita
0

Atropin gör så att pupillen slutar reagera på ljus. Den slutar alltså att röra på sig + att det bedövar vid svåra hornhinneskador som gör mycket ont.

Dopingdropparna påverkar inte pupillen på det sättet och bedövningseffekten sitter inte i lika långvarigt heller.

Jag vet när jag slutade med atropin på min katt så tog det ju ett par dagar innan pupillen blev normal trots att han inte fick medicinen :O

Kraftiga grejer med andra ord. Men han hade ju haft så ont att han försökt backa bort från sitt eget öga efter ett slagsmål Ledsen

Kokoskorven
0

Min drömkatt….Charlie…som nu finns på andra sidan regnbågen….

simzonites
0

#47 Vilken effekt har dopingdropparna? vad vill de ha ut för något av att ge dem?
Jag trodde att det var för att ge större pupill så att ögat därmed ser större ut så därför trodde jag att det var ett atropinliknande preparat. Fundersam

/Lotta

Notaquita
0

Det är den bedövande effekten som ger ett mycket runt och öppet öga. Och ja, de blinkar också. Kanske inte lika ofta som många andra katter och de kniper i princip aldrig ihop ögonen.

Allt detta och mer därtill om denna användning inklusive amerikanska märken på droppar kan du snoka fram artiklar om på PandEcats förutsatt att du är betalande medlem. 

Gå nu inte i taket över PandEcats. Det är kanske webbens bästa resurs för Perser och Exotic. Att betala för en årsprenumeration då och då är väl investerade pengar. Jag har pärmvis med utskrivna veterinärmedicinska artiklar författade av Susan Little som inte går att få tag på någon annanstans och det är bara ett exempel.

simzonites
0

#50 Ok då är jag med Glad Vi har en länk till Pandecats här på sidan under "Länkar" så jag tror inte någon "går i taket" över den Flört Jag har själv varit in där flera gånger men är dock inte betalande medlem, det kanske man skulle bli.

/Lotta

/Lotta

Bullan
0

Notaquita: Har du hört något om de som bedövar ögonen…även att de injicerar Xylocain med kanyl, ovanför ögat!!??!! Jag fick nämligen höra att en människa gjort det med katten! Om DET är sant…så blir man ju nästan mörkrädd för vad människor kan hitta på!!!

Notaquita
0

Injektioner har jag aldrig hört talas om men jag kan tänka mig att det är Xylocain eller Novocain som dessa dopingdroppar innehåller. Det är ju samma medel som i bedövningssalvor man får hos tandläkaren ;)

Bullan
0

jo…Xylocain kan ju i princip vem som helst få tag i! Men droppar med Tetracyklin ska visst också ha bedövande, avslappnande effekt! Vilket brukar skrivas ut till katt med ögoninflamationer. Men hoppas att inte folk missbrukar det preparatet, då det kan leda till hornhinneavlossning!!!

Som hederlig utställare hoppas man ju på att de åker dit så det ryker om det!*grrrr*…oj vad jag skulle gotta mig i deras "olycka" då ;) hehe….

Marita-L
0

Usch sådant borde kollas noga innan..Skrikandes

Crystal Pearl´s

Notaquita
0

#55 Välkommen till verkligheten doping är vanligare än du tror  och i princip omöjligt att stoppa Fundersam

Men det är superkul att vinna över de katterna Skrattande

Bullan
0

Jag var såååå nära förra året…att min kisse skulle bli nominerad över en dopad….men till slut vägde domaren över till den andres fördel…pga den hade ögonen mera öppna!!!….(de var ju som tekoppar*suck*)

Men…väldigt många visste ju om det, och tyckte ju som sagt att det var fördjävligt….så det värmde ju faktiskt:)

Notaquita
0

Min kompis Lisa Lehtonen (S*Amors Troll) har i alla tider varit anklagad för doping. Hon går för det mesta assistent på utställningar och är jag där samtidigt så tar jag för det mesta upp hennes katter så jag kan svära på att de katterna är inte dopade. De bara råkar ha den där looken som vi alla vill föda upp Förvånad

Därför var ju inte jag dummare än att jag såg till att skaffa in de linjerna i min avel dels genom en hane och så lite till Flört

Så allt med STORA öppna ögon är faktiskt inte doping. Det ska man inte glömma!

Marita-L
0

åhh små troll  Glad

Crystal Pearl´s

Bullan
0

#58 Lisa har verkligen fina katter, har lyckats hitta en hane och parat min hona med, som är efter Amors Troll Divine :)

Så tråkigt att hon blir anklagad för detta! Har pratat med Lisa några ggr på utställning, och hon är alltid jättetrevlig.

Jag kände Vanja Lahti(Lillith´s)…och hon pratade mkt om deras linjer…och vet att just ögonen var något de avlat länge på. Så just det är något jag också tagit fasta på, att försöka hitta katter med stora ögon.

Det är ju synd att de som jobbar för att få fram något bra, ska få skit för det, då de inte förtjänar det.

Om någon kommer på utställning och snackar skit…som jag vet är osant, så säjer jag det till den personen som kommr med det. Då brukar de inte sprida det vidare hellre.

Kokoskorven
0

bläää

Notaquita
0

#60 Jag har även vid ett tillfälle fått ynnesten att få låna Vanjas uppfödda EC S*Lilith's Frame Maker på en av mina smokehonor vid ett tillfälle. Ur det har jag nu i mitt katteri ett barnbarn till honom i färgen blåsköldpaddsmoke där ännu mer av honom är inavlat i generationen efter honom Flört

Vanja är inte längre med oss med hon finns ju lixom ännu kvar i alla fall, eller hur?

Bullan
0

#62 Jag är också en av dem som verkligen gillar Frame Maker…fast det roliga var att Vanja inte verkade speciellt förtjust i honom!?!Förvånad Visst var hon stolt över honom, men hon pratade mkt varmare om andra katter! Hon kunde ha favoriter, som ingen annan liksom såg något i! Men så var hon duktig på det hon gjorde också.

Ja visst är hon med oss iallafall ;)

Notaquita
0

Bara för han är så fin Glad

EC S*Lilith's Frame Maker (PER d 22)

"Bamse"

ophelia
0

Tänk vad mycket man får lära sig när man är här inne.Stora fina ögon är ju ett mål.Att veta i vilka linjer dom finns är ju inte så självklart när man är ny på det hela.Nu gäller det bara att luska ut vem som har hane till parning och om det kan passa ens linjer.

Det är så kul när ni delar med er av kunskapen ni har.Heder åt er som gör det.

Denna kommentar har tagits bort.
LarsiForshaga
0

Choklad perser är nog min drömkatt.

Marita-L
0

drömmer drömmerHemlis

Crystal Pearl´s

Bullan
0

#65 Ja, ska man se till rasen, så är det ju det bästa om man kan dela med sig så mkt man kan:) Om alla håller inne på vad de vet och inte vet, så är det svårt att gå frammåt. Och som uppfödare ska man väl försöka tillföra rasen något med det man avlar på. Sedan kan det ju bli fel iallafall, men då har man ju iallafall försökt;)

Kittentotts
0

#69 Håller helt med dig här! klart man ska hjälpa till så mkt man kan.

blackangel
0

jag vill ha en söt blå exotichona, och det skall jag införskaffa mig så snart mina bebbar blitt störreFlört

Millan71
0

Min drömkatt har jag redan:) Min Benji! Han ä så vacker…det tycker alla som sett honom…Sedan om jag skall välja en hona så är det förståss min daisy…men tycker även om blåcremefärgade  perser och exotics,) Som Djingis klahn om ni sett honom…vet ej varifrån han kommr nu exakt men har sett honom i en perser tidning…

englagirl
0

Är det exoten du menar? Amors Troll Djingis Kahn. Det är min bästa väninna som fött upp honom, hon har UNDERBARA katter med en härlig look på dom alla.

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

blackangel
0

oh tror du hon har fler liknande ungar i framtiden;)

Millan71
0

självklart menar jag honom…Amors trolls Djingis Kahn…Vilken katt!!!skulle gärna köpa en avkomma efter honom…Nog för att min hankatt är nästan den snyggaste jag vet men ohhh för djingis khan…vill ha vill ha!!!

englagirl
0

# 74 Är helt övertygad om att hon kommer att ha fler med den looken framöver.

Jag ska dit och fota kattungar snart så jag ska se efter vad som finns i nannakorgen *fniss*

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

englagirl
0

här är en syster till Djingis Khan, blåtabbyhona med en fantastisk kropp. Kolla in dom benen. Hon är bara 3 veckor, vad månde det bliva av henne?

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

englagirl
0

och här kommer brorsan bara 10 dagar gammal på bilden

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

englagirl
0

och en nyare bild, från igår

visst är dom väl ena drömkatter?

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

IdaJ
0

Härliga!! Mums! =)

Bumbie
0

halle plutt va söta.. ja maskot e ju min dröm katt eller perser svartvit (som azrael) annars så har drömmarna börjat snegla åt en vitchoklad flicka.. Glad

simzonites
0

#79 Gud sååååå söööta. Är det din uppfödning?

/Lotta

Annkis54
0

#79..har bara ett att säga….WOW

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

englagirl
0

#82 näää det är inte min uppfödning utan min bästa vännina Lisa.

Jag var där och fotade hennes katter häromdan och en av mina drömkatter är den här lilla svarta skaen som är BEDÅRANDE vacker och ännu bättre i verkligheten fast jag tycker ändå att jag fångade honom rätt så bra på den här bilden, eller?….

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

englagirl
0

här är en bild till på "drömkatten"

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

BumbleBee
0

Guud så söta bebisar. Min drömkatt är en blåsköldpadd/vit perser tös. Såg bilder på en sådan tös för ett tag sen och mitt hjärta blev varmt bara av att titta på kort på henne såå vacker. Henne glömmer jag inte. Så det får bli min drömkatt i framtiden: // Lillevi

englagirl
0

Är det den här du menar? Lilla Tula

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

BumbleBee
0

Ja det är hon, mitt hjärta smälte när jag såg henneGlad // Lillevi

Kittentotts
0

När jag städade på en utställning för ett tag sen, under ett visst bord plockade jag upp Atropin pipetter tomma, så nog andvänds detta på utställningar av vissa.

Och Nanna om du vill ha en choklad så får du leta, för här ska vi inga ha :)

Bumbie
0

haha ne ja vet har redan förvarnat annki.. men de är ju inte än på ett tag måste ju ha ett eget hem först… hur gick de med pappa?

Annkis54
0

#90…ja..har ska Chocko få vila ut efter denna kullen
så det dröjer ett tag här oxå
o blir det ena chokladvit hona så får vi slåss om henne hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Millan71
0

Ohh så söta!!!Vill ha vill ha;)Räcka ut tungan

Chiarettos
0

PADDOR, PADDOR och åter PADDOR.

Svart sköldpadda, Blåsköldpadda spelar ingen roll jag bara ÄLSKAR denna färgkombination. Får ett enormt habegär när jag ser bilder på sådana. Så ska ni vara snälla mot mit så visa inga sådana bilder. Skickar med en bild på MIN Asteras Indiana. En underbar social tjej. Ligger någon annan i mitt knä är hon inte den utan lägger sig över dom bara hon får ligga i knäet.

Annkis54
0

den pälsen du….wow

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

ophelia
0

#93 Vilken katt.Börjar själv att bli mer och mer förtjust i paddor.Mitt liv kommer att bli svårt i framtiden eftersom jag har bestämt att bara ha några få katter hua inte lättLedsen

Bumbie
0

91# ha ha ja de va inget brottom alltså, bara om de skulle dyka upp en så vet du att ja är intresserad.. :)

Cajza
0

#93 Håller med dig Bodil, paddor är underbara. Nästa katt som flyttar hem till oss är en svartsköldpadda med vitt, Hon heter Quinoa´s Torie´nWhite Topzy och vi hämtar henne den 18 juli. En underbar tjej med humör, nyfikenhet och en enorm päls. Trevlig lördag // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Lovebuffen
0

Perser, harlequin eller van, vit med blå tecken är min dröm…..någon gång i framtiden……Räcka ut tungan

Annkis54
0

en sån här kanskeCool

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Lovebuffen
0

Annkis…..JAAA, EXAKT en sån drömmer jag om, och när jag har råd och framför allt plats, då………den som väntar på något gott……Glad

Underbart söt katt du har, en av de sötaste jag sett!!!!! *totalförälskad*

Annkis54
0

#100..sålde ju henne
men hon blev bästa hona 3-6 månader på den utställningen
sååå söt…domaren ville köpa henne
åhhh det finns så många fina katter härute överallt

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

blackangel
0

jadu fick man skulle jag nog skaffa ett hundratal fniss tur man har en sambo som säger ifrån

manbukten
0

Min dröm är en sund lagom typad lilasköldpadda med vitt 01 med korta kraftiga ben kort och cobby. Med stora runda ögon.( Utan doping naturligtvis, naturligt stora)Pyttasmå runda öron. för detta behöver jag få in en cremevit snygg tjej med chokladanlag eller en padda/vit med chokladanlag. Chokladsköldpaddor går lika bra. Tänk att få flera sådana i en och samma kull. Det är väl framförallt vitt som saknas hos mig.

det är bra att ha mäl och drömmar

Lisas lilla blåtabby är mums Lena!

Mona

ophelia
0

Min drömkatt har du manbukten.En solid choklad kille.Skrattande

englagirl
0

Ophelia…..ett litet tips men bara till dig, säg inget till dom andra :-)

åk och kattnappa honom vetja! *asg*

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

ophelia
0

Hahhahaha det var ett bra tips.Men jag får väl vänta några veckor tills han har vuxit till sig.Men vi håller tyst om det så ingen skvallrarGeneradOskyldig

englagirl
0

Jaa absolut, jag säger inte till någon……jag lovar *fniss* Hemlis

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Annkis54
0

#104..nu blev jag nyfiken #Ophelia…
försökte gå in o titta på Månbuktens hemsida o se honom
men det finns för många choklader där
visa mig vilken du menar hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

manbukten
0

Hihi Ankki har rätt jag har två små chokladerkillat och cp tjej

Mona

ophelia
0

#108 Mena förståss den som är snyggast hihihihi.

Fast Cp skulle ju inte heller göra ont att ägaGenerad

nettan123
0

HEJ!

Jag är en stolt ägare av en svart Exot med stora ögon, han är min drömkatt. Detta kort kommer från Lisa .

Annkis54
0

åtminstone när man ser honom från sidan så ser han kanonfin ut
#manbukten…kan du inte lägga ut ett kort så jag får se hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

heliotropes
0

Min dröm katt ser nog ut som #111 för den har jag träffat liveSkrattande

men jag vill ha den i gröna ögon och i lång ljus ChinchillapälsRäcka ut tungan

Eva // medarbetare på Perser

nettan123
0

Här är en  ny bild på min Eddie Murphy.

Det bästa han vet är att tälta, äta och flörta med tjejer

Räcka ut tungan

englagirl
0

Hej Jeanette!

Jaaa din Eddie är ju bland det snyggaste exoter som finns och det har du ju fått bevisat på utställningar runt om. Det är bara att gratulera till PUDDINGEN!

Kram // Lena

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

blackangel
0

Ja eddie e så vacker, har ju faktiskt en flicka efter honom(skryt) Black angelFlört

manbukten
0

Hej Anki

om du mer bild 3 och 8 "Jackpott"

Opheli Tack tack

han tingad av mig

Fniss

Mona

ophelia
0

Attans också manbukten.Deeeeet är ju orättvist!Kan vi singla slantOskyldig

Annkis54
0

#114 wow..snygg bara…jisses
#117..jag tror att jag vet vilken du menar nu
när man klickar på kortet så står det chockjacke..på din hemsida

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.