Akut hjälp moderlösa kattungar!
För att göra en lång historia kort så hade alunette för dåliga värkar, och distriktaren skickade oss vidare till Slöinge , men hennes blodvärden var för dåliga så var tvungen att köra till Helsingborg där hon kunde få blod före snittet.
Hon svävade igår mellan liv och död En kattunge som kommit naturligt med hjälp hemma fick avlivas pga gomspalt.
Fick samtal sent igår om att både alunette och de fyra bebisarna klarat snittet, så vid elva igårkväll fick vi hämta fyra medtagna kisungar i Helsingborg, mammakatt är för svag för att gå hem och hon hade ändå ingen mjölk och med de mediciner hon går på så skulle hon ändå inte kunna ge di.
Alunette är stabil och har börjat äta och dricka igen så imorgon får vi förhoppningsvis hämta hem henne Hon är nu kastrat.
Trött så att jag knappt vet vad jag heter, först vart uppe en hel natt med alunette och sedan hela dagen på djursjukhus och nu mata kattungar varannan timme
Alla bebisar lever änsålänge iaf, en är väldigt svag men har börjat bli liiite bättre tror jag.
Hade en förhoppning om att Maja som ju fortfarande ger di till sina 12 veckors, skulle ta dem, men hon är änsålänge helt ointresserad.
Tips mottages tacksamt
Lägger in länkar på lite andra kattsiter om ditt hjälpbehov!
Tack ❤️
Hoppas någon hör av sig i närheten som kan hjälpa dig!
Smörj in kattungarna med litet smör och lägg in dem till honan med 12-veckorsungarna! Modersinstinkten är väldigt stark, det finns en stor chans att hon tar till sig dem.
vart i landet bor du??
Som #4 skriver smörj in bebisarna med nått som Maja tycker om . Håller tummarna att hon tar till sig dom ❤️
Förlåt,jag såg du bodde i skåne.
Prova med att smeta lite tilläggsmjölk på dem och låt hon med ungar nosa. Då kanske hon slickar på dem och tar sig an dem.

Oj vad tråkigt. Vet hur jobbigt det är att mata kattungar varannan timme. Tyvärr baksidan av att vara uppfödare men orkar man bara så är det värt det. Hoppas du hittar en amma till ungarna eller att hon börjar ta de till sig. Ge henne lite tid o som de andra skrev så smeta på ungarna något som du vet hon tycker är gott så hon börjar slicka på dem. Lycka till…/Laila
Så synd du bor så långt bort från Luleå annars hade vi troligen kunna hjälpa dig med vår väldigt skendräktiga tik…
polly är en väldigt bra mamma hör av dig stina.
ha en bra dag. kram