Perser iFokus

Perser

Etikett: 09-hälsa-beteenden
Läst 2534 ggr
Erna
1

Medel mot åksjuka hos katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns ett suveränt homeopatmedel mot åksjuka hos katt. Det heter Five Flower remedy, kallas även Räddningsdroppar, eller Dr Bachs Blomsterdroppar. Det är inte giftigt utan innehåller 5 olika örter. Användbart om katten blir uppstressad och orolig inför flyg- eller bilresa eller andra händelser.

Det får inte användas i samband med utställning, då alla medel betraktas som doping.

Man kan köpa medlet i Hälsokostaffärer, t ex Life, ca 100 kr.

Ge 2-3 droppar direkt i munnen ett par timmar innan. Kan även ges till människa, t ex i samband med en tenta, föredrag, oro eller annan stressande situation.

Jag brukar använda det ibland till katter i samband med tåg- bil- bussresa där det är höga ljud. Det funkar jättebra och ger inte någon hangover.

Läs mer på 

http://www.bachflower.com/rescue-remedy-pets-bach-flower/

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Katthemsmatten
0

Hjälper det bara mot stress, inte åksjukan dvs illamående framkallat av rörelse och som hänger samman med att balansnerven blir irriterad?

Medarbetare Hittekatter iFokus

Erna
0

Det hjälper mot båda enl min erfarenhet. Det svåraste som finns är att hitta verksamma medel mot åksjuka, men detta är ett.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

mallabralla
0

det är jätte bra vid förlossning och för stressade mammor också har jag hört!

Sajtvärd på Perser iFokus

Katthemsmatten
0

#2 Tack för svaret.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Sabbekatt
0

Tass! Har en huskatt som också blir åksjuk.

AgnetaB
0

Vore intressant o höra om vilka problem katterna haft   o hur det fungerat?

Jag tycker ju inte felliway sprayen funkar som en del tycker så är lite skeptisk.