Medel mot åksjuka hos katt
Det finns ett suveränt homeopatmedel mot åksjuka hos katt. Det heter Five Flower remedy, kallas även Räddningsdroppar, eller Dr Bachs Blomsterdroppar. Det är inte giftigt utan innehåller 5 olika örter. Användbart om katten blir uppstressad och orolig inför flyg- eller bilresa eller andra händelser.
Det får inte användas i samband med utställning, då alla medel betraktas som doping.
Man kan köpa medlet i Hälsokostaffärer, t ex Life, ca 100 kr.
Ge 2-3 droppar direkt i munnen ett par timmar innan. Kan även ges till människa, t ex i samband med en tenta, föredrag, oro eller annan stressande situation.
Jag brukar använda det ibland till katter i samband med tåg- bil- bussresa där det är höga ljud. Det funkar jättebra och ger inte någon hangover.
Läs mer på
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
Hjälper det bara mot stress, inte åksjukan dvs illamående framkallat av rörelse och som hänger samman med att balansnerven blir irriterad?
Medarbetare Hittekatter iFokus
Det hjälper mot båda enl min erfarenhet. Det svåraste som finns är att hitta verksamma medel mot åksjuka, men detta är ett.
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
det är jätte bra vid förlossning och för stressade mammor också har jag hört!
Sajtvärd på Perser iFokus
#2 Tack för svaret.
Medarbetare Hittekatter iFokus

Tass! Har en huskatt som också blir åksjuk.
Vore intressant o höra om vilka problem katterna haft o hur det fungerat?
Jag tycker ju inte felliway sprayen funkar som en del tycker så är lite skeptisk.