Perser iFokus

Perser

Etikett08-omplaceringar
Läst 3850 ggr
[Lady-In-Black]
2013-07-26 09:24
0

Västerbotten - Umeå

Hej, ny här…och tänkte jag kunde skriva varför jag är här =) Söker Exotic katter att träffa (deras uppfödare också) Alltså vi funderar på katt och försöker hitta uppfödare av olika raser som vi finner fina och intressanta, så vi kan träffa katter från den rasen och känna efter om det skulle vara en ras att passa oss…

Då det gäller sen vad det blir för kisse som vi skaffar i slut ändan så tittar vi på alternativ som både fodervärd eller omplacering…att det blivit just så är för att jag har råd i budgeten med att föda och försäkra en katt men jag har inte möjligheten alls till att få ihop eller lägga ut den stora klumpsumma en ras katt kostar, fast den garanterat är värd det…

Tittar även på vanlig huskatt - blandras - hemlösa osv. så länge det är en korthårig kattras - då jag har funktionshinder som gör att jag inte mäktar med pälsvård (kamma, borsta, bada ofta)

Då det för oss är viktigast att kemin stämmer och att det känns rätt den dag då vi finner katten för oss (ingen brådska) Under tiden vill jag gärna träffa olika sorters katter och raser, för att känna efter, lära mig mera om raserna och träffa mysiga, gulliga katter såklart!

Tycker även det är superviktigt att lära känna ev. uppfödare om det skulle bli en renrasig katt och även ägaren av en huskatt eller förening för en hemlös katt…Så man känner att det även den vägen blir rätt!!!

Så finns det några här som bor i Västerbotten - Umeå, som har möjligheten att låta oss komma och hälsa på, prata katt och kanske har någon katt dom söker hem till…eller vet av någon, så hojta här!

Ps. vet ej om jag la detta i rätt *grupp - kanske skall vara i allmänt?

mallabralla
2013-07-26 14:32
2

Hej och välkommen!

vad roligt att du fallit för exotic! det är en underbar ras! (jag är defenitivt inte partisk 😍 )

den 31 augusti-1 september arrangerar Norrskenskatten utställning i Luleå! ta kontakt med Irene Åström katteri Tiny Toe's 

kattarina@spray.se 

hon är mycket trevlig och hjälpsam.

för övriga uppfödare i västerbotten se lista här: http://spexus.se/uppfodare.html

Lycka till!!!

Sajtvärd på Perser iFokus

[Lady-In-Black]
2013-07-26 19:39
0

Tackar…skall kolla spexus, har dock svårt att ta mig från Umeå till Luleå men skall kolla upp Tiny Toe's!

mallabralla
2013-07-26 20:02
1

ja, alltså utställningen är i Luleå och därför var det bra att kontakta Tiny toes, annars har du ett gäng uppfödare i värsterbotten-umeå som jag länkat till som du säkert får komma hem och titt apå katterna hos 😉

[Lady-In-Black]
2013-07-26 20:24
0

#3 aha =) kollade uppfödare i Umeå men flera av dom tror jag var gamla hemsidor…om man kollade nyheter så var det som inga nyligen (i år) gjorda…Men hittade några, skall ta tag i det i morgon och kolla om man kan få hälsa på och träffa lite katter…Tack igen!

KungBores
2013-07-26 20:43
1

De tre uppfödare som finns i Umeå på Swepex lista är samtliga aktiva uppfödare.
Lycka till med ditt letande av katt.

mallabralla
2013-07-26 23:17
1

alla dem uppfödarna som finns med på spexus (perser och exotic ringens) hemsida är aktiva 😉

[Lady-In-Black]
2013-07-27 10:37
0

#6 inte så lätt att veta, då man kollar hemsidorna och det ej är uppdaterat - rör på sig, info, nyheter osv. fast man kanske inte har kattungar eller omplaceringar och dylikt…så är det inte så lätt att veta att man är aktiv då hemsidan som står som still…

Tackar för all hjälp och info…nu gäller det att hålla ögon och öron öppna, sätta mig ner och försöka "boka in" lite katt träffar =) och få möta lite härliga katter…

EllaLind
2013-07-27 13:10
2

Hej Lady-In-Black!

Vi har katteriet S*Ellebellebis och finns i Obbola som du säkert vet ligger 1,2 mil utanför Umeå. Just nu har vi perserkattungar på 9 veckor (fastän jag tror att det inte är en perser du vill ha ;)) Jag har även tre vuxna exoter här hemma.

Så slå en pling om du är intresserad. :)
//Åsa

mallabralla
2013-07-27 14:13
0

ja visst är det förvirrande när sidorna inte är uppdaterade, håller med dig till 1000. Men tänkte jag säger dem e aktiva uppfödare så kan du ju dra iväg ett mail eller ringa och snacka lite. Nu har du ju redan fått napp av EllaLind 😃

[Lady-In-Black]
2013-07-27 14:42
1

#8 Har messat dig här - EllaLind (Åsa) Tack igen Mallabralla…