Jag är usel
Jag har ju som jag skrivit i tidigare inlägg, tingat en avelshane, en exot. Jag har dock mer och mer börjat känna att det är ett långhår jag vill ha. Nu under helgens utställning har jag gått och trånat åt alla vackra flaschiga, stora perserhanar och jag kan inte blunda för att det innerst inne är en sådan jag vill ha…. Känslan har kommit mer och mer de senaste dagarna och igår skickade jag iväg ett brev till exotuppfödaren, att jag avbokar. Jag känner mig så usel att göra så mot henne, jag skulle ju hämta nu på fredag, men jag kan bara inte. Jag har ju lämnat en HP på 1000kr, som förhoppningsvis skall gottgöra litet, täcka nya annonskostnader mm… Jag läste tingningsavtalet att man ska ersätta 15 procent av kattens totalpris om man ångrar sig, och i mitt fall så saknas det i så fall 50 kronor, men det får hon väl begära in då.
Jag är lite konflikrädd av mig, tror att hon kommer ringa idag och skälla ut mig. Ja, ni är ju många uppfödare här och tycker säkerligen också att jag gör en väldigt dålig grej, det blir ju så mycket merarbete för uppfödaren. Samtidigt måste jag tänka på mig själv, jag skall ju ha katten i c:a 15 år, förhoppningsvis som avelshane om det funkar och det känns sååååå viktigt…
Buuuh, skönt att skiva av sig litet, men magklumpen är kvar..

Bättre att avboka innan än att få hem en kattunge som känns fel.Misstänker att det ofta är dessa katter som blir omplaceringar senare.Hoppas din uppfödare uppskattar att du tog ett beslut som känns rätt för dig.Hon kanske har perser också???
Hoppas du hittar din drömkatt.Det är som du säger många år man ska leva tillsammans.Lycka till.

Visst är det trist när sådant händer, men som #1 (Sylvia) skriver är det bättre att ångra sig innan kattungen är hämtad än efter. Jag tror att alla uppfödare resonerar så. Hoppas du hittar "rätt" perserhane // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Ja har du dessutom lämnar depositionsavgiften som ej betalas tillbaks e det nog ingen fara

Kan ju förstå om besvikelse kommer från uppfödarens sida. Men jag tänker samtidigt på hur jag hade tänkt, jag hade varit glad slippa sälja en av mina små till någon som inte till 100% velat ha katten. Man blir nog ledsen som uppfödare av få en avbokning så nära inpå.Man kan ju hoppas hon inte hunnit besikta honom osv ännu, det är ju mkt jobb nu för henne hitta ett nytt hem, om hon skulle bli lite ledsen så är ju detta förståeligt också. Men om du inte kände detta va rätt så gjorde du bra i avboka.