Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 353 ggr
diana_
0

Fråga för dem äldre kanske?

Hej alla glada!

Hoppas alla mår bra. Jag har preciiiiiiis idag upptäckt jag har ont i halsen. Processen är så typisk (mig), fört gör det lite ont att svälja,blir lite slemmigt och nu på kvällen har jag börjat nysa och det rinnner i näsan som bara den. Sen ögonen svider och kroppen gör ont. Har någon har tips på hemma kurer? det bästa är ligga hemma och vila. Men imorgon ska jag på en liten lärarvikarie intervju och hoppas jag inte sitter där och nyser och snorar…sånt går inte att skjuta fram direkt (en annan fråga,ska jag säga till intervjuaren jag är förskyld när jag är där?,förvarn).

Alla tips är såå hjärtligt välkomna!

Kram

didi

Summerwinds
0

Nu vet jag inte om jag klassas till "de äldre"  Flört men jag har ett super tips på tabletter som man kan köpa i Hälsokostaffärer, det heter COLIZIN (blå paket med en gul smilegubbe) Kanske lite sent att köpa ikväll men om det är förkyling du har, så stoppar det förkylningen, eller om det gått för långt hämmar den och förkortar sjukdomstiden. Har kanske provat 5-6 ggr och det funkar!

Ofta brukar man kunna bita ihop och vara som vanligt trots att man är sjuk om det är nåt viktigt man ska göra. Sen kan man hem och lägga sig och bara slappa och ta det lungt. Pyssla om dig själv och ät sån't du gillar. Lycka till på intervjun!

diana_
0

Hej!

Åh tack ! ja kan testa det då!

En vän sa nyss det va inte bra…kanske dem frågar om jag blir lätt sjuk. Inte bra om man ska jobba med barn-ungdomar. Råckade bara bli så :'(..blää blä..

#2 tack!!

IdaJ
0

Då säger du bara att "nä, jag är aaaldrig sjuk, typ första gången på fem år som jag är förkyld!!!" Oskyldig

Drick ordentligt, gärna c-vitamin.

Jag brukar koka (pulver)nyponsoppa, pressa i en halv citron och sen isbitar, gott o nyttigt! :)

Krya på dig & lycka till imorgon!!

Annkis54
0

jag har ALLTID teatree olja hemma (100%-ig)
vid BEGYNNANDE halsont..förkylning eller andra symtom..tar jag 1 doppe på en sockerbit o tuggar i mig, 2 ggr per dag
kanonbra…
har sluppit många småsaker tack vare den otroliga teatreeoil

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

SofiaJ
0

Några tips från en som OFTA har halsont..

Gurgla vatten med salt.. det lenar halsen fast man inte kan tro det och gör så att man blir av med rethostan ett tag om man har det..  (fast hjälper inte så länge)

Ät mycket vaniljglass, lenar också halsen

dessutom kan du köpa nässpray se till att köpa en flaska av de två olika varianter som finns, alltså en slemhinneavsvällande och en slemlösande, hjälperbåde mot irritationen, och snorandet.

SofiaJ
0

sen ipren och 2 alvedon.. så knner du dej frisk en stund… =)

SofiaJ
0

Åsså har vi ju förstås mammas specialare den hade jag nästan glömt.. ta en whiskey sour…   det vill sga whiskey med massor pressad citron och socker.. vet inte om det hjälper så mycket men det är gott.. =)   … fast ta det inte precis innan intervjun!!

diana_
0

Tack alla för eran tips! =D så snällt!

Hehe det där med wiskey innan intervjun va lite kul! =D

som tur försvann näsrinnandet , hes lät jag,men aa hon kanske tror jag är hes till naturen =D..

Annkis54
0

#5…för ca 15 år sen så hade jag väldigt ofta ont i halsen…inga halsflussar (det hade jag däremot mycket som barn)
jag gick då på en vårdutbildning i läraren sa att hon hade haft samma problem. Hon rekommenderade då en kur med Kan Yang.
jag tog det…kanske tog flera burkar/flaskor
o sen har jag aldrig ont i halsen längre
kanske nån gång vart 5:e år eller så
peppar peppar…bara för att jag skriver så här så ska jag väl få det nu då…..

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

SofiaJ
0

#9 tackar för tipset ska kolla på det…l men nu har jag klarat mej läänge….  typ hela semestern,