Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 2363 ggr
Fågelfenix
10

min gamla chinchilla!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hittade lite gamla bilder på mina gamla katter, skannade in några. Här är min hane C Chant dar ome's Egoiste

/Tomas

IdaJ
1

Vacker! :)

Solitaire
1

Chant dar Ome's - det var ett tag sedan det!
Fina katter var det, inte minst den här som jag dock inte minns. Är han utställd mycket?

Fågelfenix
2

nej ställde till champion och kastrerade sen. Jag hade en svart - IC Bocasana's Jelous Mind som jag ställde ut istället.

Erna
1

Så fin! 

Tänk att det fortfarande finns katter från Chant Dar Ome´s!

Min allra första silver var därifrån, den mycket framgångsrika chinchillahonan
IC Chant Dar Ome´s Isabella, född 1977. Hon blev Best of the Best alla raser, på sin 3e show. Dessutom en mycket duktig avelshona som fick fina barn. På den tiden kunde de inte gå högre än IC.

Chant Dar Ome´s (Irene Brolin) har jag fortfarande kontakt med, fast hon inte föder upp sedan många år.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Fågelfenix
0

tyvärr är "Moses" borta sen några år och mitt hem är tomt på perser :( Har Irene inga katter kvar?

Kattmamma77
1

VACKRA de var dessa gamla Perser av äkta Klassisk typ - synd att de håller på att dö ut :(

Fågelfenix
0

han fick med tiden pigmentfläckar på hornhinnan som fick opereras bort samt urinsten så han opererades så att man satte urinröret vid buken istället för penisen

Fågelfenix
0

hans stam var e. Walnut Hill Sir Mitchell, u. Chant dar ome's Lady Christie (dotter till Sir Mitchell)

Solitaire
2

#5 Irene bor i Spanien, om jag inte minns fel.

Om ditt hem är tomt på perser tycker jag att du ska sätta igång och fylla det igen! En gång perser, alltid perser 🙂.

[Topsy]
1

Min första perser var också från Irene. Han föddes i den första kullen i Sverige där Golden kom. De var födda mars 1979.

Han var en stor och bamsig hane, mycket snäll men lite klumpig,
blomkrukor mm ramlade ofta i golvet :)

Idag har jag en hona av samma typ som jag tycker är så vacker.

[Topsy]
1

Honan

Erna
0

Irene bor tidvis i Spanien, men har sitt hem i Gnesta. Hon har inga katter kvar sedan många år.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se