Söker Perserbebis
Hej!
Jag är nu på jakt efter en liten perser-bebis, helst vill jag att den ska vara bruntabby eller golden, är öppen för förslag men helst en med mörka färger i sig. Det får inte vara "avelsförbud" på den.
Vem är jag då? Bor på landet i en villa i Mora/Dalarna och vill helst inte åka mer än 15-20 mil enkel resa om jag ska handla katt. Jag har två katter sen innan, en perser flicka som jag tagit hand om efter en tjej som tragiskt nog vanvårdat henne, när hon flyttade hem till oss som ettåring vägde hon 900gram och hade en rad olika sjukdomar, idag är hon en pigg tjej på nästan 3kg! Men det är en annan historia! Har även en kastrerad perser-bland kille. Här får missarna gå fritt in och ut som de vill. Dusch och pälsvård är rutin och mina nuvarande katter älskar att duscha 😃
Skaffade mina första perser-katter 2002 och därefter var jag totalt fast!
Har sökt med lykta på internet men hittar man något man faller för är det 50 mil bort minst!
Tack så länge 🙂
//Emma
Är du uppfödare själv eftersom du inte vill att det ska vara avelsförbud?
Nej det är jag inte, men vill inte att det ska vara omöjligt att bli :-)
Då får nog skaffa lite erfarenhet först. Försök att få bli fodervärd till att börja med så får du stöd du från uppfödaren.🙂
Jag hade inte gett mig in på något om jag inte vetat vad det handlat om, hade mindre uppfödning mellan 2003-2006
Men tack för omtanken :)
Hos mig finns det ett gäng perserbebisar till salu:-) Tyvärr så är min bruntabby-vita tjej tingad, men jag har två andra ljuvliga flickor också….kika in på min hemsida där det finns bilder eller så mailar du mig så skickar jag:-)
Lotta P // S*Sidentassen perser
www.sidentassen .com

Hos oss finns det tabby-tjejer. Om intresse finns skickar jag bilder.
Mvh Malou
070 584 38 75