aragon så liten så liten...
denna vecka har mina små fått sina sprutor (den första)… Frågade veterinären om lille aragon som tycks vara en minikisse hehe. Han sa det att se han tar sig nog till slut. Ja man får väl hoppas iaf han e ju så himla go den killen… Arwen var en topp katt iaf sa han som det såg ut nu. Hade ju hoppats på att min lillis skulle få va kvar som avelskatt men men han blir nog kvar vilket fallsom helst;)
Om veterinären gav honom sin spruta så tyckte han nog att han var helt ok

storleken och vikten har ingen betydelse säger veterinären och dom ger ju samma dos till liten kattunge som till vuxen katt.
Min senaste kull var ju mycket olika viktmässigt runt 8-11 veckor men sen dom fått sin andra vaccination så drog dom iväg rejält i vikt och Waterloo som flyttade för nån vecka och som jag stödmatade då han var så liten han vägde vid drygt 12 v nästan 2 kg. Likadant min cremehane som såg ut som en skadeskjuten kråka för några veckor sen har kartat på sig rejält och kan snart få flytta bara jag hittar rätt hem åt honom. Så du ska se att din lille oxå bli stor snart
Lycka till med honom
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
#2..jag har hört såna som veterinären har sagt till att den eller den kattungen är för liten o klen, så de vill avvakta med vaccinationen.
men det kanske är olika på olika ställen
Men Aragon har ju varit liten hela tiden…o växer gör han ju så det går säkert bra. Han är väl bara av modell mindre just nu

#3… jaaa det är säkert olika på veterinärer.
Jag var och besiktigade en ragdollbebis igår som ska flytta imorgon o passade på att fråga just om vaccinationer då jag bla hört att vissa uppfödare vacc 3 gånger, vid 6,9,12 veckor och då en kattunge som är runt 6 v "bara" väger runt 600-700 gr om det har betydelse då dom är så små men det hade det inte sa hon.
Den uppfödaren som jag haft kontakt med säger att kattungarna blir större då hon vaccinerar dom och jag kan nästan tro henne för som jag sa tidigare så mina bebisar som är små vid 9 veckor och får första vacc växer enormt fort och är stora vid 12-13 veckor.
Nån mer som har den erfarenheten? Vore kul att se om det verkligen är så att vaccinationen "sätter fart på dom" :-) Är kattungen bara liten och inte dålig/sjuk så är det ju ingen fara tror jag.
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Nje han e bara extremt liten så att säga… Mindre än mina kattungar som är 3 veckor yngre, Arwen däremot e stor som en nallebjörn
han har ett ganska stort överbett men det kan väl kanske rätta till sig för Arwen hade överbett tidgare men har nu ett bra bett. Man hoppas iaf..

Du ska se att han blir en stooooooooooooor kisse till slut :-)
Nosisar till honom från mig :-)
// Lena
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Nosisar tebax