Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 696 ggr
barrac
2007-07-28 12:54
0

kattunge

Igår träffade jag en huskatt som bara va 8 och en halv vecka som redan har lämnat sin mamma.Hur kan dom bara lämna iväg en sån liten kisse.De ska ju vara 12veckor ju.DET ÄR JU RUSKIGT ATT FOLK INTE VET BÄTTRE.

Bart
2007-07-28 16:04
0

För inte så länge sedan var den allmänna rekommendationen 8 veckor.Inte alla har sådan koll att de vet att det numera ska vara 12 veckor.Dessutom är det ju vanligt att folk vill ha sina kattungar så tidigt som möjligt och i dessa semestertider vill väl de som har kattungarna kanske lämna dem tidigt oxå för  att kunna resa bort eller så.Jag tycker nu inte att det är rätt,ville bara ge en förklaring.

blackangel
2007-07-28 23:39
0

Men s¨å e huskatter lite duktigare på att ta hand om sig själva, alltså börja äta tidigt o såFundersam

Annkis54
2007-07-29 00:41
0

jag hörde jämförelsen för längesen…att även ett människobarn som är tonåring…kanske verkar redo att flytta för att "de ser så ut"…men att de inte är mogna att lämna mamman ändå
det är nog så det är med katterna oxå
även om de äter bra själva o går på lådan…så har mamman inte lärt de allt hon ska göra…innan 12 veckor eller så

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

blackangel
2007-07-30 01:39
0

oki ja men att det tog så lång tid för de att komma på det, alltså det här med 8 veckor har man ju hört bra länge hmmmFundersam