Järva kattklubb har kattutställning
Idag och imorgon är det kattutställning i Västerhaninge, söder om Stockholm. I Hanvedens ishall.
Jag ska vara med imogon och har ägnat den senaste timman åt att sy ett nytt burskynke.
Några fler som ska ställa imorgon, eller kommer och tittar?
Min svarta Zelda kommer sitta i en bur klädd med ljusgrönt, tror det blir fint.
Nu återstår bara badet, men det tar jag så sent som möjligt..
Jag tycker att hon är jättefin just nu, kunde haft lite mer och tjockare päls men man kan inte få allt :)
Ha en fortsatt bra helg!
Å vad roligt lycka till !!
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Lycka till med Zelda….glöm inte att berätta hur det går
vi andra får bara vara avisa…men snart vår tur..hehe

Åh så roligt äntligen någon som ska på utställning igen så vi kan hålla tummarna.
Lycka till i morgon.

Lycka till på utställningen imorgon // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
Hi hi, tack för alla tummar, ja rapport imorgon kväll förhoppningsvis.
Lycka till i morgon på utställningen!!!
Vi var där idag, Gizmo perserkastrat hane och jag. Det gick jättebra för honom. Han blev NOM och BIS!! Det är hans första BIS, tidigare har han blivit NOM några gånger. Det känns så roligt att vara ägare till den här underbara katten!
//Bettan

#6 Grattis till utställningsframgångarna!
Återigen grattis till Gizmos BIS och tack för trevligt sällskap idag!
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

#6 ohhh är det du som har Amors Troll Bello?
Grattis till BIS:et
Hur gick det för dig Anna-Karin? Du fick väl oxå nåt BIS som vanligt :-)
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Ja, det är jag. Tack för gratulationerma!
Gizmo är en jättefin katt med bra typat kropp och utseende. Pälsvården tar jag åt mig av. Just nu har han en jättepäls. Men hans förra ägare har klippt honom både här och där så allt har ännu inte vuxit ut.
Den 25 augusti åker vi till Norge och då ska Gizmo bli IP, förhoppningsvis.

Då håller vi tummarna att han blir IP i Norge och det är klart han blir, du har en snygg katt och du har gjort ett jättebra jobb med honom och jag vet att Lisa är så glad för att du tar så bra hand om honom 
Kram och ha det bäst ( Vi kanske ses på nån utställning framöver, det vore skoj)
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
#11 Ja, vi kanske ses. Kom fram och hälsa på mig då. Jag är ju fortfarande mycket ny i den här branschen så jag vet inte vem som är vem.
//Bettan

Det lovar jag att göra
// Kram
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Inget BIS här. Kees, Burmillakillen var i panel och han skötte sig utmärkt men som vanligt var det en Bengal "i vägen". Första utställningen som Kees lyckades hålla sig vaken enom bedömning, NOM o panel. Han brukar alltid somna efter bedömningen och sen orkar han inte öppna ögonen mer. Kan bero på att han blev akut könsmogen när Strimma löpte härom veckan. Devonhonan blev CH o en av hennes döttrar blev Bästa Devon(inoff pris). Jättetrevlig dag, bra lokal men för få toaletter.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”
grattis till era framgångar idag
Grattis
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Zelda fick sitt första CERT!
Det var ju första gången i öppen klass, och hon har ju just fyllt 10 månader. Hon fick komma åter till domaren, för jämförelse med de andra honorna i öppen klass, men blev inte nominerad till BIS.
Tyvärr vart det intgen BIV uttagning, då hon var den enda svarta persern där för dagen.
Det var två som inte kom, varav en var en Simsonite´s katt, och visst finns det en Simsonite här på perser i fokus? Var det er katt?
Jättetrevlig dag var det i alla fall, börjar känna igen folk nu, vilket är kul! Pratat med massor av både "gammalt" och "nytt" folk.
Jag fick beröm för groomingen och det tar jag verkligen åt mig av, det var nämligen många som fick skäll av domaren för att de visade dåligt groomade katter. Han pekade på benen på vissa som var krulliga, eller lite gula i kragen… Har aldrig hört någon som är så hård med det, men det är klart, kommer man till utställning med en fin katt så är det ju synd om den inte är groomad ordentligt.
Zelda har varit jätteduktig hela dagen, sovit och varit pigg på bedömningarna.
Är glad att vara hemma hos Zigrid förstås :)
Trevlig kväll!
GRATTIS till certet! Och stort grattis till dig för bra preparering av katten. Det känns alltid bra att höra att man lyckats med pälsen tycker jag.
Hälsningar
Bettan
*Tackelitack*