Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 677 ggr
englagirl
0

Idag har Tula flyttat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gokväll i stugorna,

hoppas att ni har det bra i kvällssolen

Måste bara få skriva av mig saknaden av den goaste kattungen vi nånsin haft.

Lilla Tula föddes den 29 mars i en kull med 5 bebisar hos min mamma. Allt förlöpte på som vanligt tills en dag då lilla Tula inte gick upp i vikt och vi fick stödmata henne. Hon var "nära döden" vid en flertal tillfällen men min mamma "blåste" liv i henne och lilla Tula hade en vilja av stål att överleva.

Det visade sig sen att Tula var sne i bettet och att det var därför som hon inte kunde äta ordentligt. Under uppväxten så har käken varit lite sne och vi ville behålla henne för att se hur det skulle utvecklas.

För ett tag sedan så upptäckte vi att det växte en tand i gommen och jag tog med henne till en veterinär i närheten som sa att …..javisst kan vi ta bort tanden men du får räkna med en kostnad av 7000:- för den operationen och den skulle INTE skulle täckas av försäkringen.

Ok sa jag det spelar ingen roll vad det kostar bara katten kan äta ordentligt för hon är ju frisk för övrigt. Veterinären tittade på mig och sa att om hon vore mig så skulle hon ta bort katten för att kosta på en operation som hon sen ev inte skulle bli bättre av tyckte hon var dumt. ??????? så avlivning var att rekomendera. :-(

Jag och min mamma gick gråtande därifrån och jag tog kontakt med Jannis på Väsby veterinärklinik och frågade om han kunde ta bort tanden och jag fick en akuttid 2 dagar senare. Jag åkte dom 45 mil t.o.r som krävdes och Jannis drog ut tanden och efter 2 dagar syntes inte ett spår av tanden och Tula ökade genast i vikt då det blev lättare att äta.

Allt bra så långt och sen kommer det här att hon kanske är redo för att flytta nu då hon är iordning gjord i munnen…..hmmmmm, och där kommer det svåra…..jag har inte mage att sätta ut henne på blocket eller på annons överhuvudtaget och att behålla henne går inte heller för det finns inte plats.

Jag tog kontakt med ett par som köpte Tulas kullbror Teddy då jag visste att hon var så kär i Tula, hon kunde inte glömma hennes vackra ögon och hennes temperament då dom var och hämtade Teddy så jag chansade och frågade om dom ville ta hand om henne. Jag erbjöd dom henne som en gåva mot att dom skulle ta hand om henne och kastrera henne vid 10 mån och idag var jag och mamma dit och lämnade över henne. Gissa om Inga-Lill blev glad över den gåvan och jag vet att Tula kommer att bli såååå bortskämd hos dom.

Det bästa med allt är oxå att dom bor bara ett stenkast härifrån och vi kan hälsa på så ofta vi vill och det känns ju bra och speciellt för min mamma som tagit hand o Tula under hennes uppväxt och hon behöver inte fundera hur hon mår det är bara att cykla dit och nosgnugga lite med henne.

Ojjjj det blev långt det här men jag kände bara att jag ville skriva av mig lite. Bifogar en bild på Tula som liten …..hon är ju som en liten bakelse tycker jag :-))

Ha det bäst

Kram // Lena

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

BumbleBee
0

Vad bra att du hittat ett bra hem till Tula, håller med om att hennes vackra ögon glömmer man inte i första taget. // Lillevi

Lovebuffen
0

Måste vara skönt att få ha henne där du vet att hon har det bra!

Sedan gör det alltid ont då de små flyttar, särskilt de som letat sig allra längst in i ens hjärta…….

Härligt att hon är nära, då kan du ju hälsa på när du vill!!

Underbart söt är hon iaf!

englagirl
0

ohhh Tack Lillevi, jaa bra hem det är det viktigaste i alla lägen.

Ha det bäst

Kram // Lena

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Annkis54
0

såna här solskenshistorier behöver vi höra mer av

Skulle finnas flera såna uppfödare…guldstjärna till dig o din mamma

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

englagirl
0

Tack Annki för guldstjärnan, den sparar jag så gärna :-)

Det är ju egentligen bara sunt förnuft *fniss*

KraMissar till dig vännen

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

manbukten
0

Hej Lena

Vilken bra lösning för alla och Tula stumpan

Sötnosen

Mona

Cajza
0

Så skönt att allt ordnade sig för er och Tula, hoppas hon får det bra hos sin nya familj. Skönt att hon bor nära er så ni kan besöka henne, för hon kommer väl alltid att ha en speciell plats i era hjärtan.

Trevlig söndag // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

krasivis
0

Vad underbart att allt ordnade sig för lilla Tula! Du och din mamma har ju gjort ett jättebra jobb för henne. Jag förstår också att det måste kännas skönt att ha henne nära för att hålla kontakten.

Min ena lilla persertjej, Wendi, var nämligen också liten och ynklig till en början. Hennes uppfödare skötte om henne extra mycket. Nu har hon ju vuxit till sig och är åtta månader gammal. Eftersom hon varit van att bli buren mycket så älskar hon att ligga på bröstet i famnen och bara gosa. Och det tycker ju jag om!

//Bettan

englagirl
0

#6 #7 Tack Mona och Karin. jaa det är skönt då det löser sig så bra för Tulavännen för som du säger Karin hon HAR en speciell plats i våra hjärtan.

#8 hahaha lilla Wendi låter som Tula, min mamma bar henne oxå jämt och hon sov alltid på hennes arm på natten. Det blir ju så med bebisar som kommer "lite efter" självklart tar man hand om dom lite x-tra.

Ha en underbar dag…. Gissa vad jag ska göra?

Ja just det BADA KATTER!!! *asg* Jag gör ju inget annat på min lediga tid tror jag :-)

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

AnnaKarin
0

Vad skönt att det ordnade sig för lillstumpan !! Att din mamma gör ett kanonjobb med kattungarna hemma hos sig kan Erika o jag skriva under på.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

englagirl
0

Tack Anna-Karin

Jaaa vad gjorde jag utan min mamma *fniss* Hon är en pärla min mamma.

Kram och ha det bäst

// Lena

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Marita-L
0

Vilken stark vilja från er alla..ett underbart slut. Och underbart söt är hon.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s