Perser iFokus

Perser

Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 654 ggr
AnnicaK
0

Min gamling inlagd

Ikväll blev min kastrat inlagd, han har varit lite hängig en vecka men ätit och druckit men sen ett dygn tillbaka försämrad. När jag så kom hem från jobbet idag skrek han när jag skulle klappa honom, hade planerat att tempa honom men ringde istället till veterinären som tog in honom direkt.  Väl där röntgades magen och imorgon ska de göra kontraströntgen, han hade dessutom undertemp. Nu fick han dropp och smärtstillande. Känns ändå skönt att de tog det på allvar och att han nu får vård inneliggande. Långa timmar tills ronden gått imorgon. Men alltid trygg då jag har katter inneliggande på Smådjursakuten, underbar personal och tar hand om djuren på ett sätt över förväntan.

Cajza
0

Så jobbigt när vår bästa vänner blir sjuka, skönt attt de la in honom direkt. Hoppas att tiden går fort så att du får ett besked vad det är med honom. Hoppas allt går bra, tänker på er / Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

heliotropes
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visst är det skönt att det finns hjälp att få, när man behöver. Hoppas att han blir bra..så han blir ung på nytt så att säjaGlad

Här har vi tagit beslut om att Allis"min" bortaboende pensionär på 17år och 5 mån.Ska få en tid för insomning,hon har börjat få balansproblem med sin numera tunna ben,och hon kan inte hålla samma hygien som förr.Näringen i maten vill inte heller "sätta sig fast" fast hon äter mycket.

Eva // medarbetare på Perser

AnnicaK
0

Det är besked om tumör eller liknande som man inte vill få, nånstans har man ju förhoppning att han ska göra sina "trasmatterace" igen.

Alltid lika jobbigt att ta beslut om man ska låta ett djur somna in men det är en skyldighet man har som djurägare att inse när våra vänner har det bäst på andra sidan. Många patienter har man haft genom åren som sagt - om man ändå vore hund så hade man fått en spruta nu, tänkvärt.

krasivis
0

Vad tråkigt att din misse blivit sämre. Hoppas att allt löser sig till det bästa för både katten och dig.

Kram

Bettan

Bart
0

Hoppas kissen blir bra igen!

Kittentotts
0

Alltid lika trist då våra små blir sjukaLedsenMen jag håller tummarna för er!

Trini
0

Hoppas att du får ett lugnande besked imorgon, att det inte är så farligt. Krya på kissen

Annkis54
0

jag hoppas allt är väl Annica…vad nu"väl" innebär för dig just nu
tänker i alla fall på er

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

AnnicaK
0

Han har öppnats idag och de fann en förstorad svampig bukspottskörtel, katten ligger kvar med smärtstillande, vi ska ta beslut om vi ska avvakta provsvar till nästa vecka för ev åtgärd men han har ont trots smärtstillande men det lutar nog åt att han får somna in imorgon, ska överlägga mer med veterinären.

AnnaKarin
0

Tråkiga nyheter och ett svårt beslut att fatta. Tänker på er!

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Annkis54
0

vi är oxå med er

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

AnnicaK
0

Ja, detta är tufft, sitter och försöker läsa på om sjukdomar i pankrea och framtidsutsikter men inte mycket att gå på när det gäller katt, enl. veterinären var det något mkt ovanligt.

furulyckans
0

Hoppas allt blir bra.Håller tummarna för er

simzonites
0

Ni har ett svårt beslut att fatta, men kanske det skönaste för honom är att få somna in om han nu har ont trots smärtlindring. Känner inte till så mycket om sjukdom i bukspottkörteln på katt jag heller.
Tänker på er!

/Lotta

Marita-L
0

Många kramar till er.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s