Vilket skär ska jag ha???
Jag använder också operationsskäret när jag rakar mina kissar. Lycka till! :) Med vänlig hälsning, Sara
Tack!!!
Vilket nummer på skäret???
///Mickan
Finns det inget skär som funkar utan att behöva använda sax först, eller är det omöjligt??? För anledningen till att jag ens köper en trimmer är för att slippa klippa förhand…
///Mickan
Jag klipper aldrig mina med sax innan, det går jätte bra att ta trimmern direkt, jag använder skär nr. 50 F, 0,2mm. Kan köpas på www.haromi.se Med vänlig hälsning, Sara
Jag instämmer med #5 ovan.
Om det ser lite ojämnt ut till en början, så dröjer det bara nån månad så syns inte ojämnheterna.
Mina katter (de få perser jag har numera som ibland behöver rakas) föredrar rakning framför en päls som tovar varje dag. Hellre rakning än att behöva kamma ur tovor varje dag, vilket gör ont.
Vita katter har betydligt fler, men tunnare hårstrån per kvadratcentimeter än färgade hår. De har dessutom tunnade hud, enligt veterinärexpertis.
När de är nyrakade och badade så springer de som kalvar på grönbete.
Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se
Tack Sara!!!
Om det ser lite ojämt ut gör inget och under tiden jag lär mig att klippa så kommer det att se ut som det gör :) Efter en månad så brukar det inte synas på min Zilvra, hennes päls växer som ogräs :) Visst är det härligt att se hur glada dom blir när dom är nyklippta!!!
///Mickan