Perser iFokus

Perser

Etikett06-till-salu
Läst 5034 ggr
Naquita
0

vanvårdad perser behöver ER hjälp!!*hemsk bild*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kolla den här tråden--> tyvärr har jag själv fullt hus just nu, vet ni ngn som kan rädda denna stackars grabb?

http://kattforum.se/viewtopic.php?t=110670

varnar känsliga för att öppna bilden.

IdaJ
0

Stackars katt! Ledsen

Summerwinds
0

Fy f*n säger jag bara, så hemskt! Åh vad ledsen man blir Gråter

Naquita
0

visst blire man både arg, ledsen, besviken osv..:( Undra om den har stamtavla eller är oregistrerad?

Dockan
0

SkrikandesFruktansvärt om jag kunde så hade jag hämtat den direkt man blir ju gråtfärdig, vilka idioter det finns Lena

Hälsningar LENAGlad

Naquita
0

tyvärr är det ju säkert ngt smittsamt han har då många tydligen är sjuka i hemmet. med små ovaccinerade kattungar här hemma (3 veckor gamla stödisar) har jag ingen möjlighet själv, tänkte om ngn här kanske som har vaccinerade katter och ngt ledigt utrymme för honom att medicineras o vila upp sig på kunde rädda honom?

IdaJ
0

Jag har ju också små kattungar och bor dessutom lååångt från skåne…

EddaM
0

Meeeen stackars katt. Vad ledsen jag blev nu. Stackars lille goingen.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

englagirl
0

Men kära nån……. man slutar ALDRIG förvånas över hur människor kan behandla de stackars oskylda djuren så illa.

Om människor bara kunde inse sin begränsning av att ta på sig djur som dom sen inte kan eller har råd att ta hand om. Har man så taskig ekonomi så man inte kan ta katten till veterinären så är det ju frågan om man ska ha djur överhuvudtaget det är min spontana reaktion. Fy F……..N, jag mår riktigt dåligt då jag ser sånt här.

Hoppas verkligen att nån kan ta hand om den stackarn så att ha får ett värdigt liv. Det måste ju dessutom vara nån som inte redan har djur som tar hand om honom för det ser uppenbarligen ut som nåt smittsamt.

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Marita-L
0

Usch stackars liten. Det ser ut som en kraftig klamydia eller herpes infektion. stackars.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

christell
0

Ledsen finns inte ord för det…. stackars kattGråter

Naquita
0

jajag funderade oxå på klamydia lr herpes. är ALLA katterna i hennes hem smittade lr hur funkar virusen?

Kittentotts
0

Hur man än vill, man mår ju så illa, katten är så fin. Men man bör ha katten separat, ej i samma hus som de andra katterna för hindra smitta. Gästhus el annat utrymme vore bästa, man får ha god hygien och inte gå in med samma kläder osv utan byta om innan man går in igen. Man måste ta katten t veterinär, ta prover mm, vad jag förstått har inte KKS pengar, så detta får man ordna själv? Eller så får man få tag i en snäll som sponsrar, detta hade vi ju en här förr då jag jobbade med djurskydd.Hade vi vetat någon som ville ta emot katten, så hade man kunnat hjälpa därifrån. Inte säkert det är en infektion i ögonen, jag vet en perser som blev kladdig o rinnig på 1 dag så, men den hade ju inte gamla intorkade beläggningar som denna katten som irriterar dessutom. Vad jag förtår har den en ögonskada med, men det kan vara herpes då blir det grumligt på hornhinnan, den går operera,mkt dyrt! men även behandlas bort ganska bra med kortison.

miapia
2

jag kan ta hand om perser   jag kommer ta kontakt med denna i dag   för detta kan jag inte bara tåla

Marita-L
0

Ja det är en långtids behandling om katten någonsin blir bra, skador har redan skett så synen kanske blir förlorad eller minskad.
Sedan vet man aldrig om den kommer vara en kronisk bärare av detta så det ända är att den i såfall skulle få komma till ett ensam hem med mycket kärlek.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

miapia
0

hmm  emma  kan inte mia ställa upp?

hon håller ju på med kks med ju

och har nybyggd gård o alla möljigheter som finns

Naquita
0

nae jag tror inte Mia vill det, hon har väl ingenstans att sätta stackarn heller? hennes hus e rätt litet o i rastgården kan han inte bo när han e sjuk.

Maggie
0

Fy så hemskt!!Skrikandes Stackars, stackars katten..  Gråter

Kittentotts
0

MiaPia du bör tänka på du har smått i huset, ta inte hem en katt med eventuell smitta. Du får byta om varje gång du varit nära katten, tvätta dig osv. Jag tror denna katten skulle behöva ett hem utan stressen av att behöva ha ett nytt hem som knappt vågar ta i stackarn för de finns fler katter i hemmet. Den behöver mkt kärlek och tid. Önskar jag hade haft detta!

simzonites
0

I det här fallet är det som sagt mycket viktigt att tänka på smittorisken. Katten måste hållas i "karantän" tills den är undersökt och fått behandling och det står klart att den kan träffa andra katter utan risk.
Svårt att se på bilden men det behöver ju inte handla om en klamydia eller herpesinfektion det kan ju vara så att den är extremt skitig, infektion runt ögonen samt ögoninflammation. Är det fallet så är det ju lätt åtgärdat med rätt behandling…..Hoppas det finns någon som kan ge katten den hjälp den behöver och ett nytt och kärleksfullt hem. Även om man personligen inte kan ta hand om katten så kan man ju hjälpa till genom att skänka pengar till KKS.

/Lotta

catchic
0

Hej..

Jag har själv en perser tös som varit vanvårdad på gränsen att dö. Hur i allsin dar går de med den lilla stackaren???

Naquita
0

tror inte det löst sig för honom ännu:(

catchic
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

åhh… går de att få reda på hur de är med honom. Skulle vilja hjälpa. vad kan ja göra????

På bilden är min tös som va svårt sjuk av kattsnuva. extra hemsk sjukdom för en perser…. men nu frisk och min underbara ögonsten!

blackangel
0

usch vad hemskt stackarenLedsen

feiner
0

En undran… det svarta på den lilla missen. Är det svampinfektion eller? Min Doris är ganska slafsig när hon dricker och gick troligen runt våt om hakan. Då fick hon en mild variant om jag jämför av svart skorpaktigt under hakan. Jag gissade att det var svamp eftersom hon gått våt, är dock en amatör på detta. Nu är det nästan borta på henne tack o lov.

Summerwinds
0

#24 man brukar kalla detta för "svarthaka" och om jag inte minns fel så är det som finnar på oss människor. Har för mig att vi har skrivit om detta tidigare och finns säkert att hitta mer info i någon tråd under Hälsa.

feiner
0

Men svarthaka är det samma som fetsvans, förlåt om det är dumma frågor men hur ska jag annars få veta. Jag har sett fetsvans och det är inte det. Mer som sårskorpa aktigt fast svart.

IdaJ
0

Det är nog inte samma sak…

Mer om svarthaka finns här:

http://perser.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=e0e8b053-e707-4dee-ab76-6a9d7c54cbc0

feiner
0

Tack för länken, jo då är det svarthaka. Min dam är en liten kisse men hade sitt först löp redan fem månader gammal. Vad är det för svart på den stackars persern i denna tråden då? Tycker så synd om den, tyvärr skulle min ena dam inte tolerera en till katt.