Perser iFokus

Perser

Etikett: 11-utställning
Läst 410 ggr
ingor55
0

Ska jag ställa ut min hona???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hjälp!!!!

Var med på Kustkattens utställning på Åby igår och blev HELFRÄLST Flört var även domarassistent och det gjorde ju ännu mer att man vill fortsätta.

Nu är det så att jag behöver råd och tips, för jag blev så sugen på att ställa ut min katt.

Hon är en lila perser, 8 år och kastrat. Har aldrig ställt ut och vet inte riktigt vad som behövs, så alla tips i utställningsväg vad man behöver tänka på att ha med och hur man sköter katten innan en utställning , samt annat som jag inte kommer på nu, emottages med värme 

Jag tackar på förhand 

ingor55 / Inger

Trini
0

Det är ju alltid kul att få en bedömning på sin katt, och sedan kan man ju fortsätta om det går bra. Prepareringstips finns massor på sidan om man söker litet. Jag vet dock att det finns en speciell sida,( jag tror det är någon som har perser och kallar "sig" creme caramel) som har en utförlig beskrivning om hur man preparerar katten både till show samt till vardags. sök på det på google.

Frågan är väl bara hur din katt skulle tycka om att ligga i en utställningsbur och bli hanterad av okända människor? Det är kanske något man bör vänja dem vid inte allt för sent, men du känner ju din katt bäst och hur hon eventuellt skulle reagera, så om du tror att det skulle gå bra kan du kanske prova! Lycka till!

IdaJ
0

Tycker absolut att du ska prova ställa ut, det är jättekul!

Här är en tråd med lite utställningstips, tror att det finns fler men jag hittar inte dem just nu… 

http://perser.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=0f0e82d7-f08c-40a3-995e-749549b94d11

ingor55
0

#1  Hon fullkomligt älskar människor. Alla som kommer hit vill hon krama o goosa med så det tror jag inte blir något problem. Och det finns ingen som har haft problem med att hantera henne så det går nog bra.

Men jag ska nog testa med att ha henne i en liknande bur o se hur hon reagerar på det. Det blir ju trots allt en mycket lång dag för henne i den.

Tack för tipset på sida oxå, ska gå in o kolla

Tack så länge

ingor55
0

#2  Var inne o kollade. Bra tips, ska leta vidare här på perser sidan oxå.

Tack för tipset

Trini
0

Då går det nog jättebra! Lycka till!

Annkis54
0

Hej Inger

tack för helgen..var trevligt att träffa dig
jag tycker oxå att du ska testa att ställa ut henne

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se