Annons:
Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 850 ggr
WolfFire93
2019-03-22 12:35

Da Bird leksak och tamfåglar i samma hus?

Är det någon som har kattspöet Da Bird och även tamfåglar hemma? Ville köpa det till våran kattunge men vill inte onödigt trigga honom på våra skrattduvor. Den låter och rör sig som en fågel på flykt så jag undrar om någon har testat om de skilljer leksaken och fåglarna. Har läst om utekatter som skilljer på utefåglar och tamfåglar. Tack för hjälpen :) (Jag förstår att olyckor kan hända! Valpen tog en av mina gamla undulater när han var valp, och han är nu 6år och rör inte fåglarna. Men jag vet risken. Duvorna är också inne på sin sista vers nu och vi kommer ha en pause från fåglar när dem har levt klart <3) (Skriver i flera grupper för att nå mest folk)

Annons:
lindusfia
2019-03-24 15:10
#1

Hej! Jag har flera Da Bird leksaker (spön) till mina tre katter. Och jag har även en fågel. Och det är inga problem. Min fågel är dock en ganska stor amason papegoja och mina katter har känt papegojan sedan de var små bebisar. Papegojan är den som bestämmer här hemma. Mina katter har aldrig försökt "jaga" honom. Utan istället hänger de ganska mycket med honom. Vill vara med inne i buren eller ligga på den ovanpå. Jag märkte inte något när jag köpte den första Da Bird att katterna på något sätt blev intresserade av att jaga papegojan. Det är mer papegojan som kan börja jaga katterna om han är på dåligt humör. Katterna ser inte papegojan alls som ett "byte" utan som en annan i familjen. De blir väldigt upprörda om han t.ex. inte är hemma. Om jag tar med honom ut tillsammans med mig.

****Utan djur skulle världen vara än mindre mänsklig.****

Upp till toppen
Annons: