Annons:
Etikett00-viktigt-nyheter
Läst 1212 ggr
Solitaire
3/19/19, 10:16 PM

Royal Canin föreläsning 7/4

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Välkomna till föreläsning i Nacka den 7/4!

Annons:
Honestyisdead
3/19/19, 10:23 PM
#1

Nej tack. Föredrag av försäljare känns lagom givande. Speciellt torrfodersäljare då.

Solitaire
3/19/19, 11:01 PM
#2

#1 Tråkigt att du har den inställningen men det är din förlust. Anna-My är en mycket uppskattad föreläsare med stor kompetens.

Pia-69
3/23/19, 6:03 PM
#3

Håller med #1! Royal c innehåller spannmål, och torrfoder är inte alls bra för katter av flera anledningar, finns många trådar här på iFokus om det. Många fodertillverkare borde läsa på om katters näringslära, spannmål är för kor och hästar inte kattdjur.


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Solitaire
3/24/19, 9:58 AM
#4

För det första är föreläsningen inte kopplad till RCs foder på det sättet, utan handlar om allmänna principer för näringslära vid magtarmproblem, samt den äldre kattens näringsbehov. För det andra finns det ingen vetenskaplig grund alls för det ofta upprepade påståendet om att spannmål är dåligt för katter. För det tredje, ingen tvingar dig eller ”Hera” att gå på föreläsningen. Var och en gör precis som den vill.

Pia-69
3/24/19, 11:23 AM
#5

Jo det finns vetenskaplig grund för vad spannmål ger för effekter på våra katter. Övervikt, diabetes, dåliga tänder bl.a. Katter har ett kort tarmsystem jämfört med växtätare och idisslare som har ett långt tarmsystem. Läs artiklarna och bilda dig en uppfattning sedan. https://katter.ifokus.se/articles/4d7174e8b9cb462244083192-lar-dig-grunderna-i-kattens-naringsbehov-del-1 https://barf.ifokus.se/articles/4d7145aab9cb46222705a7bb-feeding-your-cat-know-the-basics


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Solitaire
3/24/19, 1:02 PM
#6

Det du länkar till är inte några vetenskapliga artiklar. Du kanske skulle lära dig skillnaden på vetenskapliga studier, där forskare har studerat en viss frågeställning, jämfört med artiklar skrivna utifrån en personlig uppfattning och där det inte ens finns referenser angivna.

Annons:
Honestyisdead
3/24/19, 2:24 PM
#7

#4 Katter är CARNOVORER.

Att föreläsa om TORRFODER visar på att man inte vill annat än sälja torrfoder, vilket är det minst artanpassad födan man kan ge.

Man ska ge ARTRIKTIG FÖDA. Torrfoder är så långt ifrån att det är pinsamt!.

Ni behöver uppdatera er!

Solitaire
3/24/19, 2:45 PM
#8

Nu börjar detta bli litet lätt löjligt. Jag har lagt ut en annons om en föreläsning här. Den som är intresserad kommer, den som inte är intresserad stannar hemma. Svårare än så är det inte. Föreläsningen handlar INTE om torrfoder. Läs innantill! För övrigt är det rent nonsens att man inte skulle kunna ge sin katt torrfoder. Jag sätter punkt här och kommer inte att besvara fler inlägg.

Pia-69
3/24/19, 5:34 PM
#9

#6 De två artiklarna som jag länkade till är utdrag skrivna av Dr. Lisa A Pierson som gjort vetenskapliga studier i katters näringslära. Den infon hittar man i artiklarna om man läser dom. Man hittar en del om hennes arbete om man googlar namnet. Det var inte meningen att skapa irritation på nåt vis men jag önskar att jag hade vetat vad jag vet idag när jag skaffade katt första gången i vuxen ålder. Och faktum kvarstår att våra katter ofta har övervikt , diabetes, problem med urinblåsor och njurar m.m. Och mycket av de problemen är foderrelaterade. Ber om ursäkt om jag irriterat dig det var absolut inte meningen. https://healthypets.mercola.com/sites/healthypets/archive/2014/12/14/cat-health-nutrition.aspx


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Sarafiaklara
3/25/19, 2:07 AM
#10

#7 Katter är inte carnovorer, finns inget som heter så. Däremot är katter karnivorer.

Honestyisdead
3/25/19, 6:14 AM
#11

#10 Vet. Mobilen ändrade till det 🤪

Sarafiaklara
3/25/19, 3:42 PM
#12

#11 Autocorrect- alltid till sån hjälp 😂

Upp till toppen
Annons: